וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: כ-1,300 חיילים נהרגו מאז תחילת המלחמה

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 10:19

בארה"ב דווח כי רוסיה מעבירה חליפות נגד נשק ביולוגי לחייליה. זלנסקי הציע לבנט לקיים את המו"מ עם רוסיה בירושלים. הקרבות סמוך לקייב ממשיכים

תמונת לוויין של אזור תעשייה העולה באש במריופול, 12 במרץ 2022. רויטרס
תמונת לוויין של אזור תעשייה העולה באש במריופול, 12 במרץ 2022/רויטרס
  • 23:11/כ-13 אלף תושבים אוקראינים פונו מהערים המותקפות על ידי רוסיה

    כ-13 אלף תושבים אוקראינים פונו במהלך היום מערים המותקפות על ידי הצבא הרוסי ברחבי המדינה - כך מסרה סגנית ראש הממשלה האוקראיני אירינה ורשצ'וק. מדובר במספר גדול כפליים בהשוואה לאתמול. עם זאת, לדבריה, איש לא הצליחה לצאת היום מהעיר מריופול הנצורה.

  • 22:46/איטליה החרימה את היאכטה של המיליארדר הרוסי מלניצ'נקו

    משטרת איטליה החרימה הערב את יאכטת הענק של המיליארדר הרוסי אנדרי מלניצ'נקו - כך נמסר ממשרד ראש ממשלת איטליה. זאת כמה ימים אחרי שמלינצ'נקו נכנס לרשימת הסנקציות של האיחוד האירופי, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

    היאכטה, שבבנייתה הושקעו חצי מיליארד דולר, עגנה לפני כחמש שנים בנמל חיפה. אורכה הוא 144 מטר, ויש לה שלושה תרני מפרשים בגובה של כמאה מטר כל אחד. היא נבנתה בגרמניה ושמה הוא Sailing Yacht A. היא עוצבה על ידי האדריכל פיליפ סטארק, ועל סיפונה יש מנחת מסוקים.

  • 18:20/האו"ם: 580 אזרחים נהרגו עד כה, בהם 42 ילדים

    579 אזרחים נהרגו במהלך הלחימה באוקראינה, בהם 42 ילדים - כך עדכן האו"ם. לפי הארגון, 1,002 אזרחים נפצעו מאז פלישת הצבא הרוסי למדינה ב-24 בפברואר, בהן 54 ילדים. מספר הנפגעים הגבוה ביותר נרשם בשטחים שעדיין נמצאים תחת שליטת הכוחות האוקראינים. הצהרת האו"ם באה כיממה לאחר דיווחים בארצות הברית לפיהם רוסיה מעבירה לחייליה באוקראינה חליפות מגן נגד נשק ביולוגי-כימי.

  • 17:00/אוקראינה: רוב העסקים במדינה הושבתו; הנזק עד כה - מאה מיליארד דולר

    רוב העסקים באוקראינה חדלו מלעבוד מאז פלישת צבא רוסיה לפני 17 יום - כך אמר נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי. יועץ כלכלי של הנשיא אמר כי הנזק שספגה אוקראינה עד כה נאמד ביותר ממאה מיליארד דולר.

  • 16:30/זנלסקי: כ-1,300 הרוגים לכוחות האוקראינים מאז הפלישה הרוסית

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מאז פלישת צבא רוסיה למדינתו נהרגו כ-1,300 איש מהכוחות האוקראינים.

  • 15:57/זלנסקי: הצעתי לבנט לקיים מו"מ בין אוקראינה לרוסיה בירושלים

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציע לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את השיחות עם רוסיה בירושלים - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר זלנסקי כי הוא מקווה שלבנט תהיה השפעה חיובית על השיחות בין הצדדים. נשיא אוקראינה הוסיף כי ישראל יכולה לספק ערבויות ביטחוניות לארצו.

  • 15:46/זלנסקי: "המשא ומתן עבר לפסים ענייניים"

    נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר כי המשא ומתן בין ארצו לבין רוסיה עבר לפסים ענייניים, וכבר לא עוסק רק בהצבת אולטימטומים. זלנסקי אמר גם כי המערב אינו מעורב מספיק בשיחות, והאשים את ברית נאט"ו בכך שהיא אינה מפגינה מספיק אומץ בעניין האוקראיני. בעדכון שמסר זלנסקי הוא אמר כי כמה ערים קטנות באוקראינה אינן קיימות עוד בגלל המלחמה.

    במקביל שוחחו קאנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים דרשו ממנו להביא להפסקת אש באופן מיידי.

  • 14:01/זלנסקי: "הרוסים ספגו אבידות רבות, הם שולחים כוחות חדשים"

    נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר כי רוסיה שולחת כוחות נוספים לאוקראינה. לטענתו, הרוסים ספגו את האבידות הרבות ביותר "מזה עשורים".

  • 13:46/זלנסקי: "דורש מרוסיה לשחרר את ראש העיר של מליטופול, שוחחתי עם גרמניה וצרפת"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי הוא דורש מרוסיה לשחרר את ראש עיריית מליטופול, שנעצר אתמול על ידי כוחות רוסיים בעיר שנכבשה. זלנסקי הוסיף כי שוחח עם הנהגות גרמניה וצרפת בנושא.

  • 11:57/יועץ בלשכת זלנסקי: "בנט לא מבקש מאיתנו להסכים לדרישות רוסיה"

    יועץ בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שבת) כי ראש הממשלה נפתלי בנט לא מבקש מאוקראינה להסכים לדרישות של רוסיה, כפי שפורסם אמש בוואלה!. הוא ציין כי ישראל דווקא מפצירה ברוסיה לנהוג בגישה מתונה יותר.

  • 11:44/רוסיה: אנחנו בקשר רציף עם ארה"ב, מוכנים לדון על בקרת נשק

    סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, אמר כי רוסיה נמצאת בקשר רציף עם ארצות הברית וכי היא מוכנה לדון בבקרה על הנשקים שנעשה בהם שימוש בלחימה, אם האמריקנים מוכנים לכך. הוא הבהיר כי ההבטחות הביטחוניות מצד הרוסים לארה"ב ונאט"ו מלפני הפלישה אינן תקפות, עקב השינוי הדרסטי במצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully