וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השנה, שכונת הארגזים מתחת למים: "מתורגלים"

השכונה בדרום תל אביב שכבר התרגלה מזמן לשיטפונות בחורף נערכה גם לסופה שהייתה היום, ככל הניתן. "חשבנו שכבר לא נצטרך את כל ההיערכויות, אבל מסתבר שזה תמיד יכול להפתיע"

צילום: מאל בן אוליאל, עריכה: טל רזניק

על הסדין התלוי לייבוש במתחם הארגזים בתל אביב עדיין ניכרים אירועי הבוקר (שלישי) - סדין אדום שחלקו התחתון, המציג את גובה המים, הפך לאדום-חום, גוון מי גשמים ביוב ועוד. "מתחילת החורף קיווינו שזה לא יקרה אבל עשר דקות מהרגע שהמים התחילו לעלות, הבית הוצף וכל החפצים בגינה שטו", מתארת בעודה גורפת מים מביתה סימה ערמי, את ההצפה שחוו הבוקר היא ושכניה, תושבי שכונת הארגזים בתל אביב.

נחל חדרה עלה על גדותיו: עשרות לכודים מפונים. שלומי גבאי
הצפות בחדרה, הערב/שלומי גבאי

12 תושבי השכונה פונו הבוקר מבתיהם למתנ"ס סמוך בשל ההצפות. שלום טל, המתגורר בסמוך למתחם של ערמי, סירב להתפנות ונערך בהתאם כששקי חול רבים נחים ליד דלת ביתו. "בחמש וחצי בבוקר ראיתי את המים מתחילים להיכנס הביתה וישר התחלנו בהתארגנות. יצאתי להביא משאבות מים, שקי חול, מגבות ודליים ומהבוקר אנו עסוקים בשאיבת המים וגריפתם, סידור כל החפצים שהרמנו כדי שלא יינזקו, למרות שעכשיו אני מבין שאחר הצהריים חוזר הגשם אז אולי כדאי להותיר הכל כמו שזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שירותי כבאות תל אביב בשטח, ינואר 2013. ניב אהרונסון
שירותי הכבאות בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

טל מתגורר במקום משנת 1976 וחווה חורפים קשים במקום. "היו חורפים ששבועות שלמים היינו צריכים לעקוב ולבדוק מצב הביוב ולוודא שהמים לא עולים וכשזה קורה וכולם זוכרים טוב את חורף 1992 מתחילים לשאוב, מביאים שקי חול, והיום אנחנו כבר מתורגלים. החורפים האחרונים היו בסדר כך שחשבתי שכבר לא נצטרך את כל ההיערכויות אבל מסתבר שזה תמיד יכול להפתיע".

סערת חורף: כותרות אחרונות
100 מפלסות בירושלים: "מקווים שהשלג לא יאכזב"
חורף היסטורי: סכר דגניה ייפתח שוב אחרי 20 שנה?
גם הגדה עולה על גדותיה: בתים הוצפו ועצים נעקרו

הצפות בשכונת הארגזים: משפחות פונו מבתיהן. צילום מסך
הצפות בשכונת הארגזים במאי השנה/צילום מסך

בין הכיסאות ההפוכים לעציצים שצפו ונחתו על השבילים במתחם הארגזים, שהופך מוקד כמעט קבוע להצפות, אומדים בשעות הבוקר את הנזקים. "רצפות נעקרו מהמקום, מכונת כביסה נהרסה, והמכשיר הנייד החליק לי בשנייה מהיד ישירות לתוך המים", אומרת אחת הדיירות. "מזל שזה לא היה בלילה, אז הנזקים היו גדולים הרבה יותר כשבבוקר עוד הספקנו להרים חפצים מהקרקע כשראינו שזה מתחיל".

ציפי, תושבת שכונת התקווה עוד הייתה עסוקה בשעת צהריים מוקדמת בגריפת המים ממרפסת ביתה. "כשמתחיל קצת גשם אנחנו הראשונים להיפגע", היא אומרת. "קיוויתי לגשם אבל החורף הזה מחזיר אותנו אחורה שנים רבות. חשבנו שלפחות מהצרה הזו נפטרנו אבל מסתבר שלא, והעירייה עדיין לא מטפלת במערכות הביוב כאן".

שירותי כבאות תל אביב בשטח, ינואר 2013. ניב אהרונסון
תל אביב, היום/ניב אהרונסון

עשרות רבות של צוותי חירום הכוללים אנשי משטרה, פיקוד העורף, אנשי עיריית ת"א, יחידת הג'יפים של זק"א ונציבות הכבאות מתרוצצים בחמ"ל המשותף שהוקם הבוקר בשכונת עזרא, כולם בהמתנה להתחזקות הסופה הצפויה בשעות אחר הצהריים והערב. למקום הובאו סירות ואף צוללנים המתהלכים במקום עם ביגוד מתאים. "תפקידנו לסייע בחילוצים המצריכים רכבי שטח, על מנת לפלס נתיבי גישה", הסביר שי ארבל, מפקד יחידת הגיפים של מחוז ת"א בזק"א. "הוקפצנו לכאן הבוקר ואנו דרוכים ומוכנים לסייע בכל אירוע".

הכוחות עוקבים בדריכות אחר מפלס נחל גופר, הגובל בשכונות הדרום-מזרחיות של תל אביב שבבוקר עלה על גדותיו. לפיו ועל פי התחזית, מנווטים גם את פעולות ההכנה. "הכוחות כאן משולבי ידיים ונערכים לפינוי השכונות במידת הצורך ובמקביל פועלים להכנת המערכות השונות", אמר נצ"מ שמעון לביא, קצין מבצעים מחוז ת"א במשטרת ישראל. "השכונות הסמוכות לנחל עזרא, ידידיה והארגזים בדרום העיר הן השכונות בסיכון אם הנחל יעלה על גדותיו, אך במקביל אנו עוקבים גם אחר נחל הירקון שמאיים על שכונת בבלי ובני דן בצפון העיר. במשטרה נערכו לסופה לפני מספר ימים ופועלים בשלבים על פי ההתפתחויות".

הצפות בנתניה, ינואר 2013. שלומי גבאי
הצפות בנתניה, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully