וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התינוקת לא נושמת, תבואו": האב מירושלים בשיחה למוקד

23.1.2014 / 0:02

בהקלטה של "איחוד הצלה" נשמע אביהן של יעל ואביגיל גרוס זועק לעזרה לאחר שמצא את בנותיו ללא הכרה בעקבות החשיפה לחומר ההדברה. השתיים יובאו למנוחות בצהריים בהר המנוחות

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, דוד קורן; הקלטה: איחוד הצלה; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"התינוקת לא נושמת, האמא מנסה להנשים אותה", כך נשמע אביהן של יעל ואביגיל גרוס שמתו מחשיפה לחומר הדברה בדירת המשפחה בירושלים בקריאה למוקד "איחוד הצלה" אתמול (רביעי) בצהריים, כפי שנקלט הרשת הקשר של הארגון. המוקדן בעברו השני של הקו ניסה להרגיע את האב: "אנחנו בדרך, שהיא תמשיך להנשים אותה. שתלחץ על מרכז החזה. ללחוץ מהר בקצב שאומר לך", הורה לאב. במהלך השיחה ניסה המוקדן לברר את הסיבה לחוסר ההכרה של הילדה: "היא לא התעוררה בבוקר? היא נחנקה מאוכל?", האב השיב: "אני לא יודע מה. תבואו, תבואו".

עוד בנושא:
מצמרר: המדביר מסביר על חומר "רעיל שהורג הכול"
המרפאה בה טופלו הילדים: "חשבנו שזו הרעלת מזון"
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"

אביגיל ויעל גרוס שהורעלו למוות מחומרי הדברה בביתן. ינואר 2014. באדיבות המשפחה
יעל/באדיבות המשפחה

החובשים הגיעו במהרה לדירה ומצאו את שתי הילדות, בנות שנה וחצי וארבע במצב קשה וכן את אחיהן, בני חמש ושבע – כולם סובלים מהרעלה. הם טיפלו בילדים ופינו אותם לבית החולים שערי צדק בעיר – שם מתו שתי הבנות. מאוחר יותר, פונו שני האחים לבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב קשה מאוד כשהם סובלים מכשל לבבי משמעותי. "הסכנה מאוד משמעותית לחייהם, הזמן יגיד אם נצליח להציל אותם. הכרנו היום לראשונה את הרעל הזה, לא פגשנו אותו בעבר. ממה שלמדנו היום, אין נגדו חומר שיכול לנטרלו", עדכנה סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב. היום תתקיים לווית יעל ואביגיל בהר המנוחות בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

אתמול עוכב המדביר לחקירה, לאחר שהתברר כי השאיר מכל עם חומר רעיל מסוג פוספין באחד החדרים בדירה. כעבור כמה שעות החליטה המשטרה לעצור אותו בחשד לרשלנות. היום הוא יובא לבית משפט השלום בבירה לדיון בהארכת מעצרו. בנו של המדביר אמר אמש לחדשות 10: "הוא עובד 20 שנה במקצוע, זה לא חדש לו. הוא מאוד מנוסה וותיק בתחום. עושה מאות עד אלפי עבודות כאלו".

אחד הילדים שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
"כשל לבבי". אחד האחים מגיע לבית החולים שניידר/ניב אהרונסון

שכני המשפחה היו המומים מהאסון הגדול שפקד את השכונה. "כל הבניין הזה הוא כמו משפחה אחת. זו שכונה של פעם, הם היו עושים קידוש אצלנו ואנחנו אצלם", סיפר אוריאל, אחד השכנים. "אני זוכר מהם רעש של שמחת חיים, של פעילות. האמא הייתה תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד מברכים אותך בוקר טוב, ברכת שלום. היו תמיד מביאים לך שמחה מהלב. חבל מאוד שקרה להם דבר כזה. נתגעגע לילדות", אמר בעצב.

"מדובר בהורים צעירים שכל חלומם היה לגדל ילדים ומשפחה", סיפר אביאל, שכן נוסף. "הם היו הורים מאוד משקיעים, לקחו את הילדים לטיולים ולגנים הטובים ביותר. היו מאוד מעורבים בגידול שלהם. כל הזמן הם היו יחד".

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully