וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בפולין: "פוטין הוא קצב. ההגנה על מדינות נאט"ו היא מחויבות קדושה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 23:26

ביידן המבקר בפולין נפגש עם פליטים. "פוטין ניסה לזרוע פירוד בברית נאט"ו ולא הצליח", אמר ביידן. דיווח: אנדרטה לזכר השואה נפגעה בהפצצה רוסית

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בביקור בפולין, 26 במרץ 2022. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בביקור בפולין, 26 במרץ 2022/רויטרס
  • 21:31/הבית הלבן: "ביידן לא קרא להחלפת השלטון ברוסיה"

    גורם בכיר בבית הלבן אמר הערב כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא התכוון לקרוא להחלפת השלטון ברוסיה כאשר אמר על פוטין שהוא ""לא יכול להמשיך להחזיק בכוח". לדברי הגורם: "הנשיא התכוון לומר שאסור לאפשר לפוטין להפעיל כוח על המדינות השכנות באזור. הוא לא עסק בשלטון של פוטין ברוסיה".

    במקביל אמר דובר הקרמלין על הדברים: "זה אינו נתון להחלטתו של ביידן. החלטה זו נתונה אך ורק בידי העם הרוסי".

  • 23:26/דיווח באוקראינה: כוחות רוסיים יורים על מתקן מחקר גרעיני בחרקיב

    הפרלמנט האוקראיני פרסם הערב הודעה שלפיה כוחות רוסיים יורים על מתקן מחקר גרעיני בעיר חרקיב. לדברי הפרלמנט, לא ניתן בשלב זה להעריך את מידת הנזק שנגרם למתקן.

  • 20:34/ביידן מזהיר את פוטין: "אל תיגע בסנטימטר של אדמת נאט"ו"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב נאום תקיף בוורשה, במהלך ביקורו בפולין. בנאום הרבה ביידן לתקוף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "למען השם, האיש הזה לא יכול להישאר בשלטון", אמר ביידן. הוא הזהיר את פוטין שלא יעז לגעת "בסנטימטר אחד של אדמת נאט"ו". ביידן כינה את פוטין "רודן" ואמר כי "יש לו את החוצפה להגיד שהוא מבצע דה נאציפיקציה של אוקראינה. זה שקר. נשיא אוקראינה זלנסקי הוא יהודי שנבחר בבחירות דמוקרטיות. לפוטין יש את העוז, כמו כל הרודנים, להאמין שכוח הוא צדק. הבה נאמין שצדק הוא כוח".

    ביידן אמר כי פוטין מנסה לצייר את התפשטות ברית נאט"ו כמעשה התקפי נגד רוסיה. "זה לא נכון, זו ברית הגנתית", לדבריו. הוא הזכיר כי במשך חודשים ניסו מדינות העולם למצוא פתרון דיפלומטי למשבר, אך ללא הועיל. "פוטין לא היה מעוניין. רוסיה היתה נחושה להשתמש בכוח מהתחלה. פוטין הבטיח שלא יפתח במלחמה ואמר שוב ושוב שלא יפלוש לאוקראינה".

    ביידן הכריז גם שהמלחמה היא בגדר כישלון אסטרטגי מבחינת רוסיה, ופנה לעם הרוסי בקריאה לדרוש דמוקרטיזציה. לדבריו, המטבע הרוסי התרסק בגלל הסנקציות, וכל זאת באשמתו הבלעדית של פוטין.

  • 19:57/ראש עיריית לבוב: "רוסיה פגעה במתקן לאחסון נפט"

    ראש עיריית אוקראינה אמר הערב כי טילים רוסיים פגעו במתקן לאחסון נפט בעיר. פגיעת הטילים אחראית לעשן השחור המיתמר מעל לעיר. על פי הדיווחים, חמישה בני אדם נפצעו במתקפה. עוד אמר ראש העיר כי בהתקפה לא נפגעו אזורי מגורים.

  • 18:33/שלושה פיצוצים נשמעו בלבוב. עשן עולה מאזור מגדלי הטלוויזיה

    שלושה פיצוצים עזים נשמעו בעיר לבוב במערב אוקראינה. חבר מועצת העיר איגור זינקביץ' קרא לתושבי העיר "לשמור על רגיעה ולהישאר בבתים". בצילומים מהעיר נראה עשן שחור מתמר מאזור מגדלי הטלוויזיה בצפון מזרח העיר.

  • 17:56/דיווח: אנדרטת השואה ליד חרקיב נפגעה בהפצצה רוסית

    על פי דיווחים באוקראינה, יד הזיכרון בדרוביצקי יאר שליד חרקיב נפגעה בהפגזה רוסית. מדובר באתר זיכרון ל-20 אלף נרצחים, רובם יהודים שנהרגו על ידי הנאצים בסוף שנת 1941 בגיא במקום באמצעות ירי. אנדרטת זיכרון בצורת מנורה הוקמה במקום בשנת 2004.

  • 17:34/ג'ו ביידן לעיתונאים בפולין: "ולדימיר פוטין הוא קצב"

    נשיא ארצות הברית אמר היום בעת ביקור בפולין כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא קצב". ביידן אמר את הדברים בתגובה לעיתונאי ששאל: "אתה נמצא במגע יום יומי עם הנשיא פוטין. כיצד אתה מרגיש לנוכח מה שאתה רואה שוולדימיר פוטין עושה לאנשים האלה". ביידן סיפר לעיתונאים על המראות המרגשים שהיה עד להם בעת ביקור במרכזי סיוע הומניטרי לפליטים אוקראינים בוורשה.

    בעקבות הדברים הגיב הקרמלין באמירה כי התבטאויות מעין אלה מקטינות את הסיכוי לתיקון היחסים בין רוסיה לבין ארצות הברית.

  • 16:19/ביידן: "ההתחייבות להגנה הדדית על מדינות נאט"ו היא קדושה"

    נשיא ארצות הברית ג'ון ביידן, המבקר היום בפולין, אמר לנשיא הפולני אנדז'יי דודה כי הוא רואה בסעיף 5 באמנת נאט"ו "התחייבות קדושה". על פי סעיף זה, כאשר מדינה החברה בברית מותקפת, כל החברות מחויבות לראות בכך הכרזת מלחמה עליהן. עיקר ביקורו של ביידן יתמקד בפלישה הרוסית לאוקראינה. ביידן אמר כי פולין לקחה על עצמה "אחריות משמעותית" מבחינת המשבר ההומניטרי שנגרם בעקבות המלחמה בפולין.

    במהלך הביקור אמר ביידן כי בכל פעם שארצות הברית לא התערבה במשבר באירופה: "זה תמיד התנקם בנו אחר כך בארצות הברית". הוא הוסיף כי להערכתו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה משוכנע שהוא יצליח ליצור פירוד בברית נאט"ו, בין מדינות המזרח והמערב, אך לדבריו: "הוא לא הצליח לעשות זאת. נשארנו מאוחדים".

    מוקדם יותר שוחח ביידן עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. לדברי קולבה, ביידן הבטיח לו להגדיל את הסיוע האמריקני.

  • 13:28/שרי ההגנה והחוץ של אוקראינה נפגשו עם מקביליהם האמריקנים לראשונה מתחילת המלחמה

    שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב אמר כי הוא ושר החוץ דמיטרו קולבה קיימו פגישה משותפת עם עמיתיהם האמריקנים בפעם הראשונה מתחילת המלחמה. "אנו דנים בנושאים אקטואליים ובשיתוף פעולה בכיוונים פוליטיים וביטחוניים בין אוקראינה לארצות הברית", כתב רזניקוב בטוויטר, ופרסם תמונה של הפגישה בוורשה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן ושר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין.

  • 12:48/עוצר באורך 35 שעות יוטל הערב על קייב

    עוצר באורך 35 שעות יוטל הערב על קייב, כך נמסר מראש העיר ויטלי קליצ'קו. לפי החלטת הצבא, שלא נומקה, העוצר יתחיל ב-20:00 ויימשך עד ל-08:00 ביום שני.

  • 12:14/הושגה הסכמה על הקמת 10 מעברים הומניטריים לפינוי אזרחים

    סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירנה ורשצ'וק אמרה כי הושגה הסכמה על הקמת 10 מסדרונות הומניטריים לפינוי אזרחים מנקודות חמות בקו החזית בעיירות ובערים באוקראינה. בנאום שנשאה בטלוויזיה הממלכתית אמרה כי אזרחים המנסים לעזוב את מריופול הנצורה יצטרכו לעזוב במכוניות פרטיות מכיוון שכוחות רוסיים אינם מאפשרים לאוטובוסים לעבור במחסומים שלהם ברחבי עיר הנמל הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully