וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל לוהנסק: "המצב הסלים משמעותית"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 14:18

ראש הצבא של העיר סוורודונצק שבאוקראינה אמר כי הכוחות האוקראינים נמצאים ב"עמדת הגנה קשה" מול הרוסים. עוד אמר כי "קרבות קשים מתנהלים בפאתי העיר"

נזקי התקיפה הרוסית במחוז לוהנסק, אוקראינה
24 באפריל 2022. רויטרס
נזקי התקיפה הרוסית במחוז לוהנסק, אוקראינה 24 באפריל 2022/רויטרס
  • 04:40/אוקראינה: בניגוד להצהרות הרוסים; סברודונייצק נמצאת בשליטה אוקראינית

    למרות ההצהרה הרוסית לפיה רוסיה השתלטה על סברודונייצק שנחשבת לעיר האוקראינית האחרונה במחוז לוגגסק, ראש המנהל הצבאי-אזרחי במחוז, סרגיי גאידי, אמר כי העיר נמצאת בשליטה אוקראינית.

  • 14:15

    הכוחות האוקראינים המשיכו היום (ראשון) להתנגד למתקפה הרוסית על סוורודונצק, העיר הגדולה שעדיין נמצאת בידיים אוקראיניות חבל דונבאס במזרח, אך סופגים הפצצות קשות. ההצצות הן כה עזות עד כי בלתי אפשרי להעריך את מצב הנפגעים והנזק, אמרו גורמים רשמיים אוקראינים. "המצב הסלים משמעותית", אמר סרהיי גאידיי, מושל חבל לוהנסק. עשרות בניינים נהרסו בימים האחרונים.

    ממשלת אוקראינה קראה למערב לספק לה נשק ארוך טווח כדי לשנות את המומנטום בלחימה, שנכנסה עבר לחודש הרביעי. לדברי אנליסטים במכון לחקר המלחמה האמריקני, הרוסים לא הצליחו עדיין להקיף את העיר, והכוחות האוקראיניים הצליחו לגרום ל"מספר מפחיד של נפגעים" בקרב הרוסים.

  • 14:16

    נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ'. אמר כי הגיע להסכם לאספקה של גז רוסי לשלוש שנים בשיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

  • 02:50/אוקראינה: "נמצאים בעמדת הגנה קשה"

    ראש הצבא של העיר סוורודונצק שבאוקראינה, קרב סוורודונצק, אמר כי הכוחות האוקראינים נמצאים ב"עמדת הגנה קשה" מול הרוסים. עוד אמר כי "קרבות קשים מתנהלים בפאתי העיר".

  • 01:53/זלנסקי: "קרובים לשחרר את אוקראינה מידי הרוסים"

    נשיא אוקריאנה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה קרובה לשחרר את עצמה מידי הרוסים. "זה רק עניין של זמן עד שנחזיר את אוקראינה מידי הרוסים", אמר זלנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully