וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: תהליך פינוי האזרחים מהמפעל במריופול "קשה ומלא מכשולים"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 23:16

ננסי פלוסי נפגשה עם נשיא פולין בוורשה. דרום קוריאה פתחה מחדש את השגרירות בקייב. ארה"ב מקווה לפתוח את השגרירות שלה עד סוף מאי. שרי האנרגיה של האיחוד האירופי עורכים שיחות חירום בבריסל

אזרחים שעזבו את מפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול, אוקראינה, 30 באפריל 2022. REUTERS/Alexander Ermochenko, רויטרס
אזרחים שעזבו את מפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול, אוקראינה, 30 באפריל 2022/רויטרס
  • 23:15/האו"ם: יותר מ-3,000 אזרחים נהרגו באוקראינה מאז תחילת המלחמה

    משרד זכויות האדם של האו"ם (OHCHR) עדכן כי מניין האזרחים שנהרגו באוקראינה מאז שהחלה המלחמה במדינה עלה ל-3,153. על פי הודעת המשרד, מספר ההרוגים בפועל גבוה בהרבה, אך לארגון קיים קושי לאמת את הנתונים.

  • 23:10/זלנסקי על התבטאות לברוב: "שכח את הלקחים של מלחמת העולם השנייה או שמעולם לא למד אותם"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב על דברי שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ואמר כי לברוב "שכח את הלקחים של מלחמת העולם השנייה או שאולי מעולם לא למד אותם". זאת לאחר שלברוב התייחס אתמול לזלנסקי ואמר כי "גם להיטלר היה דם יהודי".

  • 22:15/ארה"ב: ביידן ישמח לבקר באוקראינה אבל כרגע זה לא בתוכנית

    דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי "ביידן ישמח לבקר באוקראינה" אבל כרגע זה לא בתוכנית. עוד הוסיפה כי "הבית הלבן ימשיך להעריך את המצב, וימשיך לקדם את מטרתו לפתוח מחדש את השגרירות במדינה".

  • 19:29/אוקראינה: "השגנו בחזרה את השליטה על שטחים ליד חרקוב"

    צבא אוקראינה אישר כי כוחותיו השיגו בחזרה את השליטה על שטחים מצפון וממזרח חרקוב שנכבשו על ידי הרוסים בתחילת המלחמה. בשבועיים האחרונים, אוקראינה כבשה מחדש כשישה כפרים באזור.

  • 18:22/גרמניה: "קוראים לפוטין להפסיק את הפלישה לאוקראינה"

    קנצלר גרמניה, אולף שולץ, פנה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבקשה לשים קץ לפלישה של רוסיה לאוקראינה ול"הרג חסר ההיגיון" המתרחש בשטח. "מה שחשוב הוא השגת עתיד טוב יותר ביחד, לא על ידי ניהול מלחמות אחד נגד השני, אלא על ידי יצירת פיתוח כלכלי ופיתוח משותף אפשרי", אמר שולץ.

  • 18:05/דיווחים: פוטין עומד לעבור ניתוח למחלת הסרטן

    הרשתות החברתיות מלאו בדיווחים על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עומד לעבור ניתוח לסרטן וצפוי להעביר את השלטון בזמן זה לראש ה-FSB לשעבר, ניקולאי פטרושב.

    הדיווחים מסתמכים על חשבון בשם General SVR ברשת טלגרם שציטט מקור בקרמלין. פטרושב בן ה-70 נחשב לאדריכל הפלישה לאוקראינה והאדם ששיכנע את פוטין בכך שקייב מלאה בניאו נאצים.

    החשבון הזה דיווח לפני 18 חודשים כי לפוטין יש סרטן קיבה ופרקינסון. על פי דיילי מייל, פוטין דחה את הניתוח עד אחרי "יום הניצחון" ב-9 במאי שיצוין בכיכר האדומה במוסקבה.

  • 18:01/פינוי אזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל הוא תהליך "קשה"

    ראש העיר מריופול אמר כי פינוי אזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל הוא תהליך "קשה" וכי הרוסים "מערימים מכשולים" על המבצע.

    "הצלחנו להוציא יותר ממאה אנשים מהבונקרים אתמול, כעת הם בדרכם לשטח שנשלט על ידי אוקראינה. אנחנו ממתינים בתקווה שהכוחת הרוסיים יאפשרו לנו להמשיך", אמר ואדים בויצ'נקו לטלוויזיה האוקראינית. "תהליך הפינוי מתרחש בדרגות הגבוהות ביותר עם נשיא אוקראינה וסגנית ראש הממשלה. אנ מדגיש שהוא מאוד קשה", הוא הוסיף.

    לגבי פינוי של חיילים אוקראינים מהמפעל, שמאות מהם עדיין לכודים בו, אמר ראש העיר כי "הסוגיה של פינוי צבאי היא נפרדת. זה תהליך סגור, המשא ומתן כבר התחיל".

  • 15:27/שרי אנרגיה של האיחוד האירופי צפויים לערוך שיחות חירום בבריסל

    שרי אנרגיה של האיחוד האירופי צפויים לערוך שיחות חירום בבריסל על רקע דרישת מוסקבה לתשלום ברובל על יבוא גז ונפט רוסיים

  • 15:25/המאמצים לפנות עוד אזרחים ממפעל הפלדה במריופול מתעכבים

    המאמצים לפנות עוד אזרחים ממפעל הפלדה במריופול מתעכבים, בזמן שמאות אנשים עדיין לכודים בפנים. לא ברור מה גורם לעיכוב אך גורם רשמי בעירייה אמר כי הכוחות הרוסיים שבו להפציץ את המפעל אתמול מיד לאחר הפינוי.

  • 15:06/שגרירות ארצות הברית מקווה לשוב לקייב עד סוף מאי

    שגרירות ארצות הברית מקווה לשוב לקייב עד סוף מאי, אם התנאים יאפשרו זאת, כך אמרה הממונה על היחסים קריסטינה קווין. הדיפלומטים האמריקנים עזבו את שגרירות קייב כשבועיים לפני פלישת רוסיה. חלק מהפעילויות הועברו לעיר לבוב לאחר מכן לפולין.

  • 12:10/יחידות של הצבא הבלארוסי נצפו בגבול עם אוקראינה במחוזות וולון ופוליסיה

    יחידות של הצבא הבלארוסי נצפו בגבול עם אוקראינה במחוזות וולון ופוליסיה, כך דיווח ראש המטה הכללי של אוקראינה, סרהי שפטלה. "האיום של מתקפות טילים על תשתיות צבא ותשתיות אזרחיות משטח הרפובליקה של בלארוס, על ידי האויב הרוסי - נמשך", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully