וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לנאט"ו: חברת הגז הרוסית גזפרום תפסיק לספק גז לפינלנד ממחר

כוחות רוסיים ירו על בית ספר בסוורודונצק במחוז לוהנסק באוקראינה, והרגו שלושה אנשים. עשרות הרוגים במתקפה על כפר בצ'רניהיב. מדינות ה-G7 התחייבו לחבילת סיוע בסך 15.9 מיליארד דולר לאוקראינה. סרטון חדש מראה פיצוץ של גשר במזרח המדינה

חברת הגז הרוסית גזפרום, מוסקבה, רוסיה. REUTERS/Maxim Shemetov, רויטרס
חברת הגז הרוסית גזפרום, מוסקבה, רוסיה/רויטרס
  • 10:45/כפר בצ'רניהיב נפגע מטילים רוסיים ועשרות בני אדם נהרגו

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אזור דונבאס "נהרס לחלוטין" והאשים את רוסיה ב"ניסיון מכוון ונפשע להרוג כמה שיותר אוקראינים שאפשר" לאחר שכפר בצ'רניהיב נפגע מטילים רוסיים ועשרות בני אדם נהרגו.

  • 19:13/שלושה הרוגים במתקפה על בית ספר בלוהנסק

    כוחות רוסיים ירו על בית ספר בסוורודונצק במחוז לוהנסק באוקראינה, והרגו שלושה מבוגרים, על פי גורם רשמי אוקראיני. יותר מ-200 איש, כולל ילדים, חסו בבית הספר כשהמתקפה החלה הבוקר.

  • 19:17

    צילום אווירי הראה גשר במחוז לוהסנק שפוצץ על ידי הכוחות האוקראיניים. הסרטון שפורסם על ידי המשמר הלאומי של אוקראינה ביום רביעי מראה מבצע משותף עם כוחות הביטחון כדי להאט את ההתקדמות של הכוחות הרוסיים בלוהנסק.

    על פי הגרדיאן, מדובר בגשר נהר בורובה שמחבר את סוורודונצק וליסיצ'נסק לעיר רוביז'נה.

  • 10:47/12 בני אדם נהרגו במחוז לוהנסק ו-60 בתים נהרסו במתקפה רוסית

    גורמים בצבא האוקראיני אומרים כי 12 בני אדם נהרגו במחוז לוהנסק ו-60 בתים נהרסו במתקפה רוסית. עם זאת, הם אמרו כי נראה שהכוחות הרוסיים לא התקדמו בקווי החזית בלוהנסק ודונצק ביממה האחרונה.

  • 10:49

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יחתום על חבילת סיוע חירום בסך 40 מיליארד דולר בעבור אוקראינה במהלך ביקורו היום בדרום קוריאה, כך אמרו גורמים רשמיים בממשל. החבילה אושרה אתמול על ידי הסנאט. ממשל ביידן הכריז גם על חבילה נוספת בשווי 100 מיליון דולר לציוד ביטחוני.

  • 20:24/מקרון: "הלחימה באוקראינה עלולה להתפשט למדינות שכנות"

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בפגישה עם נשיאת מולדובה מאיה סנדו כי לא ניתן לשלול שהסכסוך הצבאי בין רוסיה לאוקראינה יתפשט למדינות שכנות. בשבוע שעבר, שר החוץ של מולדובה, ניקו פופסקו, אמר כי גורמים בקרב הבדלנים הפרו-רוסים בחבל טרנסניסטריה במדינה מנסים לייצר מתיחות באזור. מקרון הוסיף כי האיחוד האירופי צריך להגיב במהירות לבקשת מולדובה להצטרפות לאיחוד.

  • 20:05/רוסיה: "נפתח את נמלי הים השחור רק אם הסנקציות עלינו יוסרו"

    רוסיה "תפתח את נמלי הים של אוקראינה רק אם המערב ישקול מחדש את הסנקציות שמוטלות על רוסיה" - כך אמר משרד החוץ הרוסי.

    סגן שר החוץ הרוסי אנדריי רודנקו אמר כי "אין טעם לפנות לפדרציה הרוסית ללא בדיקה מקרוב של כל מגוון הסיבות שגרמו למשבר המזון הנוכחי, מלכתחילה - הסנקציות שנכפו על רוסיה על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי שמשבשות את הסחר החופשי, כולל מוצרי מזון".

    מוקדם יותר ראש סוכנות המזון של האו"ם, דיוויד ביזלי, הפציר בוולדימיר פוטין ואמר כי מיליונים ימותו בעולם כולו בשל המצור הרוסי על נמלי הים השחור.

  • 19:25/ארה"ב: נגדיל את הסיוע הצבאי לאוקראינה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יאשר להעביר לאוקראינה סיוע צבאי נוסף, בהיקף של כ-100 מיליון דולרים. בין היתר, הסיוע יכלול תחמושת ארטילרית נוספת.

  • 14:44/אוקראינה: נציג עוד ראיות במשפט על פשעי מלחמה של החייל הרוסי שהרג אזרח לא חמוש

    התובעים באוקראינה יציגו עוד ראיות במשפט על פשעי מלחמה של החייל הרוסי שהרג אזרח לא חמוש.

    ואדים שישימארין בן ה-21, מפקד טנק, הודה אתמול כי ירה למוות בגבר בן 62, שמת סמוך לביתו במחוז סומי בסוף פברואר.

    אם יימצא אשם בהפרת חוקי המלחמה של אוקראינה על ידי הפאנל של שלושה שופטים, שישימארין עשוי לקבל עונש של מאסר עולם. אלמנת הקורבן תעיד בימים הקרובים, כמו גם אחד מהחיילים שהיו במכונית עם שישימארין כשהלה ירה את היריות הקטלניות.

  • 11:24/ארה"ב: ארה"ב תפתח מחדש את שגרירותה בקייב

    שר החוץ האמריקני הודיע כי ארצות הברית פתחה מחדש את שגרירותה בקייב, בירת אוקראינה, לאחר שזאת נסגרה לפני שלושה חודשים, לפני הפלישה הרוסית. שוויץ גם הודיעה כי תפתח את השגרירות בבירה לאחר חודשיים וחצי.

  • 11:10/רוסיה: 771 לוחמים אוקראינים במריופול נכנעו ביממה האחרונה

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי 771 לוחמים אוקראינים, 80 מתוכם פצועים, ממפעל הפלדה אזובסטל נכנעו ביממה האחרונה. בסך הכל 1,730 חיילים שפונו מהמפעל מאז יום שני, על פי סוכנות הידיעות RIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully