וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של ארה"ב: 20 מדינות יעניקו לאוקראינה חבילות סיוע ביטחוני

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 23:44

אוסטין הודיע כי איטליה, דנמרק, יוון, נורבגיה ופולין יהיו בין 20 מדינות. הרכבת התחתית בחרקוב תחדש מחר את פעילותה. ליטא: נחזיר את השגריר מרוסיה. מאסר עולם לחייל הרוסי שהואשם בפשע מלחמה

ואדים שישימארין, חייל רוסי שהועמד לדין באוקראינה בגין פשעי מלחמה, אוקראינה, 18 במאי 2022. רויטרס
ואדים שישימארין, חייל רוסי שהועמד לדין באוקראינה בגין פשעי מלחמה, אוקראינה, 18 במאי 2022/רויטרס
  • 04:27/ארה"ב ו-6 מדינות נוספות קראו לרוסיה להסיג את כוחותיה מאוקראינה

    נציגי ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, צ'ילה, יפן, דרום קוריאה וניו זילנד קראו לרוסיה להסיג את כוחותיה מאוקראינה. הנציגים הוציאו הצהרה משותפת זו בוועידה של הפורום לשיתוף פעולה כלכלי באזור אסיה-פסיפיק שהתקיימה בבנגקוק. בנוסף הביעו הנציגים את חששותיהם מהמצב ההומניטרי באוקראינה.

  • 21:55/ליטא: נחזיר את שגריר המדינה מרוסיה

    הממשלה בליטא הודיעה כי תחזיר את השגריר שלה מרוסיה באחד ביוני. זאת לאחר שהמדינה כבר גירשה מתחומה את שגריר רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. הממשלה בליטא אמרה כי "הגיעה העת להנמיך את דרג הייצוג הדיפלומטי בין שתי המדינות".

  • 19:56/שר ההגנה של ארה"ב: 20 מדינות יעניקו לאוקראינה חבילות סיוע ביטחוני

    שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין אמר כי 20 מדינות הכריזו כי יעניקו לאוקראינה חבילות סיוע ביטחוני. בין המדינות שיעניקו את הסיוע: איטליה, דנמרק, יוון, נורבגיה ופולין.

  • 16:39/שר ההגנה של ארה"ב קיים פגישה עם יותר מ-40 מדינות בנושא אוקראינה

    שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין קיים פגישה וירטואלית עם יותר מ-40 שרי הגנה ממדינות שונות בהיקשר של אוקראינה. אוסטין הודה למשתתפים על השתתפותם והדגיש את ההתקדמות שהושגה מאז הפגישה הראשונה שקיימו.

  • 13:16/מאסר עולם לחייל הרוסי שהואשם בפשע מלחמה

    בית משפט אוקראיני גזר על ואדים שישימרין, מפקד טנק רוסי בן 21, מאסר עולם לאחר שהודה כי ירה באזרח אוקראיני לא חמוש. זה המשפט הראשון בגין פשעי מלחמה מאז הפלישה הרוסית.

    השופט סרהיי אגפונוב אמר כי שישימרין ביצע "פקודה נפשעת" של חייל מדרגה גבוהה יותר, וירה כמה פעמים בראשו של הקורבן בנשק אוטומטי.

    שישימרין, לבוש קפוצ'ון כחול אפור, צפה בהליך בדממה מתא מוקף זכוכית ולא הראה כל רגש למשמע גזר הדין.

    למשפט יש משמעות סמלית בעבור אוקראינה, שמאשימה את רוסיה באכזריות ובביצוע זוועות נגד אזרחים במהלך הפלישה, וטוענת כי זיהתה יותר מעשרת אלפים פשעי מלחמה אפשריים. רוסיה מכחישה את ההאשמות.

    הקרמלין לא הגיב עד כה.

  • 10:19/ראש קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה הגלובלית עשויה להתמודד עם המבחן הגדול ביותר שלה

    ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF) קריסטלינה גאורגייבה הזהירה כי הכלכלה הגלובלית עשויה להתמודד עם "המבחן הגדול ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה". בפתיחת כנס דאבוס היא קראה למאבק בהתפרקות גיאוכלכלית ומנתה ארבע סוגיות דחופות: יצירה של פלטפורמה דיגיטלית ציבורית כדי להוזיל את מעבר הכסף בין גבולות, ביטול חסמי סחר, טיפול בחוב והאצה של פעולות בתחום שינוי האקלים.

  • 10:16/מושל לבוב: 32 אלף אוקראינים נמלטו ביממה האחרונה

    מקסים קוצסקיי, מושל לבוב, דיווח כי 32 אלף אוקראינים נמלטו ביממה האחרונה בעוד 44 אלף שבו לשטח אוקראינה. הוא דיווח גם על שתי התרעות של מתקפות אוויריות שקרו הלילה, אחת מתקפת טילים ככל הנראה "מהים השחור" והשנייה "כנראה משטח בלארוס".

  • 10:11/זלנסקי: 50-100 אוקראינים מתים מדי יום בחזית המזרחית של המלחמה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי 50-100 אוקראינים מתים מדי יום בחזית המזרחית של המלחמה, והתייחס ככל הנראה לחיילים. הלחימה העזה מתמקדת כעת בשתי ערים סוורודונצק וליסיצ'נסק בחבל לוהנסק, אחד משני החבלים של אזור דונבאס.

  • 21:58/חרקוב: הרכבת התחתית בעיר תחדש מחר את פעילותה

    ראש העיר של חרקוב אמר כי הרכבת התחתית בעיר תחדש מחר את פעילותה לאחר חודשים בהם שישמה כמקלט.

  • 03:32/האו"ם: יותר מ-100 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ברחבי העולם

    יותר מ-100 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ברחבי העולם - כך מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם. לטענת הנציבות מדובר בנתון שיא, שהושפע מהמלחמה באוקראינה, משם נעקרו 8 מיליון, וכן בסכסוכים באתיופיה וברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. "זו קריאת השכמה לפתור ולמנוע סכסוכים הרסניים שמאלצים חפים מפשע לברוח מבתיהם", נמסר בהודעה.

  • 02:40/זלנסקי הכריז על פיקוח מכס משותף "היסטורי" עם פולין

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הכריז על החלת פיקוח מכס משותף "היסטורי" עם פולין. לדבריו, המהלך יאיץ משמעותית את ההליכים הדרושים במעברי הגבול עם פולין, כמו כן ימזער את הסיכויים לשחיתויות. "זה גם יביא לתחילתה של השתלבות במרחב המכס של האיחוד האירופי. זה באמת תהליך היסטורי", פסק בסרטון הווידאו שהעלה לרשת.

  • 00:17/ג'ונסון לזלנסקי: נכפיל את מאמצינו כדי לספק סיוע הומניטרי לאוקראינה

    ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי מדינתו "תכפיל את המאמצים כדי לספק מזון וסיוע הומניטרי" לאוקראינה. בשיחה טלפונית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, גינה ג'ונסון את המצור "הנתעב" של רוסיה על עיר הנמל אודסה שבדרום אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully