וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: התגלה קבר אחים שלישי ליד מריופול

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 17:30

קבר עצום נחשף בתמונות לוויין. לדברי ראש העיר, הרוסים הכריחו את התושבים לקבור את הגופות בתמורה למזון ומים. רוסיה האשימה את נאט"ו במלחמת פרוקסי באוקראינה - והעריכה שיש סיכוי למלחמה גרעינית. שרי ההגנה של 40 מדינות נפגשו בגרמניה לדון בתמיכה באוקראינה

תמונת לוויין מראה סימנים ראשונים של חפירת קבר אחים בבוצ'ה, 10 במרץ 2022. רויטרס
תמונת לוויין מראה סימנים ראשונים של חפירת קבר אחים בבוצ'ה, 10 במרץ 2022/רויטרס
  • 17:19/התגלה קבר אחים שלישי

    קבר אחים שלישי התגלה סמוך למריופול, עיר הנמל בדרום אוקראינה, אמר ראש העיר. לדברי ואדים בויצ'נקו, הרוסים הכריחו את התושבים לקבור את הגופות. הקבר, שנראה בתמונות לוויין, מכיל אלפי גופות של אזרחים, הוא הוסיף.

    "אנחנו יודעים על הקברים האלה בגלל שהפשיסטים האלה - אין לי מלה אחרת - עירבו את האוכלוסייה המקומית בקבורה", אנר בויצ'נקו ל"רדיו סבובודה". "הם אמרו לנו שאנחנו צריכים לעבוד שעות בשביל מזון, מים...הם הכריחו אנשים לעשות זאת".

  • 14:04/"אסון גרעיני"

    אנרגואטום, חברת האנרגיה הגרעינית הממלכתית של אוקראינה אמרה היום (שלישי) כי טילים רוסיים שוגרו בגובה נמוך מעל מפעל הגרעין הגדול ביותר באירופה בזפוריז'יה בדרום אוקראינה. היא חזרה על האזהרה כי הפלישה הרוסית עלולה להוביל ל"אסון גרעיני". היום מצוין יום השנה ה-36 לאסון בצ'רנוביל.

  • 13:52/מולדובה מטורגטת

    מולדובה ערכה כינוס חירום והקרמלין הביע חשש רציני לאחר ששני פיצוצים פגעו באנטנות במחוז הבדלני טרנסטניסטריה. מועצת הביטחון של טרנסטניסטריה דיווחה על "מתקפת טרור" על חטיבה צבאית מחוץ לעיר טירספול, על פי דיווח סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

    דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים כי הדיווחים מעור חשש רציני וכי מוסקבה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות.

    משרד הנשיא באזור הורה להעלות את רמת איום הטרור לאדומה והודיע כי בדיקות בנקודות ביקורת ייערכו בכניסה לערי האזור וכל כלי הרב הנכנסים ייבדקו. נשיאת מולדובה מאיה סנדו, קראה לכינוס של מועצת הביטחון העליונה של המדינה בתגובה לאירועים.s

  • 12:59/העולם מגויס נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה

    ארצות הברית אמרה כי העולם מגויס נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. הדברים נאמרו במהלך שיחות שנערכו היום בבסיס הצבאי האמריקני רמשטיין בגרמניה, שאליו הגיעו כ-40 שרי הגנה של מדינות שתומכות באוקראינה.

    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אירח את האירוע לאחר ביקור בקייב שבו התחייב לספק לאוקראינה עוד תמיכה צבאית. "אנחנו רואים הבוקר אומות מכל העולם עומדות מאוחדות ונחושות לתמוך באוקראינה במאבקה נגד האגרסיביות האימפריאליסטית של רוסיה", הוא אמר. "אוקראינה מאמינה כי היא יכולה לנצח, וכך גם כולנו", הוא הוסיף.

    גורמים בכירים בארצות הברית מאמינים כי רוסיה תצטרך להסתמך כעת על מתקפות אוויריות בעודה מניעה את כוחותיה הקרקעיים מכמה כיוונים כדי לנסות להשמיד חלק גדול מהצבא האוקראיני. אך ארצות הברית מאמינה גם שחטיות רוסיות רבות נפגעו, וכי כמה מהן נלחמות לאחר אובדן של כ-30% מהחיילים - רמה גבוהה מדי מכדי להמשיך להילחם.

    ההערכה הבריטית היא ש-15 אלף חיילים רוסים נהרגו בעימות, אלפיים כלי רכב ובהם 530 טנקים, נהרסו לצד 60 מסוקים ומטוסי קרב, אמר שר ההגנה הבריטי בן וואלאס. רוסיה הודתה עד כה ב-1.351 הרוגים ו-3,825 פצועים.

    הכינוס בבסיס בגרמניה נועד להבטיח זרימה קבועה של סיוע לאוקראינה. המארגנים אמרו כי 40 מדינות השתתפו בו, מהמרח התיכון ועד אפריקה. דרום קוריאה ויפן השתתפו וירטואלית.

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה הכרחי משום שארצות הברית משתמשת באוקראינה כדי לאיים על רוסיה, וכי אוקראינה אשמה ברצח עם של דוברי רוסית במדינה.

  • 11:24/שתי אנטנות נהרסו בהפגזות בטרנסניסטריה

    אנטנות מתקופת הסובייטים ששידרו את הרדיו הרוסי נפגעו בשני פיצוצים במחוז הבדלני טרנסניסטריה במולדובה, כך דיווחו הרשויות המקומיות. התקרית עלולה לעורר מתיחות בשטח שנתמך על ידי מוסקבה שגובל עם אוקאינה מדרום מערב. לרוסיה יש חיילים המוצבים באזור באופן קבוע מאז קריסת ברית המועצות. לא היו נפגעים בנפש, על פי הדיווח.

  • 11:23/אוסטין בכנס נאט"ו בגרמניה: כולם מאמינים שאוקראינה תנצח

    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי אוקראינה מאמינה שהיא יכולה לנצח במלחמה עם רוסיה ו"כך גם כל הנוכחים". הוא אמר את הדברים בפתיחת כינוס של שרי הגנה של נאט"ו וארצות הברית בבסיס הצבאי רמשטיין בגרמניה. אוסטין הוסיף כי אין דרך להצדיק את הפלישה הרוסית והזוועות.

  • 10:18/"התרברבות היא סימן ההכר של לברוב"

    רמטכ"ל בריטניה ג'יימס היפיי אמר לרשת "סקיי ניוז" כי "אין סכנה מיידית להסלמה באוקראינה, התרברבות היא סימן ההכר של סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי". הוא הוסיף כי נאט"ו הוא לא זה שמחמש את אוקראינה כי אם הקהילה הבינלאומית הרחבה, קהילת התורמים.

  • 10:05/רוסיה מאשימה את נאט"ו במעורבות במלחמה באוקראינה

    שר החוץ הרוסי האשים את נאט"ו בכך שהארגון נלחם מלחמת פרוקסי (מלחמה באמצעות שליח) באוקראינה. הדברים נאמרו על רקע כינוס שרי ההגנה של נאט"ו בגרמניה לשיחות בהובלת ארצות הברית לגבי תמיכה באוקראינה. סרגיי לברוב אמר כי "נאט"ו, בעצם מעורב במלחמה עם רוסיה באמצעות שליח ומחמש את השליח. מלחמה היא מלחמה".

  • 06:02/אוקראינה: עוצר לילי הוכרז בקייב

    ראש המינהל הצבאי האזורי של קייב, אולכסנדר פבליוק, הכריז על עוצר לילי בקייב כדי להגן על האזרחים מפני התקיפות של צבא רוסיה. העוצר יחול בין 22:00 ל-05:00 בשעון המקומי ובזמנים האלו חל איסור לנוע בתחבורה או ברגל ולהיות ברחוב ובמקומות ציבוריים.

  • 04:39/לברוב: יש סיכוי למלחמה גרעינית, אך רוסיה מנסה להימנע מכך

    שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברור, אמר כי הסיכוי למלחמה גרעינית בין רוסיה לאוקראינה קיים, אך רוסיה מנסה להפחית את הסיכויים למלחמה שכזו בין המדינות. לדבריו, "זו אפשרות אמיתית ואי אפשר לזלזל בזה".

  • 03:41/אוקראינה: רוסיה משתלטת על העיר חרסון

    גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי רוסיה משתלטת על העיר חרסון שבדרום אוקראינה. לפי חברי מועצת העיר, רוסיה השתלטה על בניין המועצה. "גברים חמושים נכנסו לבניין, לקחו את המפתחות והחליפו את השומרים בשומרים של רוסיה", אמר ראש עיריית חרסון איגור קוליקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully