וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומנטום שב לצד הרוסי: מתקדמים במהירות במזרח

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 21:45

אוקראינה אמרה כי כוחותיה עלולים לסגת ממאחז ההתנגדות האחרון בלוהנסק, על מנת למנוע את נפילתם לידיים רוסיות. פוטין: מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן עם האוקראינים ולאפשר ייצוא מזון

אזרחים פרו רוסים חוגגים עצמאות במחוז דונבאס הבדלני, פברואר 2022. REUTERS/Alexander Ermochenko/File Photo, רויטרס
אזרחים פרו רוסים חוגגים עצמאות במחוז דונבאס הבדלני, פברואר 2022/רויטרס
  • 21:42/תושבי ליטא תרמו כסף לרכישת מל"ט מתקדם עבור אוקראינה

    מאות אזרחים ליטאים ערכו מגבית לצורך רכישת מל"ט צבאי מתקדם לצבא האוקראיני, שישמש אותו במלחמה נגד רוסיה. בתוך שלושה ימים וחצי הצליחו הליטאים לגייס את הסכום הדרוש, חמישה מיליון אירו. "צריך לעשות משהו כדי לעזור לעולם", אמרה אזרחית אוקראינית שתרמה סכום של 100 אירו לרכישת המל"ט.

  • 16:23/ייצוא חקלאי תמורת הסרת הסנקציות

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם קאנצלר גרמניה אולף שולץ. בשיחה הטלפונית אמר פוטין כי רוסיה מוכנה לחזור לשולחן המשא ומתן עם אוקראינה. פוטין אמר, כמו כן, כי ארצו מוכנה לבדוק דרכים לאפשר את חידוש ייצוא הדגנים מאוקראינה דרך הנמלים בים השחור. בנוסף, פוטין אמר שרוסיה תהיה מוכנה להגביר את ייצוא הדשנים והמוצרים החקלאיים, אם יוסרו ממנה הסנקציות.

  • 11:58/רוסיה: העיירה לימאן שבמזרח אוקראינה נמצאת בשליטתנו

    משרד ההגנה הרוסי מסר כי העיירה האוקראינית לימאן נכבשה על ידי כוחות צבא רוסיה והבדלנים באזור. זאת, לאחר שאמש טענו הבדלנים הפרו-רוסים עצמם כי כבשו את האזור.

  • 10:29/תנופה רוסית במזרח

    אוקראינה אמרה כי כוחותיה עלולים לסגת ממאחז ההתנגדות האחרון בלוהנסק, על מנת למנוע את נפילתם לידיים רוסיות. הכוחות הרוסיים מתקדמים במהירות במזרח והמומנטום באזור שוב בצדם.

    מושל לוהנסק סרהיי גאידיי אמר כי הכוחות הרוסיים נכנסו לסוורודונצק, העיר הגדולה ביותר בחבל דונבאס שעדיין נמצאת בשליטה אוקראינית, לאחר שניסו ללכוד שם את הכוחות האוקראינים במשך ימים, אך הוסויף כי הרוסים לא יצליחו להתשלט על אזור לוהנסק "כפי שאנליסטים חזו". לדבריו, 90% מהבניינים שם ניזוקו ובהפצצה האחרונה נהרסו בניינים בני 14 קומות.

    הכוחות הפרו רוסים באזור הודיעו כי התשלטו על ליימן, ממזרח לסוורודונצק. אוקראינה מסרה כי הרוסים השתלטו על רובה, אך כוחותיה עדיין חוסמים את דרכם לסלוביאנסק, מדרום מערב.

    בגזרה הדיפלומטית, הנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול כי רוסיה הופכת את משבר המזון הגלובלי לנשק במלחמה וכי העולם חייב למנוע רעב קנה מידה גדול. לדביו רוסיה לא מוכנה לשיחות שלום. הקרמלין האשים את קייב בחוסר נכונות לשיחות.

    בזירה הכלכלית, האיחוד האירופי מנסה להגיע להסכם בסוף השבוע שיאסור על משלוחי נפט באמצעות הים אך לא דרך צינור הנפט - כדי לזכות בתמיכתה של הונגריה.

    ביום שמי תחל פסגה של האיחוד האירופי ובה צפויות מחלוקות בין המדינות שרוצות לנקוט בעמדה נוקשה מול רוסיה לאלה שקוראות להפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully