וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הפגיזה תיאטרון ששימש מקלט במריופול, ביידן: פוטין פושע מלחמה

הרשויות אמרו כי מספר הנפגעים לא ידוע. הקרמלין: דבריו של ביידן בלתי-נסלחים. ארה"ב תשלח מל"טים ומערכות נ"מ לאוקראינה. דיווח: קייב ומוסקבה גיבשו טיוטת הסכם

נזקי התקיפה הרוסית בקייב, אוקראינה 15 במרץ 2022. רויטרס
נזקי התקיפה הרוסית בקייב, אוקראינה 15 במרץ 2022/רויטרס
  • 19:26/ביידן: נשלח לאוקראינה מל"טים ומערכות נ"מ

  • 22:22/הקרמלין: "הרטוריקה של ביידן בלתי מתקבלת על הדעת"

    דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לדבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שכינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה". פסקוב אמר כי מדובר ב"רטוריקה בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי נסלחת".

  • 18:55/הרשויות במריופול: רוסיה הפגיזה תיאטרון שבו הסתתרו אזרחים

    צבא רוסיה הפגיז תיאטרון שבו הסתתרו אזרחים בעיר מריופול הנצורה - כך אמרה מועצת העיר, שציינה כי מספר הנפגעים לא ידוע. רוסיה הכחישה מאז פרוץ המלחמה כי היא פוגעת באזרחים.

  • 17:05/דיווח: אוקראינה ורוסיה ניסחו טיוטת הסכם

    אוקראינה ורוסיה רשמו התקדמות משמעותית בשיחות, וניסחו טיוטת הסכם בן 15 סעיפים - כך דווח בעיתון פייננשל טיימס הבריטי מפי גורמים המעורים בשיחות. בין הסעיפים, לפי הדיווח, הסכמה על הפסקת אש ונסיגת הכוחות הרוסיים בתמורה למעמד ניטרלי של אוקראינה והגבלות על כוחה הצבאי, כמו גם ויתור על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו והבטחה שלא תארח בסיסים צבאיים זרים או כלי נשק בתמורה להגנה ממדינות מערביות כמו ארצות הברית, בריטניה וטורקיה.

    עם זאת, גורמים אוקראינים רשמיים מסרו כי הם נותרו סקפטיים. האוקראינים חוששים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אינו מחויב לשלום, וכי השיחות נועדו כדי לקנות לרוסיה זמן לארגן מחדש את כוחותיה ולחדש את המתקפה.

  • 15:30/שגרירות ארה"ב בקייב: 10 בני אדם שעמדו בתור ללחם נורו למוות

    עשרה בני אדם שעמדו בתור ללחם בצ'רניב נורו למוות על ידי הכוחות הרוסיים - כך הודיעה היום (רביעי) שגרירות ארצות הברית בקייב. "המתקפות הנוראיות הללו חייבות להיפסק", קראו. "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות כדי להבטיח לקיחת אחריות לכל פשעי הזוועה באוקראינה".

  • 12:58/הקרמלין: פשרה אפשרית - מודל אוסטריה או שבדיה לאוקראינה

    הקרמלין אמר כי אוקראינה מפורזת מנשק, עם צבא משלה בדומה לאוסטריה או שבדיה, היא פשרה אפשרית שנידונה בין הצדדים. זאת לקראת חידוש השיחות בין נציגי רוסיה לאוקראינה במטרה לסיים את המלחמה המתחוללת כמעט שלושה שבועות.

  • 10:03/קייב: רוסיה השתלטה על בית חולים במריופול

    סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירנה ורשצ'וק, אמרה כי כוחות צבא רוסיה השתלטו על בית חולים בעיר מריופול, ומחזיקים ביותר מ-400 אנשי צוות ומטופלים. לטענתה, הכוחות יורים אש ארטילרית משטח בית החולים בעיר הנצורה.

  • 09:58/הרשויות באוקראינה: 103 ילדים נהרגו מתחילת המלחמה

    התובעת הכללית של אוקראינה אמרה כי 103 ילדים נהרגו מאז תחילת המלחמה באוקראינה. לדבריה, הכוחות הרוסיים פגעו ביותר מ-400 מוסדות חינוך ו-59 מהם נהרסו.

  • 08:59/שירותי החירום בחרקוב: לפחות 500 תושבים נהרגו בפלישה הרוסית

    שירותי החירום במחוז חרקוב שבמזרח אוקראינה אמרו שלפחות 500 תושבי העיר נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית.

  • 08:50/כ-20 אלף אזרחים נמלטו ממריופול ברכבים פרטיים עד כה

    כ-20 אלף אזרחים הצליחו להימלט ממריופול הנצורה ברכבים פרטיים עד כה - כך מסר היועץ למשרד הפנים באוקראינה, ואדים דניסנקו.

  • 05:24/ארה"ב: הסנאט קרא לחקור את פוטין בגין פשעי מלחמה

    הסנאט האמריקני אישר החלטה שמגנה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זו, קוראת לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור אותו ואת צבאו בגין פשעי מלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully