וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקו את עצמכם: פורסמו ציוני הבגרות במתמטיקה

27.6.2013 / 9:30

לאחר שהודה בקושי הבחינה, פרסם משרד החינוך את הציונים לנבחנים ברמת 5 יחידות לימוד כשבועיים לפני מועד ב'. בדרך כלל, מתפרסמים הציונים ימים ספורים לפני הבחינה השנייה

משרד החינוך הקדים את פרסום ציוני בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד, והעלה אותם הבוקר (חמישי) אל אתר המשרד. מדובר בציוני מועד א', קיץ תשע"ג, שאלונים 806 ו-807 ושאלונים של נבחנים אקסטרניים. לרוב, מפורסמים ציוני המבחן ימים ספורים בלבד לפני מועד ב', אולם הפעם, בשל קושי הבחינה החריג בו הודה השבוע משרד החינוך, הועלו הציונים כשבועיים לפני המועד השני של הבחינה שיתקיים ב-11 ליולי.

רוצים לדעת כמה קיבלתם? לחצו כאן

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
קשה מהרגיל. תלמידים בבחינת הבגרות במתמטיקה בחולון/בן קלמר

בתחילת השבוע הודה משרד החינוך כי טענות התלמידים והמורים לגבי קושי הבחינה שנערכה בסוף חודש מאי היו נכונות. מסקנות צוות הבדיקה המיוחד שהוקם לטיפול בנושא מצאו כי הבחינה אכן הייתה קשה מהרגיל, והציעו כמה פתרונות לעתיד.

לגבי הבחינה הנוכחית, המליץ המשרד כי בשאלון 806 ייבחרו ארבע התשובות הטובות ביותר מתוך שש השאלות, וכן יתווסף מקדם של תשע נקודות לכל ציון בחינה. לפני שינוי זה, נדרשו התלמידים להשיב על שש מתוך תשע שאלות. כמו כן, בשאלון 807 ייבחרו שתי התשובות הטובות ביותר מתוך השלוש, וכן יתווסף ציון של ארבע נקודות לכל תלמיד. לפני שינוי זה, נדרשו התלמידים להשיב על שלוש מתוך חמש שאלות. לדברי המשרד, שני מהלכים אלה יביאו את ממוצע הבחינה הזו לממוצע הרב שנתי כפי שהיה בעבר.

ואולם, ההחלטה לא הצליחה לספק את התלמידים והמורים. רבים טענו כי הפתרון שהציע משרד החינוך לא נותן תשובה מספקת לבעיות שעלו מהבחינה. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל כחלון, אמר אז בתגובה להחלטה כי הבחינה "לא ייצגה את רמת הידע של התלמידים. הפתרון שהציע משרד החינוך טוב ברמה הארצית, אך לא עוזר לתלמידים שנבחנו באופן פרטני. הוא מתייחס אך ורק לממוצע הציונים הארצי הנוכחי, ביחס לממוצע בשנים קודמות, ולא ליכולות התלמידים. הפתרון לא מתאים לתלמידים שלא פתרו שאלות שלמות, אלא מספר סעיפים בכל אחד מהתרגילים, אם בכלל. תלמידים רבים מנבחני הבגרות במתמטיקה התייאשו במהלך הבחינה מרמת הקושי בשאלות ומהעומס הרב שהיה. חלקם לא סיים את הבחינה ואחרים לא פתרו שאלות שלמות, אלא רק חלקים קטנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully