וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה הודיעה כי תלך בעקבות פינלנד - ותבקש להצטרף לנאט"ו

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 20:43

פינלנד הודיעה כי תגיש בקשה רשמית להצטרפות לנאט"ו. הערכה: המתקפה הרוסית בדונבאס איבדה את המומנטום. שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בברלין

שר ההגנה של שבדיה פיטר הולטקוויסט ושרת החוץ אן לינד מציגים ניתוח מדיניות ביטחונית בעניין החברות בנאט"ו במהלך מסיבת עיתונאים בשטוקהולם, שבדיה, 13 במאי, 2022.. רויטרס
שר ההגנה של שבדיה פיטר הולטקוויסט ושרת החוץ אן לינד מציגים ניתוח מדיניות ביטחונית בעניין החברות בנאט"ו במהלך מסיבת עיתונאים בשטוקהולם, שבדיה, 13 במאי, 2022./רויטרס
  • 11:03/מוסקבה מתכוננת לערוך משאל עם במריופול

    מוסקבה מתכוננת לערוך משאל עם במריופול לגבי השאלה האם העיר תצטרף לרוסיה, כך טען פטרו אנדריושצ'נקו, יועץ של ראש העיר, שנמצא בגלות.

  • 16:52

    שר החוץ אנתוני בלינקן אמר כי שוחח עם עמיתו הטורקי לגבי חששות אנקרה בנוגע להצטרפות פינלנד ושבדיה לנאט"ו. לדבריו, אחרי פגישת שרי החוץ של נאט"ו היום בברלין, הוא בטוח כי אפשר להשיג קונצנזוס בסוגיה.

  • 14:51

    המפלגה הסוציאל דמוקרטית בשבדיה צפויה לתמוך בהצטרפות לנאט"ו. ראש הממשלה מגדלנה אנדרסון, מנהיגת המפלגה השלטת, ערכה דיונים פנימיים בסוף השבוע בסוגיה. הודעה רשמית על ההחלטה צפויה להתפרסם היום.

  • 14:30

    פנלנד הודיעה רשמית כי היא מגישה בקשה להצטרף לנאט"ו, כך אמר הנשיא סאולי נינסטה. "היום, אנחנו, הנשיא ומועצת הביטחון של הממשלה, החלטנו יחדיו שפינלנד תגיש בקשה לחברות בנאט"ו", אמר הנשיא לכתבים בארמון הנשיאותי בהלסינקי.

  • 12:39

    שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר כי נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בברלין ואמר כי "נשק וציוד נוסף נמצא בדרכו לאוקראינה". "הסכמנו לעבוד יחדיו כדי להבטיח שיצוא המזון האוקראיני יגיע לצרכנים באפריקה ובאסיה. אני אסיר תודה לשר בלינקן ולארצות הברית על המנהיגות והתמיכה הלא מתפשרת", צייץ קולבה.

  • 11:25

    מנהיג המיעוט בסנאט האמריקני, מיץ' מקונל, הגיע אתמול לביקור בקייב ונפגש עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

  • 20:40

    המפלגה הסוציאל דמוקרטית השולטת בשבדיה הודיעה כי היא תומכת בהצטרפות המדינה לנאט"ו, וזנחה בכך עשורים של התנגדות להצטרפות. המפלגה החליטה כי "תפעל לקראת הגשת בקשה לחברות בנאט"ו", נכתב בהצהרה.

    ראש הממשלה מגדלנה אנדרסון הוסיפה כי תבקש מחר מהפרלמנט להעניק לה תמיכה רחבה להגשת הבקשה, לאחר התמיכה שהשיגה במפלגתה. "מחר אבטיח שיש תמיכה פרלמנטרית רחבה להגשת בקשה לחברות של שבדיה בנאט"ו, ולאחר מכן נקבל החלטה ממשלתית", היא אמרה.

  • 10:48

    המתקפה של רוסיה בדונבאס איבדה את המומנטום ומפגרת משמעותית מאחורי לוח הזמנים, כך אמר משרד הגנה הבריטי.

    בעדכון היומי על המצב באוקראינה בטוויטר, נמסר ממשרד ההגנה כי "למרות התקדמות ראשונית, רוסיה נכשלה בהשגת שטחים משמעותיים בחודש האחרון ובמקביל לשמר את מלחמת ההתשה שלה".


    רוסיה על פי הערכות אבדה שליש מהכוחות בשטח ששלחה בפברואר, בנוסף לאבדות של ציוד קריטי כולל רחפנים. בנוסף, מורל החיילים בוודאי ירוד ויעילותם נפגעה, העריך משרד ההגנהה בריטי. "בתנאים אלהף לא נראה סביר שרוסיה תאיץ משמעותית את ההתקדמות שלה בחודש הקרוב".

  • 08:52/שיירה של 500-1000 מכוניות של אזרחים שפונו ממריופול נכנסה לזפוריז'יה

    שיירה של 500-1000 מכוניות של אזרחים שפונו ממריופול נכנסה לעיר האוקראינית זפוריז'יה, אמר עוזר של ראש העיר מריפול פטרו אנדריושצ'נקו. השיירה המתינה יותר משלושה ימים עד שקיבלה אישור להיכנס.

  • 08:37/פינלנד ושבדיה צפויות להכריז על כוונותיהן רשמיות להצטרף לנאט"ו

    פינלנד ושבדיה צפויות להכריז על כוונותיהן רשמיות להצטרף לנאט"ו. שלושה ימים אחרי שהנשיא וראשת הממשלה אמרו כי פינלנד צריכה להצטרף לנאט"ו "ללא דיחוי", סאולי ניניסטה וסאנה מרין יודיעו במסיבת עיתונאים בשעה 1:00 כי המדינה החליטה באופן רשמי על הגשת בקשה להצטרפות. מחר תגיש הממשלה הצעת הצטרפות לנאט"ו לאישור הפרלמנט.

    בשבדיה, המפלגה הסוציאל דמוקרטית, בראשות ראש הממשלה מגדלנה אנדרסון, תכנס אחר הצהריים ישיבה שבה יוחלט אם להצטרף לפינלנד.

    ולדימיר פוטין הזהיר אתמול את פינלנד ואמר כי "התוכניות שלה ישפיעו באופן שלילי על היחסים בין פינלנד לרוסיה".

  • 07:18/שגרירות הודו באוקראינה תחזור לקייב ביום שלישי

    שגרירות הודו באוקראינה תחזור לקייב ביום שלישי - כך נמסר ממשרד החוץ של הודו. "שמחים להכריז על שגרירות הודו בקייב", נמסר משגרירות הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully