וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בהסתדרות נפתחו: "העובדים יאמרו את דברם"

יו"ר ההסתדרות הנוכחי, עופר עיני, הצביע בתל אביב וטען כי "כבל מעולם לא עסק בענייני עובדים. יו"ר ההסתדרות זה לא סידור עבודה". כבל הצביע בראש העין: "באתי לעשות שינוי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק וטל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

הבחירות בהסתדרות נפתחו הבוקר (שלישי) ברחבי הארץ ו-503,233 עובדים יכולים לבחור באחת מ-2,042 הקלפיות את יו"ר ההסתדרות הבא - עופר עיני או ח"כ איתן כבל. העובדות מצביעות גם עבור ראש ארגון הנשים של ההסתדרות - נעמ"ת. הליכוד, העבודה וש"ס תומכות בעיני, אם כי חלק מסיעת העבודה, בין השאר ח"כ עמיר פרץ, תומכים בכבל. התוצאות הראשוניות של הבחירות יתפרסמו היום בסביבות 23:00, והתוצאות הסופיות יפורסמו רק ביום חמישי בצהרים, לאחר שיגיעו התוצאות מכל הקלפיות ממקומות העבודה.

כבל הצביע בקלפי בראש העין, ועיני הצביע בקלפי בדואר בתל אביב. "אני שומע רק השמצות ולא שום דבר עינייני", אמר עיני בראיון לגלי צה"ל בתגובה לביקורת עליו. "כבל מעולם לא עסק בענייני עובדים, לא העביר חוקים שקשורים לעובדים, פתאם ראה שיש בחירות להסתדרות. יו"ר ההסתדרות זה לא סידור עבודה", אמר עיני על יריבו.

עופר עיני מצביע בבחירות להסתדרות, מאי 2012. דרור עינב
עיני מצביע בקלפי בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

לגבי המחאה החברתית, אמר עיני כי הוא ישב לא מעט עם אנשי המחאה והוסיף כי "חבל שלא היתה חבירה עד הסוף כי אז היתה תוצאה יותר טובה". יו"ר ההסתדרות התייחס גם לטענות כי הופעלו לחצים על עובדים ואמר: "איזה פחד? כולם מצביעים מאחורי פרגוד".

מנגד, סיפר כבל בראיון לגלי צה"ל כי הוא מקבל חום ואהבה מציבור העובדים. "הם מבינים שעיני צריך ללכת הביתה, צריך הסתדרות אחרת. אני יודע שזה נשמע כמו סוג של קלישאות. אני לא רוצה לדבר על הסתדרות בראשות עיני. אני רוצה לדבר על תקווה. בית המשפט קבע שאני חבר הסתדרות, פעיל, אני מתחייב בוודאות שהחל ממחר יש הסתדרות אחרת חדשה באמת. יסתיים מחר עידן עיני ויתחיל עידן של תקווה. כל השאלות, הדיבורים חסרי השחר אין להן שום מקום כיוון שציבור העובדים יאמר היום את דברו. אני לא באתי לרגע, באתי לעשות את השינוי הגדול בהסתדרות".

איתן כבל מצביע להסתדרות. יותם רונן
כבל מצביע בראש העין, הבוקר/יותם רונן

ח"כ עמיר פרץ, הסביר מדוע אינו תומך בעיני. "אני חושב שהוא באמת עורך דין טוב והעסקתי אותו בתקופה שהייתי יו"ר ההסתדרות. אני חושב שאם העשייה העצומה היתה באה לידי ביטוי בשטח, לא היו נזקקים לקמפיין כל כך מסיבי שלא ראינו אפילו בקמפיין לראשות הממשלה. מעולם לא היתה אווירה מסוג זה, היתה אווירה של דמוקרטיזציה".

"מי שהולך לעבוד אצל הטייקונים, לא יכול ללכת נגדם", תקף ח"כ פרץ את עיני. "אני מאמין שחרף הלחצים והאיומים ציבור העובדים יודע שהוא רוצה שינוי".

עוד על הבחירות בהסתדרות
בהסתדרות בוחרים: עיני "עם קבלות", או כבל ש"ינקה משחיתות"?
אחרי השביתה: בליכוד תומכים בעיני לראשות ההסתדרות
לקראת הבחירות בהסתדרות: למי יצביעו החברים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully