וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת קרב רוסית ניזוקה קשה: אוקראינה טוענת שהפילה אותה עם טילים, רוסיה מכחישה

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 12:37

היום ה-50 למלחמה: ספינת הטילים "מוסקבה", הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, נפגעה קשות. דיווח אוקראיני: ארבעה אזרחים נהרגו ועשרה נפגעו בהפגזות רוסיות על חרקוב

שיירה צבאית רוסית בדרך לדונבאס, מזרח אוקראינה, 12 באפרי 2022. טלגרם, אתר רשמי
שיירה צבאית רוסית בדרך לדונבאס, מזרח אוקראינה, 12 באפרי 2022/אתר רשמי
  • 12:36/דיווח אוקראיני: ארבעה אזרחים נהרגו ועשרה נפגעו בהפגזות רוסיות על חרקוב

    מושל מחוז חרקוב, אולג סינגובוב, אמר כי ארבעה אזרחים נהרגו ועשרה נפגעו בהפגזות רוסיות על חרקוב. רויטרס לא הצליחה לאמת את הדיווח. בהצהרה, הפציר המושל בתושבי כמה ערים במחוז להתפנות לקראת חידוש הפעילות הצבאית באזור.

  • 06:51/הפנטגון נפגש עם קבלנים ראשיים של צבא ארה"ב בנוגע לחימוש אוקראינה

    הפנטגון נפגש עם המנכ"לים של שמונת הקבלנים הראשיים הגדולים של צבא ארצות הברית כדי להבין כיצד לחמש את אוקראינה מהר יותר. הדיון, שהתקיים בראשות ת סגנית שר ההגנה קתלין היקס התמקד ביעדי הפנטגון להמשיך ולספק לאוקראינה נשק, תוך יכולת לשמור על המוכנות של כוחות ארצות הברית ולתמוך בהגנה על מדינות נאט"ו. הפגישה התמקדה גם בנזיונות להאיץ את הייצור של כלי נשק עבור אוקראינה, כולל מערכות שניתן לשלוח במהירות ולהשתמש ביעילות עם אימון מינימלי.

  • 04:02/ארה"ב: הבית הלבן שוקל לשלוח פקיד בכיר לאוקראינה

    גורמים אמריקנים החלו לשקול לשלוח בפקיד בכיר לאוקראינה - כך דיווח ערוך החדשות CNN. הנשיא ג'ו ביידן או סגנית הנשיא קמאלה האריס לא צפויים לבקר באוקראינה בקרוב, אך גורמים רשמיים דנו בשליחת שר ההגנה לויד אוסטין או שר החוץ אנתוני בלינקן.

  • 02:07/ספינת טילים רוסית התפוצצה, אוקראינה טוענת שירתה טיל לעבר הספינה

    ספינת הטילים "מוסקבה", הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, נפגעה קשות. משרד ההגנה הרוסי טוען כי הספינה פונתה לאחר ששריפה פרצה על סיפונה בעיקבות פיצוץ של תחמושת, וגרמה נזק חמור לכלי השיט. אולם, שעות קודם לכן,מושל אזור אודסה, מקסים מרצ'נקו, טען בפוסט בטלגרם שכוחות אוקראינים פגעו בספינה עם טילי "נפטון", שגרמו לה נזק חמור.

    ערוץ החדשות CNN דיווח בנושא כי בשל סערות גדולות מעל הים השחור שמסתירות את תמונות הלוויין ונתוני הלוויין החושיים,לא ניתן לאשר שהספינה נפגעה. כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה דיווחו שצוות הספינה פונה וכי סיבת השריפה עדיין נחקרות.

  • 01:26/האיחוד האירופי יתן לאוקראינה עוד 500 מיליון יורו עבור סיוע צבאי

    האיחוד האירופי הודיע הלילה כי הוא נותן עוד 544 מיליון יורו לאוקראינה עבור סיוע צבאי. "השבועות הבאים יהיו מכריעים. חיוני שנמשיך ונגביר את התמיכה הצבאית שלנו באוקראינה כדי להגן על שטחה ואוכלוסייתה ולמנוע סבל נוסף", אמר ג'וזפ בורל, נציג האיחוד לענייני מדיניות חוץ.

  • 00:57/פולין: "הפלישה הרוסית לאוקראינה היא לא מלחמה, אלא טרור"

    נשיא פולין אנדז'יי דודה אמר כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה היא "לא מלחמה", אלא "טרור. עוד הוסיף הנשיא הפולני ואמר כי "יש להעניש את מבצעי הפשעים הללו, הן הישירים והן העקיפים. התובעים אוספים ראיות במקומות שבהם התרחשו רציחות המוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully