וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי נגד נתניהו: "קשיים משפטיים" במגרון

יהושע בריינר

22.7.2012 / 17:26

שופטי בג"ץ קיימו דיון בבקשת המדינה לדחות את פינוי המאחז. הצבא ביקש לדחות הפינוי בגלל הרמדאן. אלוף פיקוד המרכז בדיון: תג מחיר על מסגדים החודש יעורר תגובה חריפה

צילום: גדעון צנטנר; עריכה: מיכאל ברגמן

היועץ המשפטי נגד ראש הממשלה: שופטי בג"ץ ניהלו היום (ראשון) דיון בבקשת המדינה לדחות את פינוי המאחז הבלתי-חוקי מגרון, מעבר ל-1 באוגוסט – התאריך בו הורו השופטים למדינה לפנותו, לאחר שהתברר כי נבנה על קרקע פרטית של פלסטינים. במהלך הדיון, אמרה מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עורכת הדין אסנת מנדל, כי עד כה לא התקבלה תשובת המדינה באשר לבקשת המתנחלים להשאירם במגרון בחלקות שלכאורה כן נרכשו על ידם, שכן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתנגד לעמדת השרים לענייני התיישבות, ובראשם ראש הממשלה נתניהו, וסבור כי ישנם "קשיים משפטיים" לתמוך בעמדת המתנחלים.

הדיון בבג"צ בנושא מגרון, יולי 2012. עומר מירון
עמדת המדינה טרם התקבלה בגלל מחלוקת בין וינשטיין לנתניהו ושריו. הדיון בבג"ץ, היום/עומר מירון

המתנחלים ביקשו שיותר לאלה מבין תושבי המאחז שלטענתם החלקות שעליהם הם יושבים נרכשו על ידם, להישאר במקומם. המדינה הייתה אמורה להגיש את עמדתה בעניין עד היום, ובפועל ביקשה דחייה ל-20 באוגוסט. גם הצבא ביקש דחייה של הפינוי, וזאת עד לסוף חודש הרמדאן. הדיון היום נערך לאחר שבאופן חריג, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, זימן באופן מיידי את מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ואת אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, לדיון אחר הצהריים. במהלך הדיון הקשתה השופטת על אלוף הפיקוד, ושאלה אותו: "האם הרמדאן נפל עליך בהפתעה?", ואלון השיב לה כי בהערכת מצב חדשה שקיים לפני עשרה ימים עלה כי פעולות "תג מחיר" נגד מסגדים פלסטינים, במהלך הרמדאן, עלול להביא להסלמה באזור. השופטים לא קיבלו הכרעה בתום הדיון, והחלטתם צפויה להתקבל בימים הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ומה אחרי החמדאן? חגי תשרי?"

"אנו חוששים בעיקר מפעילות של גורמי ימין קיצוניים נגד פלסטינים וכוחות צה"ל, ולדעתנו הסבירות לאירועים כאלה גדלה בהרבה. אירועים כאלה, דוגמת הצתת מסגד במהלך הרמדאן, יכולים להביא להסלמה כוללת לתגובות של פלסטינים. על כן נעדיף שהפינוי יתבצע לאחר הרמדאן". לדברי אלון, "אינני מוטרד מתושבי מגרון אלא מפעילים מחוץ למגרון ומהאווירה הציבורית הכוללת". השופטת נאור תהתה על כך שהרכישות לכאורה של המתנחלים בוצעו זמן קצר כל-כך לפני הפינוי. "אני תוהה על סמיכות הזמנים המופלאה. פתאום יכלו לרכוש, ככה מהשמיים?".

במהלך הדיון נודע גם כי המשטרה פתחה בחקירה מקיפה בחשד שמסמכי הרכישה שמחזיקים המתנחלים הם מזויפים. עורכת הדין מנדל אמרה כי בעקבות התלונה של "שלום עכשיו" בעניין פנה היועץ המשפטי לממשלה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', ואמר לו כי לאור האינטרס הציבורי בעניין, יש לבצע חקירה בהקדם.

עורך הדין מיכאל ספרד, שמייצג את "שלום עכשיו" בעתירה, אמר בדיון: "זהו אחד המקרים החמורים ביותר של ניסיון להונות את מערכת אכיפת החוק. בפועל המתנחלים מודים כי במשך 11 שנים ישבו על קרקע פרטית בצורה בלתי חוקית. אני מתפלא על דברי אלוף הפיקוד, כאילו בצה"ל לא העריכו שתהיה התנגדות כלשהי לפינוי. ומה יקרה אחרי הרמדאן? יאמרו שיגיעו חגי תשרי, ואז הנוער לא נמצא במסגרת ויהיה קשה להשתלט עליו בפינוי. אין לדבר סוף. אמנם לא מדובר פה בצבאות ערב שמסתערים, אך מדובר בפינוי אוכלוסיה אזרחית, ויש לעשות זאת ברגישות, אך בנחישות".

עוד בנושא
המדינה ביקשה לדחות פינוי מגרון ”בגלל הרמדאן”
ועדת השרים: ”המדינה תתמוך בעתירת תושבי מגרון”
השרים ידונו: מה יעלה בגורל ההתנחלות מגרון?

  • עוד באותו נושא:
  • מגרון
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully