וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: דונבאס תישאר בידיים אוקראיניות

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 12:13

אוקראינה אמרה כי כוחותיה עלולים לסגת ממאחז ההתנגדות האחרון בלוהנסק, על מנת למנוע את נפילתם לידיים רוסיות. הכוחות הרוסיים מתקדמים במהירות במזרח והמומנטום באזור שוב בצדם. האיחוד האירופי מנסה להגיע להסכם בסוף השבוע שיאסור על משלוחי נפט באמצעות הים

אזרחים פרו רוסים חוגגים עצמאות במחוז דונבאס הבדלני, פברואר 2022. REUTERS/Alexander Ermochenko/File Photo, רויטרס
אזרחים פרו רוסים חוגגים עצמאות במחוז דונבאס הבדלני, פברואר 2022/רויטרס
  • 05:29/מניין ההרוגים במתקפה על חרקיב הגיע לתשעה

    מספר ההרוגים בהתקפה הרוסית בחרקוב הגיע אתמול (חמישי) לתשעה. כך דיווח אמש מושל האזור אולג סינגובוב. 19 אזרחים נפצעו בהתקפות הרוסיות. חיילי הצבא הרוסי נהדפו בקרבות באזור בשבועות האחרונים, אבל הם עדיין נמצאים בטווח שמאפשר הפגזות ארטילריה על העיר. על פי הדיווחים, תושבי העיר התבקשו להישאר במקלטים.

    בעדכון הלילי שלו אמר אמש נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי "כל ההרוגים בעיר הם אזרחים, ובהם תינוק בן חמישה חודשים ואביו. מצבה של האם מוגדר קשה". לדבריו, גם מתקפות הטילים באזור סומי בדונבס ממשיכות והצבא הרוסי הגביר באופן ניכר את מתקפותיו על אזור זאפוריז'יה. מוקדם יותר אמר שר החוץ דמיטרו קולבה כי שוחח עם מקבילו הגרמני ועדכן אותו על המצב בדונבס. לדבריו, לאוקראינה יש צורך דחוף בנשק כבד כדי להדוף את ההתקפות הרוסיות.

  • 10:29

    אוקראינה אמרה כי כוחותיה עלולים לסגת ממאחז ההתנגדות האחרון בלוהנסק, על מנת למנוע את נפילתם לידיים רוסיות. הכוחות הרוסיים מתקדמים במהירות במזרח והמומנטום באזור שוב בצדם.

    מושל לוהנסק סרהיי גאידיי אמר כי הכוחות הרוסיים נכנסו לסוורודונצק, העיר הגדולה ביותר בחבל דונבאס שעדיין נמצאת בשליטה אוקראינית, לאחר שניסו ללכוד שם את הכוחות האוקראינים במשך ימים, אך הוסויף כי הרוסים לא יצליחו להתשלט על אזור לוהנסק "כפי שאנליסטים חזו". לדבריו, 90% מהבניינים שם ניזוקו ובהפצצה האחרונה נהרסו בניינים בני 14 קומות.

    הכוחות הפרו רוסים באזור הודיעו כי התשלטו על ליימן, ממזרח לסוורודונצק. אוקראינה מסרה כי הרוסים השתלטו על רובה, אך כוחותיה עדיין חוסמים את דרכם לסלוביאנסק, מדרום מערב.

    בגזרה הדיפלומטית, הנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול כי רוסיה הופכת את משבר המזון הגלובלי לנשק במלחמה וכי העולם חייב למנוע רעב קנה מידה גדול. לדביו רוסיה לא מוכנה לשיחות שלום. הקרמלין האשים את קייב בחוסר נכונות לשיחות.

    בזירה הכלכלית, האיחוד האירופי מנסה להגיע להסכם בסוף השבוע שיאסור על משלוחי נפט באמצעות הים אך לא דרך צינור הנפט - כדי לזכות בתמיכתה של הונגריה.

    ביום שמי תחל פסגה של האיחוד האירופי ובה צפויות מחלוקות בין המדינות שרוצות לנקוט בעמדה נוקשה מול רוסיה לאלה שקוראות להפסקת אש.

  • 12:52/רוסיה על שיחות השלום עם אוקראינה: לא ניתן להבין מה הצד האוקראיני רוצה

    בקרמלין מאשימים את אוקראינה בהקפאת שיחות השלום בין שתי המדינות. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר בשיחה עם עיתונאים כי "ההנהגה האוקראינית מוציאה כל הזמן הצהרות סותרות. זה לא מאפשר לנו להבין עד הסוף מה הצד האוקראיני רוצה".

  • 10:22

    הפעולות של רוסיה באוקראינה מספקות דיראיות להסיק כי מוסקבה מעודדת לרצח עם ומבצעת פשעים שמטרתם להרוס את העם האוקראיני, כך עולה מדו"ח עצמאי של יותר מ-30 מומחים מובילים בתחום המשפט, שמאשימים את רוסיה בהפרה של כמה סעיפים שך אמנת רצח העם של האו"ם.

    על פי דיווח CNN, הדו"ח גם מזהיר מפני סכנה ברורה ומיידית לרצח עם באוקראינה ותומך בהאשמות עם שורה ארוכה של ראיות כולל רצח המוני של אזרחים, גירוש כפוי ורטורקיה אנטי אוקראינית שבה משתמשים גורמים בכירים רוסים.

    "אין לנו זמן, אנו מאמינים כי קיימת סכנה רצינית ביותר לרצח עם" נכתב בדו"ח. "151 מדינות כולל רוסיה חתומות על אמנת רצח העם, כל מדינה חייבת לעשות כל שיכולתה כדי לעצור את זה או שכולן יהיו אשמות בהפרת האמנה".

  • 10:16

    הכוחות הרוסיים מגבירים את ההפצצות באזורים במזרח אוקראינה שעדיין נמצאים בשלית האוקראינים. גורמים אוקראינים במזרח מודים כי אין לאוקראינה מספיק חיילים או נשק באזור.

  • 11:58/רוסיה: העיירה לימאן שבמזרח אוקראינה נמצאת בשליטתנו

    משרד ההגנה הרוסי מסר כי העיירה האוקראינית לימאן נכבשה על ידי כוחות צבא רוסיה והבדלנים באזור. זאת, לאחר שאמש טענו הבדלנים הפרו-רוסים עצמם כי כבשו את האזור.

  • 03:24/ארצות הברית מתכוונת לשלוח מערכות טילים מתקדמות לאוקראינה

    ארצות הברית מתכננת לשלוח מערכות טילים מתקדמות לטווח רחוק לאוקראינה. ברשת CNN דווח כי ממשל ביידן מתכוון לשלוח את הטילים במענה לבקשה של אוקראינה, כחלק מחבילת סיוע שההחלטה עליה התקבלה בתחילת השבוע. סוללות הטילים המתקדמות הן בעלות יכולת שיגור של מספר רב של טילים למרחק של מאות קילומטרים. מדובר בנשק מתקדם בהרבה מכפי שיש בידיה של אוקראינה כעת, ובממשל האוקראיני מקווים שהוא יוכל להכריע את הכף במערכה נגד הרוסים.

  • 21:51/אוקראינה: זקוקים לנשק כבד כדי להילחם ברוסים

    שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר כי אוקראינה זקוקה לנשק כבד כדי להילחם ברוסיה. עוד אמר כי המצב הצבאי במזרח אוקראינה גרוע יותר ממה שאנשים מעלים לעצמם על הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully