וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אסרה על השקעות אמריקאיות ברוסיה; סנקציות הוטלו על בנותיו של פוטין

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 19:41

דיפלומטים: האו"ם יצביע מחר על השעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם. משרד המשפטים האמריקאי האשים את האוליגרך הרוסי קונסטנטין מאלופייב בהפרת הסנקציות. שובשה מערכת המחשבים "בוטנט" ברוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2022. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2022/רויטרס
  • 06:33/ארצות הברית תספק לאוקראינה סיוע צבאי בסך מאה מיליון דולר

    ארצות הברית תספק לאוקראינה סיוע צבאי בסך מאה מיליון דולר - כך אמר שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן. החבילה תכלול בין היתר מערכות נגד שריון ותוענק לאוקראינה על מנת לסייע לה עם הפלישה הרוסית למדינה.

  • 17:46/אוקראינה: יותר מ-400 תושבים בעיר הוסטומל נעדרים

    נציבת זכויות האדם של אוקראינה לודמילה דניסובה אמרה כי יותר מ-400 תושבים בעיר הוסטומל נעדרים לאחר 35 יום של שליטה רוסית. לדברי עדים, חלקם נרצחו.

  • 17:37/סנקציות הוטלו על בנותיו של פוטין

    ארצות הברית מתכוונת לפגוע בבנקים ובאליטה הרוסית עם חבילת סנקציות חדשה שכוללת איסור על אמריקאים להשקיע ברוסיה. במסגרת הסנקציות החדשות הוטל חרם על הבנק הרוסי סברבנק, שמחחזיק בשליש מכלל הנכסים הבנקאיים ברוסיה, ובאלפאבנק, אמר גורם רשמי.

    ארצות הברית גם הטילה סנקציות על בנותיו הבכורות של הנשיא ולדימיר פוטין, אשתו ובתו של שר החוץ סרגיי לברוב וחברים במועצת הביטחון של רוסיה, אמר הגורם.

    משרד המשפטים האמריקאי האשים את האוליגרך הרוסי קונסטנטין מאלופייב בהפרת הסנקציות בטענה כי סיפק מימון לרוסים שקידמו את הבדלנות בחצי האי קרים. לדברי שר המשפטים, מריק גרלנד, הרשויות האמריקאיות גם שיבשו רשת מחשבים נגועים בנוזקות ששמה "בוטנט" הנשלטת על ידי המודיעין הרוסי.

  • 16:11/הונגריה נגד האיחוד האירופי: מסכימה לשלם לרוסיה ברובל

    הוגריה אמרה כי היא מוכנה לשלם ברובלים בעבור גז רוסי בניגוד לאיחוד האירופי שמנסה להציג חזית מאוחדת בהתנגדות לדרישה הרוסית לשלם במטבע הרובל. הונגריה תשלם בעבור משלוחים ברובל אם רוסיה תבקש ממנה, אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן במסיבת עיתונאים.

  • 15:43

    העצרת הכללית של האו"ם תצביע מחר על ההצעה האמריקאית להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, לדברי דיפלומטים.

  • 13:31/לפחות שני אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו מירי ארטילרי רוסי בוולדאר

    לפחות שני אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו מירי ארטילרי רוסי שנורה על נקודת הפצה של סיוע הומניטרי בעיר וולדאר. בפוסט ברשת החברתית המושל פבלוקירלנקו שיתף תמונות של מתקפה שבהן נראו שתי נשים שכובות על האדמה, אדם נוסף פצוע קשה ברגל ואיש עם רגל מדממת שמפונה ברכב הצלה. "אנחנו מתעדים את כל הפשעים שמבצעת הפדרציה הרוסית בשטחנו", הוא אמר.

  • 12:42

    נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי אמר כי אינו מסוגל לסבול את חוסר ההחלטיות של המערב לגבי הטלת סנקציות חדשות על רוסיה. הוא אמר את הדברים בנאום לפרלמנט של אירלנד.

    "כשאנו שומעים את הרטוריקה החדשה לגבי הסנקציות, איני מסוגל לסבול את חוסר ההחלטיות לאחר כל מה שהכוחות הרוסיים ביצעו", הוא אמר בפני כינוס נדיר של שני בתי הפרלמנט.

    בנאום בווידאו אמר זלנסקי כי תשתיות אזרחיות באוקראינה, כולל מאגרי דלק, נפגעו מטילים רוסיים בלילה והאשים את מוסקבה בפרובוקציה מכוונת של משבר מזון באמצעות שימוש ברעב כ"נשק".

  • 12:07/רוסיה: "אירופה משחקת באש"

    רוסיה רוצה לשמר את יחסיה עם מדינות מערביות למרות גל של סילוק דיפלומטים רוסים ממדינות באירופה, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס שציטטה את דבריו של סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר גרושקו. גרושקו אמר כי מדינות מערביות שמשבשות את העבודה של דיפלומטים רוסים פוגעות באינטרסים שלהן עצמן ו"משחקות באש".

  • 12:06/רוסיה: אש נורתה לעבר חיילינו במחוז קורסק בגבול עם אוקראינה

    גורם רוסי רשמי אמר כי חיילים המוצבים במחוז קורסק, בגבול עם אוקראינה נורו, וכי בתי ספר במחוז בלגורוד הסמוך פונו לאחר חשד לפצצה, כך על פי מושל המחוז רומן סטרובויט. לדבריו, החיילים הרוסים השיבו אש ולא היו נפגעים או נזק בצד הרוסי.

  • 11:44/האפיפיור על הטבח בבוצ'ה: הדם של הקורבנות החפים מפשע זועק לשמיים

    האפיפיור פרנציסקוס גינה את "הטבח בבוצ'ה" והניף את דגל אוקראינה שנשלח לו מבוצ'ה. "החדשות האחרונות מהמלחמה באוקראינה לא מביאות הקלה ותקווה, אלא זוועות חדשות, כמו הטבח בבוצ'ה", אמר האפיפיור בוותיקן. "הדם של הקורבנות החפים מפשע זועק לשמיים ומפציר, 'עצרו את המלחמה! הפסיקו לזרוע מוות והרס'".

    לפי דיווח של סוכנות הידיעות טאס, סגן שר החוץ הרוסי הזהיר כי האיחוד האירופי ייענש על "סחיטת אנרגיה", לאחר שאתמול הטיל האיחוד איסור על יבוא פחם מרוסיה.

  • 10:15/רשויות מחוז לוהנסק לתושבים: ברחו למקום מבטחים כל זה אפשרי

    מושל מחוז לוהנסק במזרח אוקראינה קרא לתושבים לברוח כל זה אפשר למקום מבטחים. לדבריו, הצבא הרוסי מתארגן מחדש לקראת מתקפפה על דונבס, שבו נמצאת לוהנסק. סרחיב גאיידיי כתב באפליקציית טלגרם כי "אני מפציר כל תושב ותושב במחוז לוהנסק להתפנות כל עוד זה בטוח - כל עוד יש אוטובוסים ורכבות - נצלו את ההזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully