וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי בתום שלושה חודשי לחימה: רק משא ומתן יביא לסיום העימות

נשיא פולין אנדז'יי דודה צפוי לשאת נאום בפרלמנט האוקראיני, מחווה שתהפוך אותו למנהיג הראשון של מדינה זרה שעושה כך מאז הפלישה. מוסקבה שוקלת להחליף את הלוחמים שנתפסו במריופול בתמורה לוויקטור מדבדצ'וק, פוליטיקאי פרו-רוסי שעצור באוקראינה

חיילים מפונים ממפעל אזובסטל, מריופול, 17 בצאי 2022. AP
חיילים מפונים ממפעל אזובסטל, מריופול, 17 בצאי 2022/AP
  • 04:35/זלנסקי: רוסיה הרסה יותר מאלף מוסדות חינוך מאז תחילת המלחמה; הפסד משמעותי למדינה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי רוסיה הרסה יותר מאלף מוסדות חינוך באוקראינה מאז תחילת המלחמה. "הצבא הרוסי הרס 1,873 מוסדות חינוך. זה הפסד משמעותי למדינה שלנו", אמר זלנסקי.

  • 09:53

    מוסקבה שוקלת להחליף את הלוחמים האוקראינים שנתפסו במריופול בתמורה לוויקטור מדבדצ'וק, פוליטיקאי פרו-רוסי שנחשב לבעל בריתו הראשי של פוטין באוקראינה, שנעצר. "נבדוק את האפשרות", אמר לאוניד סלוצקי, חבר בכיר בצוות המשא ומתן הרוסי, על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA.

  • 09:51

    נשיא פולין אנדז'יי דודה צפוי לשאת נאום בפרלמנט האוקראיני, מחווה שתהפוך אותו למנהיג הראשון של מדינה זרה שעושה כך מאז הפלישה הרוסית. דודה הגיע לקייב בשבת.

  • 09:36

    אוקראינה רמזה שהיא מוכנה לחדש את השיחות עם רוסיה, אך אמרה כי אינה מוכנה להפסקת אש או לוויתורים למוסקבה. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי "שיחות בין רוסיה לאוקראינה בוודאי יקרו".

    "באמת חשבתי שהמלחמה תסתיים בדיאלוג, אך לרוע המזל, חשבתי שזה יהיה דיאלוג בתזמון הנכון, שיהיה אפשר למצוא תשובות לשאלות רבות ולהחלטות רבות שקיבלה רוסיה. באמת חשבתי כך. וכעת זה היברידי. לכן המלחמה כל כך קשה.

    "והניצחון יהיה מאוד קשה. הוא יהיה עקוב מדם, הוא יהיה בשדה הקרב, אך הסוף יגיע באמצעות דיפלומטיה, ללא ספק. אנחנו רוצים הכל בחזרה. רוסיה לא רוצה להחזיר דבר. מסיבה זאת יהיה משא ומתן".

  • 16:13

    ראש העיר אנרהודר, שנמצאת בשליטה רוסית וסמוכה למתקן הגרעין הגדול באירופה, נפגע בפיצוץ שאירוע היום (ראשון),כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA שציטטה גורם רשמי אוקראיני. אנדריי שבצ'וק, שמונה לראשות העיר אנרהודר לאחר שהצבא הרוסי השתלט עליה, הובהל לטיפול נמרץ לאחר הפיצוץ, דיווחה סוכנות הידיעות.

    אנרהודר היא עיר שסמוך לה פועלות שתי תחנות כוח, אחת מהן היא תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה. אוקראינה טענה בעבר שהכיבוש הרוסי מעלה את הסיכון לאסון גרעיני.

  • 02:22/רוסיה אוסרת על יותר מ-900 אמריקנים, בהם ביידן ובלינקן, להיכנס למדינה

    רוסיה פרסמה את "רשימת העצירות" המעודכנת שלה ואסרה על יותר מ-900 אמריקאים, בהם הנשיא ג'ו ביידן ושר החוץ אנתוני בלינקן, להיכנס למדינה. הרשימה המעודכנת כללה את רוב הסנטורים וחברי בית הנבחרים בארצות הברית, פקידי ממשל, עיתונאים, אנשי צבא, עורכי דין, אזרחים ומנכ"לים.

  • 00:28/רוסיה: תקפנו תשתית צבאית באוקראינה

    רוסיה תקפה תשתית צבאית ברובנו שבאוקראינה. שישה נפצעו ומצבם יציב, אין הרוגים. תושבי רובנו קיבלו הנחיה להישאר בביתם ביממה הקרובה למקרה שתחול תקיפת טילים נוספת על העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully