וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת שבדיה: נגיש בקשה להצטרפות לנאט"ו

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 22:43

פוטין הגיב להצטרפות המתוכננת של פינלנד ושבדיה לנאט"ו: "התרחבות הארגון היא בעיה; זה האינטרס של ארה"ב". משרד ההגנה הרוסי מסר כי הסכים לפינוי החיילים הפצועים שמסתתרים במפעל הפלדה אזובסטל במריופול

שרת האוצר של שבדיה, מגדלנה אנדרסון, בנאום של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגטבורג, 4 בנובמבר 2021. רויטרס
שרת האוצר של שבדיה, מגדלנה אנדרסון, בנאום של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגטבורג, 4 בנובמבר 2021/רויטרס
  • 19:15/9 אזרחים נהרגו ו-6 נפצעו בהתקפות צבא רוסיה באזור דונייצק

    תשעה אזרחים אוקראינים נהרגו ושישה נפצעו בהתקפות צבא רוסיה באזור דונייצק שבמזרח המדינה. כך מסר מושל האזור פבלו קירילנקו.

  • 22:37/מנהיגי האיחוד האירופי לא הצליחו להגיע להסכמה על איסור ייבוא נפט רוסי

    מנהיגי האיחוד האירופי לא הצליחו להגיע להסכמה על איסור ייבוא הנפט הרוסי בפגישת שרי החוץ - כך אמר היום הנציג העליון של האיחוד, ג'וזף בורל. אם יגיעו להסכמה, האיסור על ייבוא נפט מרוסיה שהוצע על ידי הנציבות האירופית בתחילת מאי יהיה הסנקציה הקשה ביותר של האיחוד עד כה בתגובה לפלישה.

  • 16:54

    רוסיה אמרה כי הסכימה לפנות את החיילים האוקראינים הפצועים שמסתתרים בבונקרים מתחת למפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול, למתקן רפאוי בעיר נובואזובסק שנמצאת תחת שליטה רוסית. "הגענו להסכם לפנות אתהפצועים", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. "מסדרון הומניטרי נפתח כדי שאפשר יהיה לקחת אותם למתקן רפואי בנובואזובסק".

    אתמול נראה אור לבן במפעל הפלדה במה שהיתה, על פי מומחה צבאי בריטי, מתקפה של פצצות זרחן. קרובי משפחה פנו היום לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול לסייע להם לפנות את החיילים.

  • 16:13/ראש ממשלת שבדיה: נגיש בקשה להצטרפות לנאט"ו

    ראש ממשלת שבדיה מגדלנה אנדרסון אמרה היום (שני) כי כדי להבטיח ביטחון לעם השבדי, הדרך הטובה ביותר היא הצטרפות לנאט"ו. לדבריה, הממשלה השבדית החליטה באופן רשמי להגיש בקשה להצטרפות לארגון, וכי התהליך עשוי להימשך שנה. היא אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים לאחר דיון בממשלה בנושא. פינלנד הודיעה אתמול כי תגיש בקשה לחברות בארגון. שבדיה היתה נייטרלית במהלך 200 השנים האחרונות.

  • 15:04

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי התרחבות נאט"ו היא "בעיה", וכי צעד זה הוא בפועל אינטרס של ארצות הברית. לדבריו, העולם צריך להקדיש תשומת לב מיוחדת לתוכניות של נאט"ו להרחיב את השפעתו הגלובלית. בתגובה לרצון פינלנד ושבדיה להצטרף לנאט"ו, אמר הנשיא כי אין לו בעיה עם שתי המדינות, אך רוסיה תגיב לכל הצבה של תשתיות צבאיות חדשות ליד גבולה.

  • 06:39/מזכ"ל נאטו: "המלחמה לא מתנהלת כפי שרוסיה תכננה"

    רוסיה תקפה עמדות צבאיות במזרח אוקראינה, תוך נסיון לכתר את הכוחות האוקראינים בדונבאס, ולהדוף את המתקפה שלהם על הצבא הרוסי באזור העיר איזיום.

    מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי המתקפה של רוסיה בדונבאס נעצרה, וכי אוקראינה עשויה לנצח במלחמה."המלחמה של רוסיה באוקראינה לא מתנהלת כפי שמוסקבה תכננה", אמר סטולטנברג.

  • 04:05/אוקראינה הצליחה לחדש 2 תחנות חלוקת דלק שנפגעו על ידי הרוסים

    אוקראינה אמרה כי הצליחה החידוש שתים מתחנות חלוקת הדלק במדינה, והחלה לחדש אספקת הדלק ליותר מ-3,000 צרכנים. "שתי התחנות הושבתו עקב נזק לצינור בדלק הראשי באזור חרקוב כתוצאה מפעולות איבה", נמסר מהמדינה . כמו כן, נמסר כי 54 תחנות חלוקת דלק בשבעה אזורים באוקראינה נותרו סגורות

  • 03:37/בלארוס: "הסנקציות גרמו להפסד של 16-18 מיליארד דולר"

    ראש ממשלת בלארוס רומן גולובצ'נקו אמר כי הסנקציות שהוטלו על המדינה ומנעו את היצוא השנתי שלה למדינות המערב, הפסידו למדינה 16-18 מיליארד דולר. "בגלל הסנקציות, כמעט כל הייצוא של בלארוס למדינות האיחוד האירופי וצפון אמריקה נחסם", אמר גולובצ'נקו בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערביה" המבוססת בדובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully