וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי מאשים: "אחרי פרוץ המלחמה - אני מתקשה לסמוך על כמה מנהיגים"

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 20:32

נשיא אוקראינה טען כי חלק ממנהיגי העולם מוסרים הצהרות "ריקות מתוכן". משרד ההגנה הרוסי איים "לחסל" את החיילים האוקראינים הנצורים במפעל פלדה בנמל מריופול משום שלא נכנעו לאולטימטום. ראש ממשלת אוקראינה: "העיר עדיין לא נפלה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נואם בטקס הגראמי 2022. Rich Fury/Getty Images, GettyImages
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נואם בטקס הגראמי 2022/GettyImages
  • 17:30/ר"מ אוקראינה: הכוחות במריופול לא נכנעו, והעיר עדיין לא נפלה

    ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, אמר כי הכוחות של צבא אוקראינה שנותרו בנמל הדרומי של מריופול עדיין נלחמים ומסרבים לדרישה של רוסיה להיכנע. "העיר עדיין לא נפלה והחיילים האוקראינים שולטים בחלק מהעיר", ציין בראיון ל"השבוע" ברשת "ABC ניוז".

    שמיהל אמר כי אוקראינה מוכנה להפסיק את המלחמה בדרך דיפולמטית, אם זה אפשרי. אך אם רוסיה אינה נכונה לערוך משא ומתן, הוא אמר, "לא ניכנע, לא נעזוב את המדינה שלנו, את המשפחות, את האדמה. נילחם עד הסוף, עד שננצח במלחמה".

  • 19:22/זלנסקי: "אחרי פרוץ המלחמה - אני מתקשה לסמוך על כמה מנהיגים ומדינות"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בראיון מיוחד לרשת "CNN" כי הוא מתקשה להאמין ל"כמה מדינות או לחלק מהמנהיגים", לאחר פרוץ המלחמה בארצו.

    לדבריו, הצהרות כגון "לעולם לא עוד" הן ריקות כעת. "איני מאמין לעולם. לאחר מה שראינו באוקראינה. איני מאמין לכך שאנחנו צריכים להאמין לכמה מדינות או לחלק מהמנהיגים. אנחנו לא מאמינים אפילו למילה אחת. לאחר ההסלמה של רוסיה, איננו מאמינים לשכנות שלנו". לדבריו, הוא מאמין כעת רק במאמצים מוחשיים ובעם האוקראיני.

    "אנחנו מאמינים רק בעצמנו, בעם שלנו, בצבא שלנו, אך לא בכך שמדינות יתמכו בנו לא רק במלים, אלא גם במעשים. כולם מדברים על זה, ועדיין, כפי שאתם רואים, לא לכולם יש את האומץ לפעול", המשיך זלנסקי.

  • 15:57/רוסיה מאיימת לחסל את החיילים במפעל הפלדה

    משרד ההגנה הרוסי אישר כי ההחיילים אוקראינים במריופול לא שעו לאולטימטום לפרוק את נשקם עד השעה 6 בבוקר. החיילים במםעל הפלדה אוזובסטל קיבלו הוראה להניח את נשקם מרצון והיכנע כדי להציל את חייהם, אך המשטר הלאומני בקייב אסר משא ומתן לגבי כניעה", נטען במשרד.

    משרד ההגנה רוסי אמר גם כי על פי החיילים האוקראינים שנכנעו בעבר, "יש כ-400 שכירי חרב זרים שהצטרפו לצבא האוקראיני" שלכודים במפעל הפלדה, כול אירופים וקנדים. "במקרה שיתנגדו, כולם יחוסלו", נמסר.

  • 12:46/אוקראינה: הכוחות ימשיכו להגן על מריופול למרות האולטימטום

    הכוחות האוקראיניים ימשיכו להגן על מריופול למרות האולטימטום שהציבה להם רוסיה, אמרו גורמים רשמיים בעיר. יועץ של ראש העיר הגיב לדרישת משרד ההגנה הרוסי כי חיילם אוקראינים יתפרקו מנשקם וייכנעו, ואמר כי החיילם ימשיכו להילחם.

  • 10:23/תשתיות בעיר ברובארי ליד קייב נפגעו במתקפת טילים

    מתקפת טילים מוקדם בבוקר פגעה בתשתיות בעיר ברובארי, ליד הבירה קייב, איגור ספוז'קו, ראש העיר. אין דיווחים לגבי היקף ההרס ונפגעים.

  • 09:54/זלנסקי מאיים בהפסקת שיחות השלום אם מריופול תיפול

    משרד ההגנה של רוסיה קרא לכוחות האוקראינים שנלחמים במריופול להניח את נשקם החל מהשעה 06:00 בבוקר, כדי שחייהם יינצלו. העיר נמצאת תחת מצור במשך שבועות.

    בתוך כך, הכוחות האוקראיניים אומרים כי היחידות הימיות שלהם מתכוננות למבצע ימי רוסי באזור מריופול, לאחר שרוסיה התקיפה ליד הנמל. מוקדם יותר, אמר נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי כי חיסול של הלוחמים האוקראינים ישים קץ לשיחות השלום.

    רוסיה טוענת כי הצבא יירט מטוס צבאי אוקראיני שלדבריה נשא נשק ממדינות מערביות. בקייב נשמעים דיווחים לגבי פיצוצים בעיר.

    תמונות ראשונות של צוות ספינת מוסקבה, ששקעה בים השחור מוקדם יותר השבוע לאחר שהאוקראינים טענו כי פגעו בה, פורסמו על ידי משרד ההגנה הרוסי.

  • 02:24/רוסיה: הפלנו מטוס תובלה אוקראיני שנשא ציוד צבאי ממדינות המערב

    משרד ההגנה של רוסיה טען כי צבא רוסיה הפיל מטוס תובלה אוקראיני, שנשא ציוד צבאי ממדינות המערב.

  • 01:26/רוסיה קראה לכוחות האוקראינים שנלחמים במריופול להניח את נשקם

    משרד ההגנה של רוסיה קרא לכוחות האוקראינים שנלחמים במריופול להניח את נשקם החל מהשעה 06:00 בבוקר, כדי שחייהם יינצלו - כך מסרה סוכנות הידיעות הרוסית TASS. מוקדם יותר רוסיה הודיעה כי פינתה את כל האזורים העירוניים במריופול, וכי הלוחמים הנותרים בעיר הנמל הנצורה מסתתרים במפעל פלדה.

  • 00:17/זלנסקי: המצב במריופול - "חמור באופן קיצוני"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהמצב בעיר הנצורה מריופול "חמור באופן קיצוני". בנוסף, האשים את רוסיה בניסונה "למחוק את תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully