וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל פינוי אזרחים ממפעל הפלדה במריופול, מאות עדיין נצורים בו

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 17:09

לפי הערכות, עשרות מהנמצאים במפעל פצועים. לפי גורמים רשמיים, כמאה אלף איש עדיין נמצאים בעיר. ארה"ב הודיעה כי תמכור נכסים של אוליגרכים רוסים ותעביר את הכסף לאוקראינה: "זקוקה לכל העזרה שהיא יכולה לקבל"

אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022. REUTERS, רויטרס
אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022/רויטרס
  • 20:26/ארה"ב: נמכור נכסים של אוליגרכים רוסים ונעביר את הכסף לאוקראינה

    הסנאטור האמריקני צ'אק שומר אמר כי יוסיף סעיף לחבילת הסיוע לאוקראינה שיאפשר לארצות הברית להשתלט על נכסים של אוליגרכים רוסים, למכור אותם, ולשלוח את כסף ממכירתם לאוקראינה.

    "אוקראינה זקוקה לכל העזרה שהיא יכולה לקבל, ובמקביל, אנחנו צריכים את כל הנכסים שאנחנו יכולים להשיג כדי לתת לאוקראינה את הסיוע שהיא צריכה", אמר שומר.

  • 22:13/קבוצה של כמאה איש עשתה דרכה מחוץ למפעל הפלדה במריופול

    הפינוי של אזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל הנצור בעיר מריופול נמצא בעיצומו, כך הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

    מאות אנשים, עשרות מהם פצועים, עדיין נמצאים, לפי הערכות, בתוך המפעל - המאחז האוקראיני האחרון בעיר, לאחר הפצצות כבדות מצד רוסיה במשך שבועות. כמאה אלף איש עדיין נמצאים בעיר, אמרו גורמים רשמיים.

    קבוצה של כמאה איש עשתה דרכה ל"אזור הנשלט", ומשם יעשו דרכם לאזור הדרומי זפוריז'יה שנשלט על ידי אוקראינה , צייץ זלנסקי. "אני אסיר תודה לצוות שלנו! כעת הם, עם האו"ם, עובדים על פינוי אזרחים אחרים מהמפעל", הוסיף הנשיא.

  • 23:08/לברוב: "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את היותו נאצי, גם להיטלר היה דם יהודי"

    שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי העובדה שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא יהודי, אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה. עוד הוסיף שר החוץ הרויס ואמר שגם להיטלר היה דם יהודי.

    כמו כן, טען שר החוץ כי כי האוקראינים חיבלו במשא ומתן בין המדינות וכי זלנסקי משנה את עמדתו ללא הרף. לברוב הוסיף גם כי רוסיה מעולם לא קטעה את המאמצים לקראת הסכם שימנע ממלחמה גרעינית.

  • 18:46/משרד ההגנה הרוסי: 80 אזרחים פונו ממפעל הפלדה במריופול

    משרד ההגנה הרוסי מסר כי 80 אזרחים אוקראנים פונו ממפעל הפלדה אזובסטאל שבעיר מריופול. עוד הוסיף המשרד כי המפונים הועברו לנציגי האו"ם והוועד הבינלאומי של הצלב האדום, כך צוטט המשרד.

  • 17:32/דיווחים: רמטכ"ל רוסיה נפגע במתקפה אוקראינית על העיר איזיום

    על פי דיווחים באוקראינה, אתמול, במהלך מתקפה אוקראינית על המטה של הארמייה השנייה של צבא רוסיה בעיר איזיום שליד חרקוב, נפצע רמטכ"ל רוסיה, הגנרל ואלרי גרסימוב, ועשרות חיילים וקצינים רוסים נהרגו, כך על פי האתר הבריטי "לונדון איבנינג סטנדרד".

    עוד דווח כי מייג'ור ג'נרל (דרגת אלוף) אנדריי סימונוב בן ה-55, מפקד הלוחמה האלקטרונית, נהרג במתקפה האוקראינית. באותה מתקפה נהרסו גם 30 כלי רכב משוריינים.

    על פי גורמים בצבא האוקראיני, רוסיה מגדילה את כוחותיה מסביב לעיר איזיום שמדרום מזרח לחרקוב שעל גדות הדונץ, כמו גם סביב העיר בלגורוד שמעבר לגבול. בנוסף דיווחים לא מאושרים טענו בשבוע שעבר שרמטכ"ל רוסיה, גרסימוב, מונה לפקד על המבצע להשתלט על דונצק ולוהנסק.

    על פי גורם אמריקני, חלק מכוחות הרוסיים שנלחמו בעיר מריופול בדרום אוקראינה הועברו לכיוון צפון מערב, אולי כחלק מהניסיון להקיף את אזורים בדונצק ולוהאנסק שעדיין נמצאים בידי הרוסים.

    גרסימוב נודע ב"דוקטרינת גרסימוב", שפיתח, שמשלבת בסכסוך בין מדינות פעולות צבאיות, וגם פעולות כלכליות, פוליטיות, קיברנטיות ולוחמת מידע, כדי לשרת אינטרסים כמו שינוי הנהגה פוליטית במדינה המתנגדת לרוסיה.

  • 16:32

    הצלב האדום והאו"ם אישרו כי התחיל פינוי של אזרחים מהעיר מריופול. ICRC אישר כי המבצע למעבר בטוח נמצא בעיצומו בתיאום עם "האו"ם ושני צדי העימות", אמר דובר הארגון.

    השיירה לפינוי אזרחים החלה ב-29 באפריל, נסעה 230 ק"מ ו"הגיעה למפעל במריופול בשבת בבוקר", הוא הוסיף.

    לדברי הצלב האדום, אין פרטים לעת עתה לגבי המבצע משום ש"זה עלול לסכן את הביטחון האזרחים והשיירה. הרשויות הרלוונטיות מתקשרות עם האזרחים לגבי הפרטים המעשיים".

  • 15:57

    קבוצה של 40 אזרחים הגיע למרכז שבו ישהו באופן זמני לאחר שעזבו את האזור סמוך מפעל הפלדה אזובסטל.

  • 12:44/דיווח רוסי: השמדנו נשק אמריקני שניתן לאוקראינה סמוך לאודסה

    משרד ההגנה הרוסי הודיע כי פגע בנשק שסיפקו ארצות הברית ומדינות מערביות לאוקראינה, והרס מסלול המראה בשדה תעופה סמוך לעיר אודסה. על פי המשרד, נעשה שימוש בטילי אוניקס המדויקים כדי לפגוע בשדה התעופה, זאת לאחר שאוקראינה האשימה את רוסיה בהריסת מסלול ההמראה שנבנה מחדש בנמל התעופה העיקרי של אודסה. המושל המחוזי של אודסה, מקסים מרצ'נקו, אמר כי רוסיה השתמשה בטיל בסטיון ששוגר מחצי האי קרים.

  • 11:34/46 אזרחים עזבו את מפעל הפלדה

    שתי קבוצות של אזרחים עזבו את אזור המגורים סמוך למפעל אזובסטל בעיר מריופול בשבת, דיווחו סוכנויות ידיעות רוסיות, שציטטו את משרד ההגנה הרוסי. לפי משרד, 46 אזרחים עזבו וקיבלו מזון ומקלט, דיווחו סוכנויות RIA ו-TASS.

  • 10:55

    מטוסי קרב של נאט"ו שנמצאים באזור ים הבלטי והים השחור הוקפצו כמה פעמים "בארבעת הימים האחרונים" כדי לנטר וליירט כלי טיסה רוסי שטס סמוך לחלל האווירי של הברית, כך על פי הצהרה של נאט"ו.

  • 10:22/"הרוסים הרגו יותר אזרחים במריופול מהנאצים במלחמת העולם השנייה"

    המלחמה באוקראינה נכנסת לשבוע ה-11, וראש העיר של מריופול הנצורה, ואדים בויצ'נקו, אמר כי מניין האזרחים שנהרגו גבוה פי שניים לעומת אלה שנהרגו בידי הגרמנים הנאצים במהלך שנתיים במלחמת העולם השנייה.

    בשנתיים, הנאצים הרגו עשרת אלפים אזרחים במריופול. הרוסים הכובשים הרגו יותר מ-20 אלף איש בחודשיים. יותר מ-40 אלף גורשו בכפייה", כתב בויצ'נקו בטלגרם. "זה רצח העם מהחמורים ביותר בהיסטוריה המודרנית. הצבא הרוסי בכוונה ובאכזריות הורס את העיר שלנו ואת תושביה".

    "גזענות היא הפשיזם של המאה ה-21", הוא כתב. "אין ספק או אשליה. האנושות שילמה מחיר כבד בעבור הניצחון על הפשיזם במאה שעברה. אם לא נתאחד כעת ולא נעצור את הרשע, המחיר יהיה גבוה בהרבה הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully