וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מפלסות בירושלים: "מקווים שהשלג לא יאכזב"

8.1.2013 / 17:46

כבר הלילה יירד שלג בגולן ובגליל ובפסגות המרכז ומחר הוא צפוי להיערם גם בבירה. העירייה הציבה צוותי חירום ופתחה חמ"ל מיוחד. הודעה על קיום הלימודים תימסר בשעות הבוקר

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

מוכנים לפתיתים הלבנים בבירה: "עיריית ירושלים השלימה את היערכותה לירידת שלג", כך אמר אחר הצהריים (שלישי) ראש העיר, ניר ברקת. במסיבת עיתונאים שערך במרכז התחזוקה של העיר ציין ברקת כי הוא מקווה שהתחזיות שמדברות על שלג בהרי המרכז החל מהלילה לא יאכזבו.

סערת חורף: הכותרות האחרונות
צפו בתמונות מההצפות והשיטפונות ברחבי הארץ
אחרי 10 שעות: נתיבי איילון נפתחו לשני הכיוונים
כבישים רטובים: צפו במפת פקקי התנועה המתעדכנת

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מתכוננן לשלג, ינואר 2013. עומר מירון
ראש העירייה ברקת ליד מפזרת המלח, היום/עומר מירון

המערכת החורפית החריגה בעוצמתה צפויה לתת את אקורד הסיום שלה בדמות שלגים שיחלו לרדת בצפון ובהדרגה יתפשטו גם למרכז ולהר הנגב. בשעות אחר הצהריים כבר החל לרדת שלג מעורב בגשם בצפון רמת הגולן, מקו אלרום וצפונה. במועצה האזורית גולן כינסו את צוותי ההיערכות והחירום, ובמהלך הישיבה הוחלט להיערך לירידת שלגים כבר מהערב, ולאפשרות של השבתת מערכת החינוך האזורית מחר. מפלסות השלג כבר נמצאות בכוננות לפינוי צירים ולפיזור מלח עליהם. גם בגליל ובירושלים מצפים ומייחלים לירידת הפתיתים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שלג בירושלים מרץ 2012. שמחה ליבוביץ, חדשות 24
שלג דאשתקד. ירושלים לבנה בתחילת 2012/חדשות 24, שמחה ליבוביץ

אחרי כמה שנים בהן לא זכתה עיר הבירה למנת שלג משמעותית, מקווים שמחר תתכסה העיר בלבן. המראה הלבן אמנם תמיד מלבב, אך בעירייה נערכים לאפשר את המשך מהלך החיים התקין בבירה, גם אם ירד שלג. לשם כך העמידה העירייה את צוותי החירום למשימת פינוי הכבישים המרכזיים ונפתח חמ"ל מיוחד. ראש העיר ברקת נפגש מפעילי מפלסות השלג, נהגי מפזרות המלח והצוותים העירוניים ואמר: "עיריית ירושלים השלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ולמבקרים הרבים שמגיעים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן, ואנחנו מקווים שהשלג הפעם לא יאכזב", אמר.

שלג בירושלים מרץ 2012. חדשות 24
שלג מכסה את ירושלים בחורף שעבר/חדשות 24

ראש העיר הנחה לתגבר את הסיורים לאיתור חסרי בית ואנשים בסיכון כדי לאפשר להם קורת גג עם התגברות הסערה. אגף הרווחה נערך לסייע לנזקקים, לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים, בקורת גג בציוד חם. בהתאם למזג האוויר תקיים העירייה, בשיתוף גורמי החירום, הערכת מצב לגבי קיום הלימודים מחר. הודעה על כך תינתן במידת הצורך מחר בבוקר. גם אם יירד שלג, כך מציינים בעירייה, הרכבת הקלה צפויה לפעול כסדרה. מוקד העירייה 106 יפעל במתכונת מתוגברת והעירייה תפעיל חמ"ל עירוני במשך 24 שעות.

הלילה צפויות הטמפרטורות בהרי המרכז לצנוח ולהיות קרובות לאפס - ולפיכך, ייתכן וכבר אז ייראו פתיתים לבנים בפסגות הגבוהות שביהודה ושומרון ואולי אפילו בסביבת ירושלים. עוד עולה חשש שהכבישים יתכסו קרח והנהגים נקראים לשמור על עירנות וזהירות. מחר, יום רביעי, הטמפרטורות ימשיכו לרדת ורוב שעות היום יהיו סביב האפס. הסיכויים לשלג מתגברים משעות הבוקר, והלאה לתוך הצהריים והערב, אז כבר תיתכן היערמות על הקרקע. מחזיק תיק החירום, הכיבוי והביטחון בירושלים, אלישע פלג, העריך כי השלג ייערם לגובה של חמישה עד עשרה סנטימטרים. "העירייה העמידה בכוננות 106 מפלסות שלג, טרקטורים ומפזרות מלח בעלות של למעלה ממיליון שקל ליום". לדבריו, 40 טונות מלח יפוזרו על הצירים כדי להמיס את השלג. "כמו כן יוכן מערך לאיתור מוקדי הקפיאה ופיזור שלג על הצירים המרכזיים", אמר.

לקט תמונות מהסערה החורפית

הצפות בנתניה, ינואר 2013. שלומי גבאי
בית מוצף בנתניה/שלומי גבאי
מזג אוויר סוער בתל אביב, ינואר 2013. בן קלמר
סוער בחוף בתל אביב/בן קלמר
איילון מראה מלמעלה, ינואר 2013. בן קלמר
נתיבי איילון נסגרו בשל ההצפה, היום בבוקר/בן קלמר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרימה עזה בוודאי קלט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודיעין עילית נחצתה לשניים/מערכת וואלה!, צילום מסך
הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
נחל ירקון עלה על גדותיו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully