וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "מוכן לדבר עם פוטין ללא מתווכים וללא אולטימטומים"

חייל רוסי המואשם בירי באוקראיני דרך חלון מכונית עמד היום למשפט הראשון באוקראינה בגין פשעי מלחמה. משרד החוץ של רוסיה גירש עשרה דיפלומטים רומנים והמליץ לאזרחי המדינה שלא לנסוע לבריטניה

בווידאו: ניק קוליוחין משוחח עם ד"ר יבגני קלאובר, מומחה למזרח אירופה/יח"צ
  • 14:18/רוסיה המליצה לאזרחיה לא לנסוע לבריטניה

    משרד החוץ של רוסיה המליץ היום (שישי) לאזרחיו להימנע מנסיעה לבריטניה בעקבות החרפת היחסים עם בין המדינות. על פי ההודעה, "על מנת למנוע הפסדים כספיים ובעיות אפשריות אחרות, אנו ממליצים לאזרחים רוסים להימנע, במידת האפשר, מלנסוע לבריטניה ולנסות להשיג אשרות בריטיות".

  • 14:52/קנצלר גרמניה לפוטין: הסכם להפסקת האש עם אוקראינה בהקדם האפשרי

    קנצלר גרמניה אולף שולץ דחק היום (שישי) בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסכים להפסקת אש עם אוקראינה בהקדם האפשרי בשיחת הטלפון שקיימו היום. לדבריו, הפסקת האש נדרשת כדי לשפר את המצב ההומניטרי באוקראינה ולאפשר התקדמות במציאת פתרון דיפלומטי לסכסוך.

  • 14:25/משרד החוץ הרוסי גירש עשרה דיפלומטים רומנים

    משרד החוץ של רוסיה גירש היום (שישי) עשרה דיפלומטים רומנים בתגובה לפעולה דומה מצד רומניה. המשרד הוסיף כי דחה את ניסיונות רומניה להאשים את רוסיה בפשעי מלחמה באוקראינה.

  • 19:07

    נשיא אוקראינה וולוימיר זלנסקי אמר כי הוא "מוכן לדבר" עם ולדימיר פוטין וכי נסיגה מאוקראינה צריכה להיות נקודת הפתיחה של דיאלוג כלשהו בין המנהיגים, כך אמר זלנסקי לערוץ הטלוויזיה האיטלקי RAI 1.

    "בתור נשיא, אני מוכן לדבר עם פוטין. ללא מתווכים. במסגרת של דיאלוג, לא אולטימטום", הוא אמר. שתי המדינות ערכו שיחות ישירות מאז ה-29 במרץ. זלנסקי שלל אפשרות שאוקראינה תתפשר לטובת הסכם שלום שיאפשר לפוטין לשמור על כבודו, ואמר כי אוקראינהלא תתפשר על שטחה. "צא מהשטח הזה שהתשלטת עליו ב-24 בפברואר. זה הצעד הברור הראשון לפני שנדבר".

  • 14:00/שרת החוץ בשבדיה: החברות בנאט"ו תהיה פעולה מייצבת

    שרת החוץ בשבדיה, אן לינד, טענה היום בדיון הפרלמנט בעניין הצטרפות שבדיה לנאט"ו כי החברות בארגון תהיה בעלת השפעה מייצבת ותעלה את הסף לסכסוכים צבאיים בצפון אירופה. שר ההגנה, פיטר הולטקוויסט הגיב בדיון ואמר כי הגשת הבקשה עשויה להיות סיכון לתגובה מצד רוסיה.

  • 12:59/שר החוץ היפני גינה את פעולות צבא רוסיה באוקראינה

    שר החוץ היפני, יושימאסה הייאשי, אמר היום למקבילו האוקראיני כי הזוועות באוקראינה אינם מקובלים וכי על רוסיה לקחת אחריות על מעשיה. רוסיה, הכחישה שביצעה התעללויות במה שהיא מכנה "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה.

  • 12:48/שר האוצר הגרמני: תומך בשימוש נכסי רוסיה שנתפסו למימון שיקום אוקראינה

    שר האוצר הגרמני כריסטיאן לינדנר אמר בריאיון לעיתון גרמני כי הוא תומך במימון שיקום אוקראינה לאחר המלחמה באמצעות נכסי רוסיה שנתפסו. כמו כן, הוא הוסיף כי עדיין יש צורך בהבהרת הבסיס המשפטי למהלך.

  • 11:09/כוחות צבא רוסיה פגעו בבית זיקוק נפט במרכז אוקראינה

    כוחות צבא רוסיה פגעו בבית זיקוק הנפט קרמנצ'וג שבמרכז אוקראינה והרסו את כושר הייצור של בית הזיקוק ומיכלי הדלק - כך נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. בנוסף, המשרד מסר כי כוחותיו הפילו מטוס קרב אוקראיני באזור חרקוב.

  • 11:05/דיווחים: כוחות צבא אוקראיני נסוגו מהעיר רוביז'נה שבמזרח המדינה

    כוחות אוקראינים נסוגו מהעיר רוביז'נה באזור לוהנסק במזרח המדינה - כך על פי דיווחים מהאזור. זאת, לאחר שבועות של התנגדות וקרבות עזים. מהמכון לחקר המלחמה נמסר כי "סביר להניח שהכוחות הרוסיים שולטים כמעט בכל רוביז'נה החל מה-12 במאי", והוסיף כי כוחות רוסיה "ככל הנראה השתלטו גם על העיירה וובודיבקה, מצפון לסברדונייצק".

  • 10:27/משפט ראשון על פשעי מלחמה באוקראינה

    חייל רוסי צפוי לעמוד היום למשפט בגין פשעי מלחמה בגין הריגת אזרח אוקראיני בן 62. זאת הפעם הראשונה מאז תחילת הפלישה שחייל רוסי יישפט על פשע מלחמה.

    ואדים שיישימרין מואשם שירה בבן ה-62 בראש דרך חלון מכונית פתוח בכפר בצפון מזרח אוקראינה. גזר הדין עשוי להיות מאסר עולם תחת החוק הפלילי האוקראיני שמתייחס לחוקי מלחמה.

  • 10:22

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי תבוסה אסטרטגית של רוסיה "כבר ברורה", והאשים את הקרמלין בניסיון להסתיר את האמת עם טילים ומתקפות אוויריות.

    דיפלומטים בכירים ממדינות G7 התכנסו בצפון גרמניה אתמול לכנס בן שלושה ימים על הפלישה הרוסית לאוקראינה. בריטניה טענה כי יש לספק לאוקראינה עוד נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully