וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: "המערב יכול להאשים רק את עצמו במשבר המזון הבינלאומי"

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 21:52

שר החוץ של אוקראינה אמר כי אוקראינה זקוקה לנשק כבד כדי להילחם ברוסיה. בנוסף, פוטין אמר לראש ממשלת איטליה כי רוסיה תהיה מוכנה לתרום משמעותית לפתרון משבר המזון הבינלאומי בתנאי שהמערב יסיר מעליה את הסנקציות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ישיבה בקרמלין 10 באוגוסט 2020. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך ישיבה בקרמלין 10 באוגוסט 2020/AP
  • 21:51/אוקראינה: זקוקים לנשק כבד כדי להילחם ברוסים

    שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר כי אוקראינה זקוקה לנשק כבד כדי להילחם ברוסיה. עוד אמר כי המצב הצבאי במזרח אוקראינה גרוע יותר ממה שאנשים מעלים לעצמם על הדעת.

  • 18:51/פוטין: נעזור לפתור את משבר המזון הבינלאומי בתנאי שיוסרו מעלינו הסנקציות

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, כי רוסיה תהיה מוכנה לתרום משמעותית לפתרון משבר המזון הבינלאומי בתנאי שהמערב יסיר מעליה את הסנקציות.

  • 14:12/הקרמלין: "המערב יכול להאשים רק את עצמו במשבר המזון בעולם"

    הקרמלין אמר כי המערב יכול להאשים רק את עצמו במשבר המזון על רקע הקושי להוציא תבואה מחוץ לאוקראינה לשוקי העולם. הוא דרש שארצות הברית ובעלות בריתה יבטלו את הסנקציות ה"לא חוקיות" שהוטלו על רוסיה.

    רוסיה השתלטה על כמה מנמלי הים הגדולים ביותר של אוקראינה ואת מסלולי התעבורה העיקריים בים השחור. הסנקציות מקשות על יצואניות רוסיות לקבל גישה לספינות כדי לשנע סחורות לשווקים הגלובליים. רוסיה טוענת שאוקראינה הפכה את התנועה הימית המסחרית בלתי אפשרית כי שתלה מוקשים במים.

    שרת החוץ הבריטית ליז טראס אמרה כי פוטין "מנסה להחזיק את העולם בן ערובה, והופך את הרעב לנשק".

  • 13:13/שני חיילים רוסים הודו שביצעו פשעי מלחמה באוקראינה

    שני חיילים מכוחות צבא רוסיה הודו היום בדיון בבית המשפט המחוזי קוטלבסקה שבאוקראינה כי ביצעו פשעי מלחמה כשהפגיזו עיירה במזרח אוקראינה. אחד החיילים אמר בדיון "אני אשם לחלוטין בפשעים בהם אני מואשם. ירינו לעבר אוקראינה מרוסיה". תובעי המדינה ביקשו לכלוא את השניים למשך 12 שנים, אך סנגורם של השניים ביקש להקל בעונש בטענה שמילאו פקודות וחזרו בהם במעשיהם.

  • 13:07/הקרמלין: מצפה שקייב תמלא את הדרישות

    הקרמלין אמר כי הוא מצפה שקייב תמלא אחר הדרישות שלו והוסיף כי אוקראינה צריכה להיות מודעת למצב כדי ששיחות השלום יתחדשו. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לאמירות של שר החוץ האמריקני לשעבר, הנרי קיסינג'ר, שהשבוע ציין בפורום דאבוס שאוקראינה צריכה לוותר על חצי האי קרים, שאותו סיפחה רוסיה ב-2014.

  • 12:59/משרד ההגנה של רוסיה פירסם צילומים של שיגור טיל איסקנדר-K נגד מטרה צבאית באוקראינה

    משרד ההגנה של רוסיה פירסם צילומים של שיגור טיל איסקנדר-K נגד מטרה צבאית באוקראינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות RIA נובוסטי. איסקנדר היא מערכת טילים קצרי טווח שבה משתמשים הכוחות הרוסיים נגד ערים, מאגרי תחמושת ויעדים צבאיים אחרים.

  • 09:36/פוטין הבטיח להקל על המצב הכלכלי במדינה

    ולדימיר פוטין הבטיח להקל על המצב הכלכלי במדינה עם אמצעים להעלאת שכר המינימום והטבות צבאיות.

    עם תחילת החודש הרביעי למלחמה, רוסיה מתמקדת בשלוש ערים בחבל דונבאס. נראה כי המתקפה הזאת תהיה המתקפה הגדולה האחרונה במלחמה.

    התוכנית של פוטין היא להעלות את התשלום לאנשי צבא שמוצבים באוקראינה ולהכפיל את קצבאות הילדים לנשים בצבא, כך אמר פוטין לגורמים בכירים בקרמלין, על פי הטלוויזיה הממלכתית. הוא התחייב להעלאה של 10% בשכר המינימום מהחודש הבא כמו גם העלאה בפנסיות למבוגרים שאינם עובדים.

  • 08:11/שר החוץ של אוקראינה: חסימת היצוא האוקראיני עשויה ליצור "משבר מזון רב-שנתי"

    שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, הזהיר כי אם רוסיה לא תסיר את חסימת היצוא האוקראיני של יבולים, כל המחזור החקלאי יופסק ועלול להיווצר "משבר מזון רב-שנתי". כמו כן, קולובה טען כי הצעת רוסיה לבטל את חסימת נמלי הים של אוקראינה אם הסנקציות נגדה יופחתו היא ניסיון "סחיטה" של הקהילה הבינלאומית.

  • 08:03/משרד ההגנה האוקראיני: כוחות רוסיה מנהלים מתקפה אינטנסיבית על העיירה לימן

    משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי כוחות צבא רוסיה "מנהלים מתקפה אינטנסיבית" על העיירה לימן שבאזור דייצק, עיירת מפתח מבחינה אסטרטגית. לימן, היא מרכז רכבות חשוב ובמידה והרוסים יצליחו לבסס את השליטה במקום, העיר הסמוכה סלוביאנסק תהפוך לפגיעה יותר להתקפות ארטילריה וכן חיילים אוקראינים הנמצאים בדרום מזרח העיר יהיו בסכנת כיתור.

  • 22:18/זלנסקי הורה על הפסקת היתר כניסת לאזרחים רוסים למדינתו ללא ויזה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הורה היום (רביעי) על הפסקת הכניסה למדינתו לאזרחים רוסים ללא ויזה, והסביר זאת בצורך לשיפור אבטחת הגבולות בעקבות פלישת רוסיה. לדבריו, "אני תומך בצורך לחזק את הפיקוח על כניסתם של אזרחים רוסים". זלנסקי טען כי שלח מכתב בנושא לראש הממשלה דניס שמיאל בבקשה לטפל בסוגיה.

  • 11:39/רוסיה: נמל מריופול פועל כרגיל

    משרד ההגנה של רוסיה אמר כי נמל מריופול פועל כרגיל לאחר המצור שהוטל עליו במשך שלושה חודשים. עוד אמר המשרד כי "רוסיה נמצאת בקשר עם האו"ם, וכי מוסקבה לא שוללת את האפשרות של שיחות גלובליות לפתיחת החסימה של נמלי אוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully