וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 959 לוחמים ממפעל הפלדה במריופול נכנעו ביומיים האחרונים

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 18:18

החייל הרוסי שהועמד לדין בגין רצח אזרח אוקראיני הודה באשמה, במשפט הראשון באוקראינה על פשעי מלחמה. "רגע היסטורי": פינלנד ושבדיה הגישו בקשה להצטרפות לנאט"ו. אוקראינה: יותר מ-28 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה בלחימה

חיילים מפונים ממפעל אזובסטל, מריופול, 17 במאי 2022. AP
חיילים מפונים ממפעל אזובסטל, מריופול, 17 במאי 2022/AP
  • 15:05/החייל הרוסי שהועמד לדין בגין רצח אזרח אוקראיני הודה באשמה

    החייל הרוסי שהועמד לדין בגין רצח אזרח אוקראיני הודה באשמה, במשפט הראשון באוקראינה על פשעי מלחמה. ואדים שישימארין, בן ה-21, הודה שהרג גבר לא חמוש בן 62 באזור סומי, ימים ספורים לאחר שהחלה הפלישה הרוסית.

  • 15:02

    יותר מ-28 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה, בלחימה באוקראינה, כך על פי דיווח הצבא האוקראיני. 28,300 חיילים רוסים נהרגו, דווח.

    בפוסט בפייסבוק נכתב גם כי 400 חיילים רוסים נהרגו ביממה האחרונה. בנוסף, על פי הצבא האוקראיני, רוסיה איבדה 1,251 טנקים,3,043 כלי רכב משוריינים, 586 מערכות ארטילריה, 199 מערכות שיגור טילים, 91 מערכות הגנה אוויריות, 2020 מטוסי קרב ו-13 ספינות מלחמה.

  • 14:57

    נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי לא יאשר את הצטרפותה של שבדיה לנאט"ו, אם לא תחזיר "טרוריסטים". משלחות פיניות ושבדיות לא צריכות להגיע לטורקיה לשכנע אותו לתמוך בהצטרפותן לארגון, הוא אמר. "ההתרחבות של נאט"ו היא משמעותית לנו רק אם יתייחסו לרגישויות שלנו בגבול", הוא הוסיף.

  • 14:54

    כמעט 700 חיילים אוקראינים נוספים נכנעו במפעל הפלדה אזובסטל במריופול ב-24 השעות האחרונות, על פי רוסיה. אך המפקדים עדיין לכודים בפנים ומסרבים להיכנע.

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי 964 חיילים שהיו במפעל נכנעו, דיווחה סוכנות החדשות RIA. מאז יום שני, 959 לוחמים מאזובסטל נכנעו, 80 מהם היו פצועים.

  • 07:26/פינלנד ושבדיה הגישו בקשה רשמית להצטרפות לנאט"ו

    פינלנד ושבדיה הגישו בקשה רשמית להצטרפות לנאט"ו במטה של הארגון, החלטה שהתעוררה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. תהליך הקבלה צפוי להיארך כמה שבועות בלבד.

    "זה רגע היסטורי שעלינו לנצל", אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בטקבס קצר שבו שגרירי פינלנד ושבדיה הגישו את מכתבי הבקשה. המכתבים הוגשו בתוך תיקייה לבנה שעליה מצויר הדגלל של כל מדינה.

    "אני מקבל בברכה את הבקשות של פינלנד ושבדיה להצטרף לנאט"ו. אתן השותפות הקרובות ביותר שלנו, והחברות שלכן בנאט"ו תחזק את הביטחון המשותף שלנו", אמר סטולטנברג. "אנחנו נחושים לפתור את כל הסוגיות ולהגיע להסכמה מהירה", הוא הוסיף.

  • 03:00/שיחות המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה נעצרו

    שיחות המשא ומתן לשלום בין רוסיה לאוקראינה נעצרו, כך נמסר מגורמים רשמיים. מרוסיה נטען כי החזרה לשיחות עשויה להיות קשה. זאת, לאחר שבשיחות האשימה את אוקראינה בהקשחת עמדתה ואת המערב על חיזוק הממשלה בקייב.כמו כן, שר החוץ סרגיי לברוב אמר כי וושינגטון, לונדון ובריסל רוצות להשתמש באוקראינה לטובתן האסטרטגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully