וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "איראן תוכל לשגר טיל בליסטי ב-2015"

דוח של משרד ההגנה האמריקני קובע כי טהרן "ממשיכה לנסות להגדיל את הטווח, הדיוק והקטלניות" של הטילים שברשותה. גם סין וקוריאה הצפונית ממשיכות בפיתוח נשק גרעיני

איראן, סין וקוריאה הצפונית מפתחות נשק גרעיני בנחישות רבה – כך עולה מדוח חדש שפרסם הלילה (שישי) הפנטגון. הדוח מאשר את ההערכות של סוכנויות המודיעין האמריקניות לפיהן ב-2015 תוכל הרפובליקה האיסלאמית לערוך ניסוי בטיל בליסטי. "לאיראן יש טילים בליסטיים ותכניות שיגור לחלל מפותחות והיא ממשיכה לנסות להגדיל את הטווח, הקטלניות והדיוק" של טילים אלה, נטען.

נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני. טהרן, יוני 2013. AP
לישראל יש סיבה לדאגה? רוחאני/AP

מעבר לכך, הדוח קובע כי בקרוב תוכל סין לפרוס צוללות שמסוגלות לשגר טילים בליסטיים שביכולתם לפגוע בארצות הברית מהמים הטריטוריאליים של סין. עוד מאשר הדוח כי קוריאה הצפונית כבר פרסה את הטילים הבליסטיים החדשים שלה. "לקוריאה הצפונית יש תכנית שאפתנית לפיתוח טילים בליסטיים והיא ייצאה טילים וטכנולוגיית טילים למדינות אחרות, בהן איראן ופקיסטן", נכתב בדוח שפורסם השבוע.

אתמול הפיצה קבוצת פעילי אופוזיציה איראנית שגלתה מהמדינה טענות לפיהן יש בידה מידע שמאשש את קיומו של מתקן גרעיני סודי שנבנה מתחת לפני הקרקע, ממזרח לעיירה דמבאנד, כ-50 קילומטרים מצפון-מזרח לטהרן. "האתר מורכב מארבע מנהרות ונבנה בידי חברות הנדסה ובנייה שקשורות למשרד ההגנה של איראן ולמשמרות המהפכה. באתר ישנן ארבע מנהרות באורך 600 מטר כל אחת", נמסר מהקבוצה, שמזוהה כמועצה הלאומית להתנגדות באיראן. מדובר בקבוצה שמבקשת לשים קץ לשלטון הדתי באיראן, ושקשורה לזרוע האיראנית שלחמה לצדו של סדאם חוסיין במלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80'.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מכריז על צ'רלס (צ'אק) הייגל כמועמד לשר ההגנה. AP
בארה"ב מודאגים יותר מסין. אובמה ושר ההגנה צ'אק הייגל/AP

ביום רביעי חשף ה"טלגרף" הבריטי כי תצלומי אוויר שפוענחו על ידי מומחים מטעם הירחון Jane's, המתמחה בתחום המודיעין והביטחון, מצביעים לכאורה על בסיס סודי במדבר הסעודי שבו עתידות להיפרס ביום פקודה סוללות טילים המכוונות לישראל ולאיראן. מפענחי תצלומי האוויר זיהו שני משטחי שיגור במדברה של ערב הסעודית, האחד פונה צפון-מערבה לכיוון ישראל, והשני צפון-מזרחה לכיוון איראן. לפי המומחים, משטחים אלו מיועדים לטילי DF-3 סעודיים, המורכבים על גבי משאיות. טווח הטילים נע בין 2,400 ל-4,000 קילומטרים וראש הנפץ של הטיל יכול לשאת מטען של עד שני טון חומר נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully