וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבד הקשר עם הלוחמים האוקראינים שעדיין לכודים במפעל במריופול"

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 18:25

ראש העיר מריופול אמר כי התחדשה המתקפה על המפעל וכי 30 ילדים עדיין ממתינים לפינוי. רוסיה מאשימה: שכירי חרב ישראלים נלחמים באוקראינה. האיחוד האירופי הכריז על חבילת הסנקציות השישית נגד רוסיה, שכוללת הצעה לאמברגו נפט, אך 27 מדינות האיחוד עדיין לא הגיעו להסכמה

עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול. רויטרס, רויטרס
עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול/רויטרס
  • 13:36/"פוטין לא יכריז על מלחמה"

    הקרמלין היום (רביעי) פטר את ההערכות כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן להכריז באופן רשמי על מלחמה נגד אוקראינה והתחיל בגיוס המוני של חיילי מילואים ב-9 במאי, שנחשב "יום הניצחון" של ברית המועצות על גרמניה הנאצית. "אין סיכוי שזה יקרה. אלה שטויות", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

  • 17:30/האיוחד האירופי: להקפיא את נכסיו של ראש הכנסייה הרוסית האורתודוקסית

    האיחוד האירופאי הציע להקפיא את נכסיו של ראש הכנסייה הרוסית האורתודוקסית הפטריארך קיריל. ראש הכנסייה צפוי הלהיות מצורף לרשימה הכוללת מאות קציני צבא רוסיים ואנשי עסקים המקורבים לקרמלין, שהאיחוד האירופי מאשים בתמיכה במלחמה באוקראינה.

  • 15:27

    נציגי מדינות האיחוד האירופי לא הגיע להסכם לגבי אמברגו הנפט המוצע נגד רוסיה, אך מחר ייפגשו שוב, ככך אמר מקור המעורה בנושא לרויטרס. כמה מדינות, כמו בולגריה, צ'כיה, הונגריה וסלובקיה, העלו חששות לגבי ההצעה, אמר המקור.

  • 15:01

    בריטניה אסרה על יצוא של מגזר השירותים לרוסיה והכריזה סנקציות על 63 אנים וארגונים, כולל חברות מדיה וסלבריטאים שמואשמים בהפצת מידע כוזב. "עשיית עסקים עם משטר פוטין היא פשיטת רגל מוסרית ומסייעת לממן את מכונת המלחמה שגורמת לסבל בל יתואר באוקראינה", אמרה שרת החוץ לי טרוס.

  • 14:40/"אבד הקשר עם הלוחמים האוקראינים שעדיין לכודים במפעל במריופול"

    ראש העיר מריופול בדרום אוקראינה אמר כי אבד הקשר עם הלוחמים האוקראינים שעדיין לכודים במפעל הפלדה אזובסטל בנמל העיר. משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי רוסיה ביצעה 50 מתקפות אוויריות בשטחי אוקראינה ביום שלישי.

    ואדים בויצ'נקו אמר בטלוויזיה הממלכתית כי הקשר אבד עם הלוחמים וכי יותר מ-30 ילדים עדיין ממתינים לפינוי מהמפעל. לדבריו, התחדשה המתקפה הרוסית על המפעל.

  • 18:24/ביידן הודיע כי ישוחח עם מנהיגי מדינות ה-G7 על סנקציות נוספות על רוסיה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי ישוחח השבוע עם מנהיגים חברי ה-G7 על סנקציות אפשריות נוספות נגד רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה. "אנחנו תמיד פתוחים לסנקציות נוספות", אמר ביידן לכתבים, "אני אדבר עם חברי ה-G7 השבוע על מה אנחנו הולכים לעשות או לא לעשות".

  • 13:18/רוסיה מאשימה: שכירי חרב ישראלים נלחמים באוקראינה

    ישראלים נלחמים לצד אזוב, גדוד צבאי אוקראיני עם שורשים ניאו-נאציים, כך אמרה היום (רביעי) דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה בראיון לרדיו ספוטניק. "אומר משהו שהפוליטיקאים בישראל לא רוצים בוודאי לשמוע", היא אמרה. "אולי הם יתעניינו. באוקראינה, שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף לצד חמושים מאזוב", היא אמרה. "ישראל בוודאי מודעת לכך" ,היא הוסיפה. "ראיתי סרטון". גדוד אזוב נחשב לארגון ימני-קיצוני, וברוסיה הוא מואשם לעיתים קרובות באידיאולוגיה ניאו-נאצית.

  • 12:09/רוסיה מנעה כניסה של 63 אישים יפנים, ובהם ראש הממשלה פומיו קישידה

    רוסיה מנעה כניסה של 63 אישים יפנים, ובהם ראש הממשלה פומיו קישידה, שר החוץ ושר ההגנה, עיתונאים, אקדמאים וכן הלאה, בגין "רטורקיה בלתי מתקבלת" נגד מוסקבה.

  • 12:04/רוסיה: העברת נשק לאוקראינה על ידי נאט"ו - מטרה לגיטימית

    שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי הצבא הרוסי ייראה בהעברת נשק לאוקראינה על ידי נאט"ו כמטרה שיש להשמיד, כך דיווחה סוכנות החדשות הרוסית RIA.

  • 10:19/גנרל אמריקני חדש באירופה

    הגנרל כריסטופר קאבולי, ראש הכוחות הצבאיים האמריקנים באירופה ואפריקה מונה על ידי הנשיא ג'ו ביידן לכהן כראש הפיקוד האירופי של ארצות הברית, כך הודיע שר ההקגנה לויד אוסטין. אם מינויו יאושר, קאבולי יהיה אחראי על מאה אלף חיילים באירופה בזמן שרוסיה ממשיכה את המלחמה באוקראינה.

  • 10:15

    קייב לא שוללת אפשרות שמוסקבה בשלב מסוים תשתמש בכוחות החמושים של בעלת בריתה בלארוס במלחמה נגד אוקראינה, כך אמר היום (רביעי) דובר של שירותי הגבול האוקראינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully