וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לעיר מריופול יש עד מחר בבוקר להיכנע

טורקיה אופטימית לגבי שיחות השלום, רוסיה תקפה בטילי שיוט מאוניות בים השחור והכספי, המודיעין הבריטי הזהיר כי רוסיה תנסה לנקוט אסטרטגייית התשה

פיצוץ גרם נזק לבנייני מגורים בקייב. 20 במרץ, 2022. AP
פיצוץ גרם נזק לבנייני מגורים בקייב. 20 במרץ, 2022/AP
  • 12:42/אוקראינה חוששת ממתקפה במערב מכיוון בלארוס

    אוקראינה רואה סיכוי גבוה למתקפה שתצא מבלארוס על מחוז וולין שבמערב המדינה - כך מסרה לשכתו של הנשיא, שציטטה את הצבא. לא ברור אם בקייב חוששים שבמתקפה ישתתפו כוחות של צבא בלארוס, שעד כה נמנע משלוח כוחות לתמיכה במלחמה של רוסיה.

  • 20:47/מפקד בכיר בחיל הים הרוסי נהרג באוקראינה

    מפקד חיל הים בכיר בצי הים השחור של רוסיה נהרג באוקראינה - כך מסר מושל העיר סבסטופול שבחצי העיר קרים. סהודעת טלגרם נמסר כי פטן אנדריי פאלי, סגן מפקד הצי, מת במהלך קרבות בעיר הנמל מריופול שבמזרח אוקראינה

  • 20:10/ארה"ב: "הדיווחים על גירוש אוקראינים לרוסיה בלתי מתקבלים על הדעת"

    שגרירת ארצות הברית באו"ם לינדה תומס-גרינפילד הגיבה היום לדיווחים לפיהם כוחות רוסיים גירשו את תושבי העיר מיופול בכוח לשטח רוסיה, ואמרה כי אם הם נכונים, מדובר בדיווחים "מטרידים ובלתי מתקבלים על הדעת". תומס-גרינפילד אמרה כי ארצות הברית עדייםן לא אישהר את הדיווחים, שהועלו ממועצת העיר מריופול ביום שבת.

  • 16:52/זלנסקי: "אם היינו חברים בנאט"ו, המלחמה לא הייתה מתחילה"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שאם ארצו הייתה מתקבלת לברית נאט"ו מוקדם יותר, רוסיה לא הייתה פולשת למדינה.

    "אם היינו חברים בנאט"ו, המלחמה לא הייתה מתחילה. אני רוצה לקבל ערבויות ביטחוניות עבור המדינה שלי, עבור העם שלי", אמר זלנסקי, והוסיף כי הוא אסיר תודה על הסיוע שנאט"ו סיפקה מאז החלה הפלישה. "אם מדינות נאט"ו מוכנות לראות אותנו בברית, אז שיעשו זאת מיד, כי אנשים מתים על בסיס יומיומי".

    הנשיא האוקראיני המשיך ואמר כי למדינות נאט"ו כי "אם אתן לא מוכנות לשמר את חיי האנשים שלנו, אם אתן רק רוצות לראות אותנו חוצצים בין שני עולמות, לראות אותנו בעמדה המפוקפקת הזו בה אנחנו לא מבינים אם מקבלים אותנו לברית או לא - אז אל תציבו אותנו במצב הזה, אל תכריחו אותנו להיות בלימבו הזה."

  • 16:24/קרבות בין כוחות אוקראינים לרוסים מתנהלים בעיר מריופול

    קרבות בין כוחות אוקראינים לרוסים מתנהלים בעיר מריופול שבמזרח אוקראינה - כך אמר מושל האזור פבלו קירילנקו. רבים מ-400 אלף תושביה של עיר הנמל מריופול לכודים כבר יותר משבועיים בזמן שרוסיה מבקשת להשתלט על העיר.

  • 14:45/אוקראינה: לרוסיה אין מספיק כוח לחימה כדי להתקדם הלאה

    היועץ לנשיאות של אוקראינה אולקסי ארסטוביץ' אמר היום כי לרוסיה אין מספיק כוח לחימה כדי להתקדם הלאה. "קווי החזית קפואים כי לרוסיה אין מספיק כוח. ביממה האחרונה כמעט ולא נפלו רקטות על ערים באוקראינה", הוסיף.

  • 13:37/לפחות 1.5 מיליון ילדים הפכו לפליטים בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה

    לפחות 1.5 מיליון ילדים הפכו לפליטים בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה - כך לפי קרן החירום הבין-לאומית של האומות המאוחדות לילדים. כמו כן, לדבריהם 3.3 מיליון ילדים נוספים הפכו לעקורים בתוך אוקראינה.

  • 21:38/רוסיה: לעיר מריופול יש עד מחר להיכנע

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי לאוקראינה יש עד השעות המוקדמות של ה-21 במרץ לתת את תשובתה לגבי הכניעה של העיר מריופול. בתמורה לכניעה, הציע שר הביטחון לפתוח מחר מעבר בטוח לאוקראינים החוצה מהעיר הנצורה.

    רוסיה מסרה כי היא מציעה פינוי תושבים מחוץ למריופול, וכי מתחילת "הפעילות" פונו למעלה מ-330 אלף בני אדם לרוסיה מאוקראינה. עוד מסרה רוסיה כי יש "קטסטרופה הומניטרית" בעיר, וכי האשמים במצב הם הלאומנים האוקראינים.

  • 11:28/דיווח: רוסיה שיגרה לאוקראינה טילי שיוט מהים השחור ומהים הכספי

    רוסיה תקפה מטרות באוקראינה עם טילי שיוט ששוגרו מהים השחור והים הכספי - כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

  • 10:46/טורקיה: רוסיה ואוקראינה מתקרבות להסכמה בנושאים "קריטיים"

    שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו אמר כי רוסיה ואוקראינה מתקרבות להגיע להסכמה בנושאים "קריטיים", ואף הגיעו כבר להסכמות בחלק מהנושאים. עוד הוסיף כי הוא צופה הפסקת אש, אלא אם הצדדים יקחו צעד אחורה מההבנות אליהם הגיעו עד כה.

  • 08:54/אוקראינה: צבא רוסיה הפציץ בית ספר לאומנות בו הסתתרו 400 תושבים

    צבא רוסיה הפציץ בית ספר לאומנות במריופול, שבו הסתתרו 400 תושבים - כך מסרו הרשויות בעיר. טרם נמסר מידע על נפגעים מההפצצה, אך לפי ההערכות של מועצת העיר יש קורבנות מתחת להריסות המבנה שקרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully