וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: איבדנו את העיר קרמינה במחוז לוהנסק; מריופול עדיין לא נפלה

שבעה בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו במתקפת טילים רוסית על העיר לבוב במערב אוקראינה. רוסיה מדווחת כי הרסה ארבעה מצבורי נשק וטוענת לשליטה כמעט מלאה על מריופול

לוהנסק, אוקראינה אפריל 2022. REUTERS/Marko Djurica, רויטרס
לוהנסק, אוקראינה אפריל 2022/רויטרס
  • 09:27/פיצוצים רבים נשמעו בלבוב ודניפרו

    פיצוצים רבים נשמעו באזור לבוב ודניפרו. ראש העיר לבוב אמר שהעיר הותקפה בחמש מתקפות טילים ולפי כלי התקשורת במדינה שני בני אדם נפצעו במתקפות בדניפרו.

  • 14:41/ביום שישי נחתה בישראל טיסה ובה 87 יהודים שנמלטו מריופול

    משרד העלייה והקליטה הודיע כי ביום שישי האחרון נחתה בישראל טיסה מיוחדת ועליה 87 יהודים שנמלטו מהעיר הנצורה מריופול, כשאחד מהם הוא גם ניצול שואה. לאחר הנחיתה הוסעו העולים למלון במרכז הארץ, שם גם חגגו את ליל הסדר. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה כי "ישראל תמיד תהיה הבית הלאומי וכן מקלט מוגן לכל יהודיה ויהודי ברחבי העולם".

  • 14:08/בריטים שנלכדו בידי צבא רוסיה הופיעו בטלוויזיה הרוסית

    שני לוחמים בריטים שהגיעו לאוקראינה כדי ללחום לצד הצבא, ונלכדו על ידי הצבא הרוסי באוקראינה, הופיעו לראשונה בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה. אחד מהם הזדהה בשם שון פינר. השני הוא ככל הנראה איידן אסלין. השניים אמרו כי הם רוצים שיחליפו אותם בעבור הפוליטיקאי תומך רוסיה ויקטור מדבדצ'וק שנלכד בידי אוקראינה.

  • 09:36

    הרשויות באוקראינה דיווחו על כמה פיצוצים במערב ודרום המדינה בזמן שהרוסים טוענים לשליטה כמעט מלאה על עיר הנמל הדרומית מריופול לאחר חודשיים של לחימה עקובה מדם.

    לאחר שלא הצליחו להתגבר על ההתנגדות בצפון המדינה, הצבא הרוסי סרב להיכנע למתקפה בדונבאס. הבוקר נורו טילים לעבר הבירה קייב ולבוב. על פי דיווחים, שני אנשים נפגעו במתקפה על דנייפרו. ראש העיר של לבוב אנדריי סדוביב אמר כי חמישה טילים פגעו בעיר. בקייב נשמעו שורה של פיצוצים בגדה השמאלית של נהר דנייפר.

    18 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפגעו בהפצצות בארבעת הימים האחרונים בעיר חרקיב בצפון מזרח, אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

  • 16:10

    השליטה בעיר קרמניה (Kreminna) במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה "אבדה", אמר גורם רשמי אוקראיני והוסיף כי כוחות רוסיים נכנסו לעיר עם "כמות עצומה של ציוד".

    עם זאת, עיר הנמל הדרומית מריופול עדיין מחזיקה מעמד לאחר שדחתה אולטימטום רוסי אתמול היכנע. רוסיה הגיבה לסרוב באמריה כי תסגור את העיר הנצורה לכניסה וליצאה ותחסל את האנשים שנותרו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully