וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באוקראינה: "רוסיה תישאר איום לשלום באירופה גם לאחר הפסקת האש"

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 20:30

שבדיה ופינלנד ישתתפו בפסגת נאט"ו במדריד בחודש הבא, כך אמר ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז במהלך נאומו בכנס דאבוס. הפסגה תיערך ב-28-30 ביוני. בנוסף, משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי כוחותיו סיימו לפנות מוקשים מנמל מריופול

המתקפה של רוסיה על אוקראינה נמשכת, דובי תלוי על נדנדה ליד בניין פגום במחוז סלטיבקה,  אוקראינה. 17 במאי 2022.. רויטרס
המתקפה של רוסיה על אוקראינה נמשכת, דובי תלוי על נדנדה ליד בניין פגום במחוז סלטיבקה, אוקראינה. 17 במאי 2022./רויטרס
  • 20:28/פולין: "רוסיה תישאר איום לשלום באירופה גם לאחר הפסקת האש באוקראינה"

    שר החוץ של פולין, זביגנייב ראו, אמר כי רוסיה תישאר איום לשלום באירופה גם לאחר הפסקת האש באוקראינה. "המחשבה שרוסיה תשתנה מיד לאחר שתושג הפסקת אש - חלום בהקיץ", אמר ראו.

  • 18:50/רוסיה: פינינו את כל המוקשים מנמל מריופול

    משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי כוחותיו סיימו לפנות מוקשים מנמל ים אזוב במריופול. לפי הודעת המשרד, מוקשים הוסרו מהנמל ומשטחי הים הסמוכים אליו. בשבוע שעבר מוסקבה הודיעה כי עיר הנמל הדרומית באוקראינה נמצאת בשליטה רוסית מלאה, לאחר שלוחמים אוקראינים, שהתבצרו במשך שבועות במפעל הפלדה אזובסטל בעיר, נכנעו לכוחות הרוסים.

  • 17:17/שלושה חודשים למלחמה: מרבית אוקראינה ספגה הרס

    שלושה חודשים למלחמה באוקראינה, למוסקבה יש הישגים מוגבלים לעומת כישלונות צבאיים הגדולים ביותר של רוסיה מזה עשורים. מנגד, מרבית אוקראינה ספגה הרס. כ-6.5 מיליון אנשים נמלטו מהמדינה, אלפים נהרגו, וערים שלמות נהפכו לעיי חורבות.

    בחרקוב, מאות אנשים עדיין חיים מתחת לפני האדמה בתחנות של הרכבת התחתית. הרשויות ביקשו מהם להתפנות כדי לחדש את תנועת המטרו, אף שההפצצות עדיין נמשכות.

    יתרה מכך, אמירות של גורמים בכירים רוסים משקפות תוכניות לעימות מתמשך. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר כי רוסיה מתקדמת לאט בכוונה כדי להימנע מהרג אזרחים. ניקולאי פטרושב, ראש מועצת הביטחון של הנשיא ולדימיר פוטין, אמר שמוסקבה "לא רודפת אחרי דדליין" ותילחם ככל שיידרש כדי להשמיד את "הנאציזם" באוקראינה.

  • 14:24/סקר אומניבוס: כ-82% מהאוקראינים אינם מוכנים לקבל כל ויתור על שטח לרוסיה

    כ-82% מהאוקראינים אינם מוכנים לקבל כל ויתור על שטח לרוסיה, כך עולה מסקר חדש של אומניבוס שנערך ב-13-18 במאי על ידי המכון הבינלאומי לסוציולוגיה בקייב.

    על סוכנות הידיעות האוקראינית אוקראינפורם, החוקרים שאלו את הנסקרים לגבי המוכנות שלהם לוותר על שטחים כדי להשיג שלום. 82% אמרו שאינם מוכנים לשקול זאת, אפילו אם המשמעות היא התארכות של המלחמה ושל האיום על עצמאות אוקראינה. רק 10% אמרו כי ויתורים מסוימים אפשריים כדי להשיג שלום ושלמר את העצמאות. 8% לא ענו. גם במזרח המדינה, שם הלחימה קשה יותר, 68% התנגדו לוויתורים. באזורים הכבושים, 77% מתנגדים לוויתורים. בקרב אלה שנמלטו מאזורים אלה לאחר הפלישה, 82% מסרבים לוויתורים ורק 5% תומכים בהם.

  • 14:00/שבדיה ופינלנד ישתתפו בפסגת נאט"ו במדריד בחודש הבא

    שבדיה ופינלנד ישתתפו בפסגת נאט"ו במדריד בחודש הבא, כך אמר ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז במהלך נאומו בכנס דאבוס. הפסגה תיערך ב-28-30 ביוני.

  • 13:56/נשיאת הנציבות האירופית: "המלחמה באוקראינה מערערת את הסדר הבינלאומי"

    אורסולה פון דה ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה כי המלחמה באוקראינה מערערת את הסדר הבינלאומי, במהלך נאומה בכנס דאבוס. לדבריה, משתתפי דאבוס צריכים לדון בשיפור העולם ובמקום זאת הם מדברים על הפלישה רוסית לאוקראינה ש"נראית לקוחה ממאה אחרת". היא הוסיפה כי "אסור לשלול דבר, כולל הקפאת נכסים רוסיים ושימוש בהם".

  • 13:55/אוקראינה: המתקפה הרוסית בדונבאס היא אחת הגדולות על אדמת אירופה

    המתקפה הרוסית בדונבאס היא "אחת הגדולות על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה.

  • 13:52/רוסיה תדרוש הקמת בסיס רוסי בחרסון

    הרשויות הפרו רוסיות ידרשו הקמת בסיס צבאי רוסי בחרסון, כך דיווחה סוכנות הידידות TASS. קיריל סטמוסוב, סגן ראש הממשל התומך ברוסיה באזור, אמר כי "צריך להיות בסיס צבאי באזור חרסון. נבקש את זה וכל האוכלוסייה רוצה בכך".

  • 05:44/לברוב: לא בטוחים אם יש צורך בחידוש הקשרים עם המערב, מתמקדים בסין

    שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי הוא לא בטוח שיש לרוסיה צורך בחידוש הקשרים עם המדינות המערביות וכי הם מתמקדים ביצירת קשרים עם סין. "אם המערב רוצים להציע משהו מבחינת חידוש היחסים, נשקול זאת בהתאם לאם יהיה לנו צורך בכך", אמר.

  • 03:17/אוקראינה: טילים ששיגרה רוסיה פגעו בתשתיות רכבת באזור דנייפרופטרובסק

    טילים ששוגרו על ידי צבא רוסיה פגעו בתשתיות רכבת באזור דנייפרופטרובסק שבאוקראינה - כך נמסר מראש הממשל הצבאי האזורי ולנטין רזניצ'נקו. "יש פגיעה קשה במסילת הרכבת ובקווים העיליים, לא ברור מתי נחדש את התנועה שם", אמר.

  • 00:36/אוקראינה: קרבות כבדים מתרחשים בעיירה לימן שבמחוז דונייצק

    קרבות כבדים מתרחשים בעיירה לימן שבמחוז דונייצק באוקראינה - כך לפי דיווחים של ראש הממשל הצבאי האזורי פבלו קירילנקו. "יש הרוג אחד וארבעה פצועים בקרבות במקום ב-12 השעות האחרונות", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully