וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריופול: כ-21 אלף נהרגו בעיר מאז תחילת הפלישה; פוטין: השיחות במבוי סתום

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 22:30

באוקראינה טוענים כי הכוחות הרוסיים אינם מאפשרים לתושבי עיר הנמל הנצורה מריופול לצאת מהעיר. הנשיא פוטין: "המבצע הצבאי היה ההחלטה הנכונה". הפנטגון חוקר דיווחים לגבי שימוש רוסי בנשק כימי.

רוכב אופניים ליד רכב צבאי שרוף במחוז דונבאס, מרץ 2022. EUTERS/Alexander Ermochenko/File Photo, רויטרס
רוכב אופניים ליד רכב צבאי שרוף במחוז דונבאס, מרץ 2022/רויטרס
  • 06:46/זלנסקי: צבא רוסיה השאיר מוקשים מפוזרים בכל מקום

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי חיילים בצבא רוסיה שנסוגים מצפון אוקראינה השאירו במכוון אלפי מוקשים אחריהם. לדבריו "עשרות אם לא מאות אלפים של אמצעי לחימה שלא התפוצצו הושארו מאחור".

  • 21:33/זלנסקי פרסם תמונה של פוליטיקאי פרו-רוסי באזיקים

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם את תמונתו של חבר בפרלמנט האוקראיני, הפוליטיקאי הפרו-רוסי ויקטור מדבדצ'וק באזיקים, לאחר מה שלדבריו היה מבצע של כוחות הביטחון. דובר הקרלמין הגיב להפצת התמונה ואמר כי הוא לא יכול לומר אם היא אמיתית.

  • 21:14/סלינקן: "לא מצליחים לאשר שימוש רוסי בנשק כימי באוקראינה"

    שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארצות הברית אינה מסוגלת לאשר את הדיווחים בנוגע לשימוש רוסי בנשק כימי באוקראינה. "אנחנו בשיחה ישירה עם שותפים כדי לנסות לקבוע מה באמת קרה. זה חשש אמיתי", אמר בלינקן.

  • 21:02/בוריס ג'ונסון וג'ו ביידן הסכימו על האצת הסיוע לאוקראינה

    ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחחו והדגישו את מחויבותם להמשיך במתן סיוע ביטחוני והומניטרי לאוקראינה - כך מסרה דוברת ראש הממשלה הבריטי. עוד נמסר כי "המנהיגים דנו בצורך להאיץ את הסיוע לאוקראינה, כולל חיזוק התמיכה הצבאית והכלכלית, והסכימו להמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי על פוטין".

  • 19:50/מושל דונייצק: רוסיה מפגיזה מסביב לשעון

    מושל אזור דונייצק פבלו קירילנקו אמר היום כי רוסיה מפגיזה את האזור מסביב לשעון וכי הכוחות הרוסיים נמצאים בשלבים האחרונים של התארגנות מחדש באזור. עוד הוסיף המושל כי החיילים הרוסים לא מאפשרים לתושבי מריופול, הנמצאת תחת עוצר, לעזוב את העיר אפילו במכוניות שלהם.

  • 19:26/אוקראינה: 21 אלף הרוגים במריופול מתחילת המלחמה

    ראש עיריית מריופול שבאוקראינה, ואדים בויצ'נקו, אמר כי על פי ההערכה האחרונה כ-21 אלף מתושבי העיר נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה. עוד הוסיף ראש העיר כי היה קשה לחשב את המספר המדויק של הנפגעים מאז החלו קרבות הרחוב בעיר.

  • 18:59/אוקראינה: רוסיה בשלב האחרון של ארגון מחדש של כוחותיה

    מושל דונייצק פבלו קירילנקו אמר כי רוסיה מפגיזה את אזור דונייצק במזרח אוקראינה מסביב לשעון ומוסקבה נמצאת כעת בשלבים האחרונים של ארגון מחדש של כוחותיה באזור.

    קירילנקו גם אמר כי הכוחות הרוסיים אינם מאפשרים לתושבי עיר הנמל הנצורה מריופול בדרום האזור לעזוב אפילו במכוניות שלהם.

  • 18:54/מריופול: כ-21 אלף אזרחים נהרגו בעיר מאז תחילת הפלישה

    ראש עיריית מריופול ואדים בויצ'נקו אמר כי ההערכה האחרונה היא שכ-21 אלף אזרחים נהרגו בעיר מאז תחילת הפלישה של רוסיה. בריאיון בטלוויזיה אמר בויצ'נקו כי היה קשה לחשב את המספר המדויק של הנפגעים מאז החלו הקרבות.

    בתוך כך, סגן ראש הממשלה של אוקראינה אמר כי פונו היום 2,671 אזרחים מאזורי קו החזית, בהם 208 תושבי מריופול, 328 בני אדם מאזור לוגנסק ו-2,135 מערים ועיירות שונות באזור זפוריז'יה.

  • 16:28/פוטין: השיחות עם אוקראינה הגיעו למבוי סתום

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי השיחות עם אוקראינה הגיעו למבוי סתום. לדבריו, סיום המבצע הצבאי באוקראינה תלוי בעוצמת הלחימה והוסיף כי המבצע נמשך כמתוכנן. פוטין אמר גם כי רוסיה לא תסתיר דבר לגבי המבצע הצבאי וכ המטרה של רוסיה באוקראינה היא לעמוד בכל היעדים ולצמצם ככל האפשר את האבדות.

  • 14:15/פוטין מצדיק את הפלישה לאוקראינה

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצדיק את הפלישה לאוקראינה באומרו כי הוא "קיבל את ההחלטה הנכונה". הנשיא הרוסי אמר את הדברים במהלך ביקור ב- Vostochny Cosmodrome במזרח רוסיה. "היעד של המבצע ברור ונאצל. מצד אחד, אנחנו עוזרים ומצילים אנשים, מצד שני, אנחנו בסך הכל נוקטים באמצעים להבטיח את הביטחון של רוסיה עצמה. ברור שלא היתה לנו ברירה. זאת היתה ההחלטה הנכונה", הוא אמר.

  • 13:34/שיירה צבאית גדולה בדרכה לדונבאס

    על פי דיווחים של עדי ראייה, כוחות רוסיים זורמים לאוקראינה, ושיירה צבאית גדולה נצפתה עושה דרכה לכיוון מחוז דונבאס במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully