וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח אוקראיני: רוסיה מסתערת על מפעל הפלדה במריופול

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 18:22

בנאום ב"יום הניצחון", נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא סיפק רמזים לגבי התקדמות המלחמה באוקראינה או לגבי המשכה - בניגוד להערכות במערב כי יכריז על מלחמה. נשיא המועצה האירופית ביקר באודסה בעת מתקפת טילים

מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022. REUTERS, רויטרס
מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022/רויטרס
  • 18:14/שארל מישל תפס מחסה מפני טילים באודסה

    נשיא המועצה האירופית שארל מישל נאלץ לתפוס מחסה כשמתקפת טילים על העיר אודסה החלה בעת ביקורו המפתיע שם. מישל נאלץ להפסיק פגישה עם ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, ולחפש מקלט כשטיליםנורו על העיר.

  • 14:50/רוסיה תוקפת את מפעל אזובסטל

    משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי רוסיה מבצעת "הסתערות" על מפעל הפלדה אזובסטל במריופול, ותוקפת באמצעות טנקים ונשק ארטילרי.

  • 14:40

    הגברת הראשונה של ארצות הברית, ג'יל ביידן, ביקרה בקייב ושוחחה עם ילדים שנמלטו מאוקראינה. לפני שהגיעה לקייב, ביקרה ביידן בסלובקיה וברומניה וגם שם נפגשה עם פליטים מהמלחמה. כשעברה את הגבול לאוקראינה, ביידן נסעה 15 דקות לחניון של בית ספר, שם יצאה מהמכונית ונפגשה עם הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה. זלנסקה הודתה לה על "הביקור האמיץ".

  • 14:36/פוטין: התוצאה תושג

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי אין ספק כי "המבצע המיוחד באוקראינה יניב את התוצאות המבוקשות", כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות TASS. "כל התוכניות מולאו. התוצאה תושג - משום כך אין שום ספק", הוא צוטט כאומר.

  • 13:37

    משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כוחותיו הרסו תחנת רדאר אמריקנית ליד העיר האוקראינית זולטה במזרח המדינה.

  • 12:03/רוסיה: שיחות השלום נמשכות

    מנהל המשא ומתן הרוסי ולדימיר מדינסקי אמר כי שיחות השלום עם אוקראינה לא נעצרו ונמשכות באופן וירטואלי, כך על פי דיווח של סוכנות החדשות הרוסית אינטרפקס.

  • 08:28/"לא חשבתי שנצליח לצאת בחיים"

    האזרחים האחרונים ממפעל אזובסטל במריופול פונו והגיעו למקום מבטחים בשטח שנשלט על ידי אוקראינה. השיירה הגיעה לעיר זפוריז'יה, לאחר החשכה אמש, כשבה 170 מפונים. 51 אזרחים נותרו במפעל. 120 יצאו ממנו והגיעו לבדם למקום המפגש בקניון הרוס.

    המסע שארך יותר מ-200 ק"מ נמשך יומיים משום שהרוסים עיכבו את שיירת האוטובוסים במשך שעות בנקודות בדיקה וחקרו את האזרחים העייפים והרעבים.

    "לא חשבתי שנצליח לצאת משם בחיים, כך שאין לי תוכניות לגבי העתיד שלי", אמרה נטליה, שעבדה במפעל כל חייה הבוגרים והסתתרה בו במשך חודשיים.

  • 08:20/מתכונן להכריז מלחמה?

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתוכנן לצפות בחגיגות של ל"יום הניצחון" - היום שבו רוסיה מציינת ניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. האירוע המרכזי יהיה המצעד בכיכר האדומה במוסקבה, שיכלול חיילים, טנקים, טילים וטילים בליסטיים בין יבשתיים. פוטין צפוי לשאת נאום בצהרי היום שעשוי לכלול רמזים לגבי עתיד המלחמה באוקראינה.

    על פי הערכות במערב, פוטין עשוי להשתמש ביום זה כדי להסלים את המצב ולהכריז מלחמה רשמית כדי לגייס את חיל המילואים. או כדי להכין את העם לעימות ארוך ושוחק.

  • 03:12/ראש ממשלת קנדה: "נעשה כל שביכולתנו כדי שפוטין יפסיד"

    ראש הממשלה של קנדה ג'סטין טרודו אמר שהעולם יעשה כל שביכולתו כדי להבטיח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפסיד במלחמתו עם אוקראינה, כולל שמירה על הסנקציות נגד רוסיה במשך שנים. "מה שפוטין צריך להבין זה שהמערב בהחלט נחוש לעמוד מולו ", אמר טרודו.

    עוד הוסיף טרודו כי "פוטין מטיל זוועות על אזרחים, והוא עושה את זה כי הוא חשב שהוא יכול לנצח. אבל הוא יכול רק להפסיד".

  • 02:06/יפן תאסור על יבוא נפט גולמי מרוסיה

    יפן הודיעה כי תאסור "באופן עקרוני" על יבוא נפט גולמי מרוסיה. זאת, כחלק מהחלטה של של מדינות ה-G7 בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. "עבור מדינה התלויה מאוד ביבוא אנרגיה, זו החלטה קשה מאוד", אמר ראש הממשלה היפני פומיו קישידה, "אבל תיאום עם ה- G7 חשוב יותר בתקופה כזו".

  • 01:11/ה-G7 הסכימו להגביר את הלחץ הכלכלי על פוטין

    מנהיגי ה-G7 הסכימו שהעולם חייב להגביר את הלחץ הכלכלי על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכל דרך אפשרית - כך מסר משרדו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. עוד מסר משרדו של ג'ונסון כי בשיחה השתתף גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.


    "העולם חייב ללכת רחוק יותר ומהר יותר כדי לתמוך באוקראינה", אמר ראש הממשלה הבריטי, "אוקראינה הייתה צריכה לקבל ציוד צבאי שאיפשר להם לא רק להחזיק מעמד , אלא לכבוש את מדינתם מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully