וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לחדש תנועת הרכבות; הוועד: "לא נפר צווים"

ועד עובדי הרכבת השבית את תנועת הרכבות הבוקר, אולם בית הדין הארצי לעבודה הורה לעובדים לשוב להפעיל את הקווים עד השעה 09:00. בינתיים, הושבתו כל הקווים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עובדי רכבת ישראל פתחו הבוקר (שלישי) בעיצומים, ומתכננים להשבית את כל קווי הרכבות, אולם לא בטוח כמה זמן היא תחזיק מעמד. ב"קול ישראל" דווח הבוקר כי בית הדין הארצי לעבודה הורה לעובדים לשוב לעבודתם עד השעה 09:00. בינתיים, עד שיכריע ועד העובדים אם לשוב לעבודה - ובאילו תנאים, הנוסעים סובלים, ונאלצים להשתמש בקווי האוטובוס העמוסים.

גורם בוועד עובדי הרכבת לוואלה! חדשות כי בכוונת העובדים לחזור לעבודה. "ההנהלה מנסה לצייר את הוועד כוועד מפר חוק. אין שחר לדברים. בית המשפט הוציא צווים ואנחנו נעמוד בהם. זה לוקח זמן להכין את הקרונות לעבודה ולחבר אותם", אמר הגורם.


יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, הסבירה את החלטת העובדים להשבית את קווי הרכבת, ואמרה כי "כשיוצאים למאבק למען מישהו אחר זה בסדר, אבל להילחם למען עצמנו, זה לא בסדר?". בריאיון לרשת ב', אמרה אדרעי כי הנהלת החברה מפטרת עובדים ו"אינה מבינה את העבודה המאורגנת". לדבריה, העובדים מרוויחים "כ-5,000 שקלים" ואילו המנהלים מרוויחים "עשרות אלפי שקלים".

"אנחנו נלחמים כדי להשאיר את הליבה המקצועית ברכבת", אמרה אדרעי על מאבק העובדים למען הקטרים, "לא נלחמנו על קופאיות ועל המנקות, אבל זה מקצועות שחייבים להישאר ברכבת". לדבריה, בית הדין לעבודה לא הפתיע את העובדים: "לא הייתה פעם אחת שהם פתחו את התיק וקראו את הדברים." אדרעי אמרה כי העובדים "בדרך כלל" מקיימים צווי מניעה שמוצאים להם.

רכבת ישראל בשביתה. דרור עינב
תחנת הרכבת סבידור ריקה, הבוקר. האוטובוסים יעמדו בלחץ?/דרור עינב

הרכבת האחרונה יצאה אתמול לדרכה בשעה 23:04 ממודיעין, ולאחר מכן הופסק השירות. לצד טענות על מינוי מקורבים לתפקידי מפתח בחברה, העילה הרשמית להשבתת הרכבת, החל מהבוקר, היא הכנסתם לשימוש של ארבעה קטרים חדשים. בוועד העובדים, המונהג על ידי גילה אדרעי, אומרים כי הנהגים לא עברו הכשרה מתאימה לנהיגה בקטרים החדשים, וכי הפעלתם כרוכה בסיכון ממשי. העובדים אומרים גם כי הכשרת הנהגים מבוצעת בצורה לקויה.

בהנהלת הרכבת הגיבו הבוקר בזעם להחלטת הוועד להשבית את תנועת הרכבות. "נציגי ועד עובדי הרכבת, והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקדמה ברכבת ישראל", נמסר מהחברה. "כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל, ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי". עוד נמסר כי "חברת רכבת ישראל פועלת לבקשת צווי מניעה כנגד השביתה, בנוסף לבקשת ביזיון בית המשפט שכבר הוגש".

ח"כ אופיר אקוניס דרש הבוקר לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה בנושא ההשבתה. "רכבת ישראל אינה רכוש של הוועד אלא שייכת לכלל אזרחי ישראל ואסור לקיים מאבק על גבם", אמר.

עוד על השביתה ברכבת
העובדים מסרבים לחבר קרונות לקטרים החדשים
וטוענים: מקורבי ההנהלה מתמנים לתפקידי מפתח

השתתף בהכנת הידיעה: קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully