וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה בה טופלו הילדים: "חשבנו שזו הרעלת מזון"

22.1.2014 / 18:06

מנהל המרכז הרפואי אליו הגיעו אמש ארבעת הילדים שנפגעו מחשיפה לחומר הדברה בבירה, טוען כי הם שוחררו משום שהסברה הייתה שהם סובלים מקלקול קיבה. "לא הראו סימנים חריגים"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שתי הילדות, שמתו הבוקר (רביעי) מחשיפה לחומר הדברה בדירתן בירושלים, הגיעו כבר במהלך הלילה יחד עם הוריהם ושני אחיהם - שנפגעו גם הם מהחומר - למוקד לרפואה דחופה "טרם" משום שחשו ברע, והתלוננו על בחילות והקאות. אולם, הילדים קיבלו כדור נגד בחילות ועירוי נוזלים ושוחררו לביתם. ד"ר דויד זלוטניק, מנהל "טרם", סיפר לוואלה! חדשות כי הרופאים שטיפלו בהם העניקו להם טיפול רפואי בסיסי, משום שסברו כי הם סובלים מהרעלת מזון גרידא.

"הם הגיעו למרפאת 'טרם' ברוממה בשעה 2:00, והתלוננו על הקאות, בחילות ואחד מהם שילשל. הם סיפרו שכולם אכלו ביצה ושוקו במסעדה ומאז זה החל, ולכן חשבנו שמדובר בהרעלת מזון", אמר זלוטניק. "הם לא דיברו על ההדברה, ולא עשו את ההקשר הזה. הם לא הראו סימנים חריגים, בדקנו את כל הסימנים, כולל רמת סוכר וחמצן בדם. מאוד קשה לאבחן הרעלה כזו לאבחנה משום שהסימפטומים שלה לא ספציפיים".

הרעלה בבירה - כותרות אחרונות:
שתי אחיות מתו מחשיפה לחומר הדברה בירושלים
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"
הפעוטות שהורעלו בירושלים מתו, מאבק על חיי האחים

צוותי חילוץ בדירתם של המשפחה שהורעלה מהדברה בירושלים, ינואר 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
"סימפטומים קלאסיים של קלקול קיבה". חומרי ניקיון בבית/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

ד"ר זלוטניק המשיך להגן על הטיפול שקיבלו במהלך הלילה, ואמר כי "כל ארבעת הילדים הראו סימפטומים קלאסיים ונפוצים מאוד לקלקול קיבה. כולם אכלו באותה מסעדה וכולם הראו אותם סימפטומים וזה מדוע זה כל כל קשה לאבחן דבר כזה. שלשולים והקאות זה סימפטומים שכל שעה רואים במרפאה. אני לא יודע אם היה רופא בעולם שיכל לאבחן דבר כזה. הדברה זה דבר שכיח, שמאוד נדיר שגורם לאירוע כזה".


שני האחים של הפעוטות המנוחות, בני החמש והשבע, נמצאים במצב קשה מאוד והרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים נאבקים על חייהם. השניים יעברו לבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה להמשך טיפול. משטרת ירושלים החליטה לעצור את המדביר בחשד לרשלנות. הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום מחר בבוקר. במשטרה עדיין מנסים לענות על שאלות רבות שעלו בחקירה כגון: האם המינון והריכוז של החומר היה מדויק, האם המדביר בודד בצורה אפקטיבית את חומר ההדברה, האם זה החומר שהיה צריך להשתמש בו והאם הוא היה מורשה מהדיבר באמצעות החומר הרעיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
זירת האירוע בבירה, הבוקר/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully