וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי על המפעל במריופול התחדש; חבילת סנקציות שישית על רוסיה בדרך

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 22:48

עשרות מפונים ממפעל הפלדה הגיעו בשלום לאזור שבשליטת קייב. הנציבות האירופית צפויה להודיע על חבילה שישית של סנקציות נגד רוסיה, שכוללת הפסקת יבוא נפט רוסי עד סוף 2022

עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול. רויטרס, רויטרס
עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול/רויטרס
  • 16:40/הנציבות האירופית צפויה להודיע על חבילה שישית של סנקציות נגד רוסיה

    הנציבות האירופית צפויה להודיע על חבילה שישית של סנקציות נגד רוסיה, כך אמרה נציבת האנרגיה של האיחוד קדרי סימסון. התוכנית של הנציבות היא להפסיק בהדרגה להשתמש בנפט רוסי עד סוף 2022. הצעד ההדרגתי הוצע בגלל גרמניה, שסירבה בעבר לאמרגו נפט רוסי, כמו גם לצמצם את השיבושים לשוקי הנפט הבינלאומיים.

    שגרירי האיחוד צפויים לדון בחבילת הסנקציות מחר. החבילה תכלול גם סנקציות על אנשים נוספים ועוד בנקים רוסיים, כמו סברבנק.

  • 18:08/אוקראינה: יותר מ-100 בני אדם פונו בהצלחה ממפעל הפלדה במריופול

    101 בני אדם פונו בהצלחה ממפעל הפלדה "אזובסטל" שבעיר הנמל מריופול בדרום אוקראינה בו מתבצרים אחרוני הלוחמים האוקראינים בעיר - כך נמסר ממתאמת האו"ם ההומניטרית באוקראינה אסנת לוברני. עוד אמרה כי "רובם פונו לעיר זפוריז'יה שבשליטת קייב".

  • 17:38/פוטין למקרון: "על המערב להפסיק לספק נשק לאוקראינה"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח בטלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והפציר במערב להפסיק לספק נשק לאוקראינה. עוד אמר כי "המערב צריך לעשות הכל כדי עצור את הזוועות שמקיימים האוקראינים בחבל דונבאס".

  • 17:12/עשרות מפונים הגיע בשלום לאזור בשליטת קייב

    עשרות מפונים ממפעל הפלדה אזובסטל במריופול שנמצאת תחת שליטה רוסית, הגיעו בשלום לזפוריז'יה שבשליטת קייב, שם בתי חולים ממתינים לקלוט את הפצועים.

    "הודות למבצע, 101 נשים, גברים, ילדים וזקנים יכלו לעזוב סוף-סוף את הבונקרים מתחת לאזובסטל לראות את אור היום אחרי חודשיים", אמרה אוסנת לובראני, המתאמת ההומניטרית לאוקראינה באו"ם

  • 22:47/אוקראינה: "מתקפת טילים נרחבת פגעה בלבוב"

    מתקפת טילים נרחב פגעה במשאבות מים ובשלוש תחנות כוח בלבוב - כך לפי סגן שר הפנים של אוקראינה, אנטון גרשנצ'קו. עוד אמר כי העיר כעת ללא חיבור לחשמל ושירי הטילים כוון גם לערב קייב ודניפרו.

  • 16:30/רוסיה פתוחה לדיאלוג עם קייב

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואמר לו כי המערב יכול לעזור ולשים קץ לזוועות של הכוחות האוקראיניים. הוא הוסיף כי רוסיה עדיין פתוחה לנהל דיאלוג עם קייב, כך דיווחה סוכנות הידיעות IFX.

  • 16:14

    101 אזרחים פונו בהצלחה ממפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול בדרום אוקראינה, כך מסר האו"ם.

  • 14:56/ג'ונסון: "אוקראינה תנצח"

    ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון אמר בנאום לפני הפרלמנט האוקראיני כי אוקראינה תנצח את רוסיה ותהיה שוב מדינה חופשית. קנצלר גרמניה אולאף שולץ אמר בראיון לכתב העת הגרמני שטרן כי המדיניות של פוטין היא אימפריאליסטית וכי הוא מתייחס למדינות השכנות לרוסיה כחצר האחורית שלו.

  • 14:52/פוטין הטיל סנקציות על המערב

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו שלפיו רוסיה לא תייצא יותר מוצרים וחומרי גלם לגופים במדינות שהטילו סנקציות על רוסיה. הצו אוסר גם על ביצוע עסקות עם אנשים וגופים שמוסקבה הטילה עליהם סנקציות.

  • 14:49/ירי מחודש על המפעל במריופול

    הכוחות הרוסיים ירו טילים על מפעל הפלדה הנצור במריופול, שהו לכודים עדיין מאתיים איש, על פי הערכות. בנוסף, פגעו הרוסים בשדה תעופה צבאי ליד העיר אודסה בדרום מערב אוקראינה. במתקפה נהרסו רחפנים, טילים ותחמושת שסופקה לאוקראינה מארצות הברית ומדינות באירופה, אמר משרד ההגנה הרוסי.

  • 13:00/פוטין ישנה את הגדרת הפלישה מ"מבצע מיוחד" ל"מלחמה" ב-9 במאי

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי להכריז באופן רשמי מלחמה עם אוקראינה ביום ראשון - ה-9 במאי, שבו מציינת רוסיה ניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, כך על פי הערכות של גורמים רשמיים בארצות הברית ובאירופה. הכרזה כזאת תאפשר לרוסיה לגייס את כוחות המילואים במלואם.

    המומחים סבורים כעת כי פוטין ישנה את הגדרת הפלישה מ"מבצע מיוחד" ל"מלחמה" במהלך האירוע החגיגי.

    הכרזה רשמית ב"יום הניצחון" ב-9 במאי עלולה לחזק את התמיכה הציבורית בפלישה. תחת החוק הרוסי, היא גם תאפשר לפוטין לגייס את חיילי המילואים, שלהם, לדברי המומחים, רוסיה זקוקה נואשות על רקע המחסור הגדל בכוח אדם. מומחים אוקראינים ומומחים במערב מעריכים כי לפחות עשרת אלפים חיילים רוסים נהרגו עד כה בלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully