וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נפתח את נמלי הים השחור של אוקראינה רק אם הסנקציות עלינו יוסרו

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 20:52

התובעים באוקראינה הציגו עוד ראיות במשפט על פשעי מלחמה של החייל הרוסי שהרג אזרח לא חמוש. ארצות הברית פתחה מחדש את שגרירותה בקייב. רוסיה: 1,730 חיילים פונו ממפעל הפלדה במריופול מאז יום שני. מדינות ה-G7 נפגשות בגרמניה לדון בדרכים לשיקום כלכלת אוקראינה

נמל ים בסבסטופול, עיר נמל על חוף הים השחור בחצי האי קרים. רויטרס
נמל ים בסבסטופול, עיר נמל על חוף הים השחור בחצי האי קרים/רויטרס
  • 20:05/רוסיה: "נפתח את נמלי הים השחור רק אם הסנקציות עלינו יוסרו"

    רוסיה "תפתח את נמלי הים של אוקראינה רק אם המערב ישקול מחדש את הסנקציות שמוטלות על רוסיה" - כך אמר משרד החוץ הרוסי.

    סגן שר החוץ הרוסי אנדריי רודנקו אמר כי "אין טעם לפנות לפדרציה הרוסית ללא בדיקה מקרוב של כל מגוון הסיבות שגרמו למשבר המזון הנוכחי, מלכתחילה - הסנקציות שנכפו על רוסיה על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי שמשבשות את הסחר החופשי, כולל מוצרי מזון".

    מוקדם יותר ראש סוכנות המזון של האו"ם, דיוויד ביזלי, הפציר בוולדימיר פוטין ואמר כי מיליונים ימותו בעולם כולו בשל המצור הרוסי על נמלי הים השחור.

  • 20:24/מקרון: "הלחימה באוקראינה עלולה להתפשט למדינות שכנות"

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בפגישה עם נשיאת מולדובה מאיה סנדו כי לא ניתן לשלול שהסכסוך הצבאי בין רוסיה לאוקראינה יתפשט למדינות שכנות. בשבוע שעבר, שר החוץ של מולדובה, ניקו פופסקו, אמר כי גורמים בקרב הבדלנים הפרו-רוסים בחבל טרנסניסטריה במדינה מנסים לייצר מתיחות באזור. מקרון הוסיף כי האיחוד האירופי צריך להגיב במהירות לבקשת מולדובה להצטרפות לאיחוד.

  • 19:25/ארה"ב: נגדיל את הסיוע הצבאי לאוקראינה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יאשר להעביר לאוקראינה סיוע צבאי נוסף, בהיקף של כ-100 מיליון דולרים. בין היתר, הסיוע יכלול תחמושת ארטילרית נוספת.

  • 14:44/אוקראינה: נציג עוד ראיות במשפט על פשעי מלחמה של החייל הרוסי שהרג אזרח לא חמוש

    התובעים באוקראינה יציגו עוד ראיות במשפט על פשעי מלחמה של החייל הרוסי שהרג אזרח לא חמוש.

    ואדים שישימארין בן ה-21, מפקד טנק, הודה אתמול כי ירה למוות בגבר בן 62, שמת סמוך לביתו במחוז סומי בסוף פברואר.

    אם יימצא אשם בהפרת חוקי המלחמה של אוקראינה על ידי הפאנל של שלושה שופטים, שישימארין עשוי לקבל עונש של מאסר עולם. אלמנת הקורבן תעיד בימים הקרובים, כמו גם אחד מהחיילים שהיו במכונית עם שישימארין כשהלה ירה את היריות הקטלניות.

  • 11:24/ארה"ב: ארה"ב תפתח מחדש את שגרירותה בקייב

    שר החוץ האמריקני הודיע כי ארצות הברית פתחה מחדש את שגרירותה בקייב, בירת אוקראינה, לאחר שזאת נסגרה לפני שלושה חודשים, לפני הפלישה הרוסית. שוויץ גם הודיעה כי תפתח את השגרירות בבירה לאחר חודשיים וחצי.

  • 11:10/רוסיה: 771 לוחמים אוקראינים במריופול נכנעו ביממה האחרונה

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי 771 לוחמים אוקראינים, 80 מתוכם פצועים, ממפעל הפלדה אזובסטל נכנעו ביממה האחרונה. בסך הכל 1,730 חיילים שפונו מהמפעל מאז יום שני, על פי סוכנות הידיעות RIA.

  • 10:26/יותר ממחצית מהחיילים האוקראינים שהיו לכודים במריופול פונו

    יותר ממחצית מהחיילים האוקראינים שהיו לכודים בתוך מפעל הפלדה אזובסטל במריופול פונו, כך דיווחה סוכנות החדשות הרוסית TASS על פי דיווח של מנהיג הבדלנים תומכי רוסיה באזור. לא ברור מה מספר החיילים.

  • 10:14/מדינות ה-G7 יפגשו בגרמניה לדון בדרכים לשיקום כלכלת אוקראינה

    מדינות ה-G7 צפויות להיפגש בגרמניה לדון בדרכים לשיקום כלכלת אוקראינה. שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן אמרה כי התמיכה עד כה "לא מספיקה אפילו לא בטווח הקצר". היא קראה לשותפות של ארצות הברית ל"הצטרף אלינו ולהגדיל את התמיכה הפיננסית לאוקראינה".

    הפלישה של רוסיה הרסה את כלכלת אוקראינה וגרמה לצניחה בהכנסות המדינה והותירה אותה עם גירעון של 5 מיליארד דולר בחודש.

  • 10:17

    נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר כי השימוש המדווח של רוסיה ב"נשק לייזר" בפלישה למדינתו הוא סימן לכישלון שלה. זאת לאחר שרוסיה טענה כי הטכנולוגיה החדשנית שמסוגלת ליירט רחפנים "נמצאת בשימוש נרחב בשדה הקרב".

  • 10:08/הפלישה של רוסיה לאוקראינה עשויה לגרום למשבר מזון גלובלי שיימשך שנים

    הפלישה של רוסיה לאוקראינה עשויה לגרום למשבר מזון גלובלי שיימשך שנים, הזהיר האו"ם. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי המלחמה החמירה את חוסר הביטחון התזונתי במדינות עניות בשל עליית מחירי המזון. כמה מדינות יתמודדו עם רעב ארוך טוו אם היצוא מאוקראינה לא יחודש לרמות של שלפני המלחמה, הוא אמר.

    המלחמה עצרה את האספקה מנמלי הים של אוקראינה, שבעבר ייצאו כמויות עצומות של שמן לבישול כמו גם דגנים כמו תירס וחיטה. האספקה הגלובלית ירדה בעקבות כך וגרמה לעליית מחירים. על פי האו"ם, מחירי המזון זינקו בכ-30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, על פי האו"ם.

    גוטרש אמר בניו יורק אתמול כי המלחמה, בשילוב השלכות הקורונה ושינוי האקלים, "מאיימים לגרום לחוסר ביטחון תזונתי בקרב עשרות מיליוני בני אדם ולאחר מכן לתת תזונה ורעב המוני".

  • 07:38/ארה"ב: נעביר 215 מיליון דולר לסיוע חירום במזון לאוקראינה

    שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר כי מדינתו תיתן 215 מיליון דולר נוספים לסיוע חירום במזון לאוקראינה וקרא למדינות אחרות לסייע למשבר המזון העולמי ההולך וגובר עקב פלישת רוסיה. כמו כן, אמר כי הטענה שהסנקציות שהטילו ארצות הברית ובעלות בריתה על רוסיה העמיקו את משבר המזון היא "שקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully