וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין אישר לשלוח "מתנדבים" מהמזרח התיכון, הלחימה התרחבה למערב אוקראינה

במריופול טוענים כי 1,582 אזרחים נהרגו מאז הפלישה הרוסית. לפי דיווח, רוסיה חסמה את הגישה לאינסטגרם במדינה

תמונת לוויין שמציגה שריפות בדרום צ'רניהיב, על רקע הפלישה של רוסיה לאוקראינה, אוקראינה, 10 במרץ 2022. רויטרס
תמונת לוויין שמציגה שריפות בדרום צ'רניהיב, על רקע הפלישה של רוסיה לאוקראינה, אוקראינה, 10 במרץ 2022/רויטרס
  • 21:16/יוטיוב: נחסום תוכן במימון רוסי ברחבי העולם

    יוטיוב הודיעה כי תחסום תוכן במימון רוסי ברחבי העולם. "הנחיות הקהילה שלנו אוסרות על תוכן מכחיש, מזעור או טריוויאליזציה של אירועים אלימים המתועדים היטב. כעת אנו מסירים תוכן על הפלישה של רוסיה לאוקראינה שמפר מדיניות זו".

    "בהתאם לכך, אנו גם חוסמים כעת גישה לערוצי יוטיוב הקשורים לתקשורת במימון המדינה הרוסית ברחבי העולם. שינוי זה ייכנס לתוקף באופן מידי, ואנו מצפים שייקח למערכות שלנו זמן להתעדכן".

  • 21:49/אוקראינה: ראש עיריית מליטופול נחטף ע"י הכוחות הרוסיים

    אוקראינה האשימה את הכוחות הרוסיים בהפרת החוק הבינלאומי בכך שחטפו את ראש עיריית מליטופול איבן פדורוב עיר בדרום-מזרח אוקראינה. רוסיה לא הגיבה על גורלו של ראש העיר. אוקראינה אומרת שכוחות רוסים חטפו אותו לאחר שהאשימו אותו בטרור.

    "חטיפתו של ראש עיריית מליטופול מסווגת כפשע מלחמה על פי אמנות ז'נבה והפרוטוקול הנוסף, האוסרים לקיחת בני ערובה אזרחיים במהלך המלחמה", מסר משרד החוץ של אוקראינה.

  • 21:31/מיקולאיב: כוחות רוסיים מפציצים את הנמל בעיר

    המושל האזורי של מיקולאיב אמר כי הכוחות הרוסיים מפגיזים את הנמל בעיר.

  • 23:21/הפגזה כבדה על העיר מיקולאיב

    הפגזה כבדה של כוחות רוסיים סביב העיר מיקולאיב שבדרום אוקראינה. בסרטונים במדיה החברתית ניתן לראות שריפות באזור. ראש מינהלת אזור מיקולאיב אמר כי "אנחנו מנסים להדוף אותם. מדובר בירי חסר אבחנה לעבר מטרות אזרחיות".

  • 19:56/האו"ם: כוחות רוסיים משתמשים בתחמושת מצרר באוקראינה

    משרד זכויות האדם של האו"ם קיבל "דיווחים אמינים" לפיהם כוחות רוסיים משתמשים בתחמושת מצרר באוקראינה, כולל באזורים מיושבים שאסור על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי.

    תת-המזכ"ל רוזמרי דיקרלו אמר בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם כי אזורי מגורים ותשתיות אזרחיות מופגזים במריופול, חרקוב, סומי וצ'רניהיב ו"ההרס המוחלט שפוקד את הערים הללו הוא מחריד".

    "התקפות חסרות הבחנה, לרבות אלה המשתמשות בתחמושת מצרר, שהן בעלות אופי לפגוע במטרות צבאיות ובאזרחים או חפצים אזרחיים ללא הבחנה, אסורות על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי", אמר דיקרלו. "הכוונה של התקפות נגד מטרות אזרחיות ואזרחיים, כמו גם הפצצות שטח בעיירות וכפרים, אסורות גם הן על פי החוק הבינלאומי ועלולות להוות פשעי מלחמה".

  • 17:56/מריופול: 1,582 אזרחים נהרגו מאז הפלישה הרוסית

    מועצת העיר של מריפול אוקראינה אמרה ש-1,582 אזרחים נהרגו מאז הפלישה הרוסית. "לעולם לא נשכח ולעולם לא נסלח לפשע הזה נגד האנושות", אמרו בעירייה.

  • 17:52/זלנסקי: סיכמתי עם נשיא ארה"ב על סנקציות נוספות על רוסיה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והם הסכימו על תמיכה נוספת בהגנת אוקראינה וסנקציות נוספות נגד רוסיה. "נתנו לו את הערכת המצב בשדה הקרב, והוא יודע מה הפשעים של רוסיה נגד האוכלוסייה האזרחית. סיכמנו על צעדים נוספים לתמיכה בהגנה על אוקראינה והגברת הסנקציות נגד רוסיה", אמר זלנסקי.

  • 17:38/ביידן: נטיל שורה של סנקציות נוספות על רוסיה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי ביחד עם מדינות ה-G7 הם יורידו את מעמד הסחר של רוסיה, כדי להקשות על מוסקבה לעשות עסקים עם ארצות הברית.

    ביידן הזהיר את רוסיה כי תשלם "מחיר חמור" אם המדינה תשתמש בנשק כימי באוקראינה. "אני לא מתכוון לדבר על המודיעין, אבל רוסיה תשלם מחיר כבד אם היא תשתמש בכימיקלים".

    "כל אחת מהמדינות שלנו תנקוט צעדים כדי לשלול מרוסיה את מעמד 'העם המועדף ביותר'. כינוי למעמד האומה המועדפת ביותר פירושו ששתי מדינות הסכימו לסחור זו עם זו בתנאים הטובים ביותר - מכסים נמוכים, מעט חסמי סחר והייבוא הגבוה ביותר שאפשר", אמר ביידן.

    ביידן הסביר מה משמעות המהלך: "בארה"ב, אנחנו קוראים לזה קשרי סחר נורמליים קבועים, PNTR, אבל זה אותו דבר. ביטול PNTR עבור רוסיה הולך להקשות על רוסיה לעשות עסקים עם ארצות הברית ולעשות זאת ביחד עם מדינות אחרות המהוות מחצית מהכלכלה העולמית. זאת תהיה מכה מוחצת נוספת לכלכלה הרוסית שכבר סובלת קשות מהסנקציות שלנו".

    המהלך היה אחד מתוך כמה פעולות חדשות בנושא סחר שצפוי להתבצע על ידי ממשל ביידן כלפי רוסיה. ארצות הברית תאסור גם על ייבוא של אלכוהול ופירות ים, כמו וודקה וקוויאר מרוסיה.

  • 17:00/זלנסקי: אוקראינה ארגנה 12 מסדרונות פינוי חדשים

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה ארגנה 12 מסדרונות פינוי חדשים. זלנסקי הוסיף כי מטען עם מזון ותרופות נמצא בדרך לערים ועיירות איזיום, אנרהודאר, וולנובאקה, פולוהי, בוצ'ה, הוסטומל, בורודיאנקה, אנדרייבקה, מיקוליצ'י מקריב, קוזרוביצ'י ומריופול.

    הצבא האוקראיני "הבטיח הפסקת אש כדי שהמסדרונות ההומניטריים הללו יפעלו", אמר הנשיא, והזהיר כי אם רוסיה תתחיל "לירות שוב ותשבש את ההצלה של אנשים הם יקבלו תגובה".

  • 16:43/דיווח: רוסיה חסמה את הגישה לאינסטגרם במדינה

    לפי דיווחים, רוסיה חסמה את הגישה לאינסטגרם במדינה, בטענה כי הפלטפורמה משמשת להסתה נגד חיילים והתפרעויות אלימות במדינה.

  • 15:16/פוטין: "יש תזוזות חיוביות בשיחות עם אוקראינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully