וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ירתה שני טילים לקייב; שלושה פצועים מפגיעה בבניין מגורים

הנשיא ביידן ביקש מהקונגרס מימון בסך 33 מיליארד דולר לתמיכה באוקראינה. קונצנזוס במדינות האיחוד האירופי לא לשלם ברובל על יבוא הגז מרוסיה. מזכ"ל נאט"ו: מוכנים לתמוך באוקראינה גם אם המלחמה תימשך חודשים או שנים

חייל אוקראיני מצלם את חברו כשהוא ליד טנק רוסי הרוס באזור קייב, 2 באפריל, 2022. רויטרס
חייל אוקראיני מצלם את חברו כשהוא ליד טנק רוסי הרוס באזור קייב, 2 באפריל, 2022/רויטרס
  • 22:27/רוסיה ירתה שני טילים לעבר קייב, שלושה פצועים

    רוסיה ירתה שני טילים לעבר קייב, אחד מהם פגע בקומות התחתונות של בניין מגורים ופצע שלושה אנשים.

    ראש היר ויטלי קליצ'נקו אמר כי הפיצוצים פגעו במרכז מחוז שבצ'נקו. בפוסט ברשת הוא כתב ששלושה אנשים נלקחו לבית החולים. סווטלנה ודולגה, דוברת שירותי החירום של המדינה, אמרה כי הטיל השני פגע במתקן לא מאויש סמוך לבניין מגורים.

    מוקדם יותר היום ביקר מזכ"ל האו"ם בקייב לשיחות עם הנשיא וולודימיר זלנסקי.

  • 22:33/נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה לנשיא ארצות הברית

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על הבקשה למימון בסך 33 מיליארד דולר שהגיש ביידן לקונגרס האמריקני. זלנסקי אמר שהוא מקווה שהקונגרס יאשר את ההצעה במהירות.

  • 20:10/אוקראינה: רוסיה מסרה 12 אזרחים ו-33 חיילים בחילופי שבויים עם קייב

    סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה כי רוסיה מסרה 12 אזרחים ו-33 חיילים בחילופי שבויים עם קייב. זאת לאחר דיווח של משרד ההגנה של רוסיה כי הם פוצצו שישה מחסני נשק באוקראינה.

  • 18:44/ארה"ב: חלק מהכוחות הרוסיים עוזבים את מריופול

    גורם ביטחוני בכיר בארצות הברית אמר כי קיימת אינדיקציות על כך שחלק מהכוחות הרוסיים עוזבים את עיר הנמל האוקראינית מריופול ונעים לכיוון צפון-מערב, למרות שהלחימה בעיר נמשכת. הגורם הוסיף כי ארה"ב מאמנת את הצבא האוקראיני מחוץ למדינה על תותחי הוביצר, מערכת מכ"ם ניידת ונגמ"ש מדגם M113.

  • 18:20/ביידן: "אנחנו לא תוקפים את רוסיה, אנחנו עוזרים לאוקראינה להגן על עצמה"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי ארצות הברית מתכוונת לאשר עזרה כספית לאוקראינה. "אנחנו לא תוקפים את רוסיה, אנחנו עוזרים לאוקראינה להגן על עצמה", אמר ביידן.

  • 15:08

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יבקש היום מהקונגרס מימון חדש לתמיכה בצבא האוקראיני כמו גם כלים משפטיים חדשים להידוק הסנקציות ולקחת נכסים מאוליגרכים רוסים.

    הסיוע הצבאי של ארצות הברית לאוקראינה עבר כבר את 3 מיליארד הדולרים מאז הפלישה הרוסית. ארצות הברית ובעלות בריתה באירופה הקפיאו נכסים בשווי 30 מיליארד דולר שנמצאים בידי רוסים עשירים בעלי קשרים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כולל יאכטות, מסוקים, נדל"ן ואמנות, על פי ממשל ביידן.

  • 15:05

    נאט"ו מוכנה לתמוך באוקראינה במלחמה נגד רוסיה, כולל לסייע לקייב עם נשק מודרני מערבי, אמר מזכ"ל נאט"ו יאן סטולטנברג. "אנו צריכים להתכונן לטווח הארוך...יש אפשרות שהמלחמה הזאת תימשך חודשים או שנים", הוא אמר.

  • 13:15

    מדינות האיחוד האירופי הסכימו כי לא ישלמו ישירות לרוסיה ברובל עבור יבוא הגז שלהן. המועד הבא של התשלום צפוי ב-20 במאי, אמרו גורמים רשמיים אירופים. "יש קונצנזוס בסוגייה מצד כל המדינות החברות בארגון, שום מדינה אינה מוכנה לשלם", אמר גורם בכיר.

  • 12:59

    הקרמלין הגיב על האמירות של שרת החוץ הבריטית לי טראס לגבי חימוש אוקראינה, כי אספקת נשק כבד לקייב תהווה איום על הביטחון של אירופה.

  • 12:43

    גופותיהם של 1,500 אזרחים נמצאו באזור קייב באוקראינה מאז תחילת הפלישה רוסית - ב-50%-70% מהן נמצאו פצעי ירי מנשק קל, דיווחה היום (חמישי) משטרת קייב.

  • 10:21

    רוסיה משתמשת בגז ובסחר כנשק נגד אירופה, אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאחר הודעת רוסיה על הפסקת אספקת הגז לבולגריה ולפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully