וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: נבקש לדחות ההצבעה במועצת הביטחון

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

22.9.2011 / 0:08

בכיר פתח נביל שעת' אמר כי הפלסטינים יגישו את הבקשה להכרה בעצמאותם, אך יבקשו לדחות את מועד ההצבעה, זאת על מנת לתת לחברות מועצת הביטחון זמן ללמוד אותה

האכזבה של הפלסטינים מנאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מתורגמת ככל הנראה גם למעשים: בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני נביל שעת' אמר אמש (רביעי) בשיחה עם כתבים, כי הפלסטינים יעכבו את הגשת הבקשה להכרה בעצמאותם למועצת הביטחון של האו"ם, זאת על מנת לתת למועצה זמן מספיק ללמוד אותה. "ניתן קצת זמן למועצת הביטחון לשקול ראשית את בקשתנו לחברות מלאה לפני שנגיש את הבקשה לעצרת הכללית", אמר שעת'.

המהלך הפלסטיני באו"ם - כותרות אחרונות
סיפוק בלשכת נתניהו: "אובמה מבין חשיבות ישראל"
נאום אובמה באו"ם: "שלום לא יושג דרך החלטות באו"ם"
נתניהו לאובמה: "תודה על עמידתך לצד ישראל"
הדרמה המדינית באו"ם: לוח הזמנים המלא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאזין לנאומו של ברק אובמה, עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
בהם מוחלט. המשלחת הפלסטינית בעת נאום אובמה, הערב/רויטרס

יצוין כי הסכמה של רוב החברות במועצת הביטחון תוביל להכרה בפלסטין כחברה מלאה באו"ם, מהלך שארצות הברית הודיעה זה מכבר שתסכל.

שעת' הבהיר מוקדם יותר כי הפלסטינים אינם מתכוונים לסגת מכוונתם לפנות למועצת הביטחון, כדי לקבל הכרה מלאה כמדינה עצמאית. בריאיון לרשת סקיי ניוז הבריטית, אמר שעת' כי הפלסטינים החליטו לנקוט בצורה שאינה אלימה כדרך להשיג את מטרותיהם. "האלימות היחידה מגיעה מצד ישראל", אמר שעת'. לדבריו, הפלסטינים מעוניינים במשא ומתן רציני מול ישראל - הכולל לוח זמנים שייקבע מראש - אך משא ומתן שכזה לא יתאפשר כל עוד נמשכת הבנייה בהתנחלויות.

המהלך הפלסטיני הוזכר בנאומו הערב של נשיא ארצות הברית בפתח עצרת האו"ם. אובמה אמר כי מהלך חד צדדי באו"ם לא יוביל להסכם שלום וכי על הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן. "שלום לא יגיע על ידי החלטות של האו"ם, אלא דרך משא ומתן", אמר. אובמה חזר על עמדות הצדדים וסיפר על התקווה שהביע בעצרת האו"ם בשנה שעברה שהשנה תהיה מדינה פלסטינית עצמאית. "ישראל צריכה לקבל ערבויות ביטחוניות, הפלסטינים צריכים לדעת מה גבולות המדינה שלהם. אני מבטיח לכם שהשאלה היא לא המטרה אליה אנחנו שואפים, אלא כיצד נגיע אליה. אין קיצורי דרך, שלום זו עבודה קשה".

שליח סוכנות הידיעות "מען" לניו יורק דיווח כי חברי המשלחת הפלסטינית לאו"ם הגיבו בהלם מוחלט לנאום אובמה. לדבריו, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, שתק ועברו דקות ארוכות עד שהוא הסכים לומר דבר מה. "לא ראיתי אותו במצב הזה מאז המצור שהוטל על יאסר ערפאת במוקטאעה ברמאללה", כתב.

אתר חדשות פלסטיני, המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, תיאר את נאומו של אובמה כנאום "שנכתב על ידי ישראלים". פרשני האתר הסבירו כי "שרי ממשלת נתניהו הם אלו שכתבו את הנאום ואובמה רק הוציא את הדברים מפיו. מה שאובמה אמר - נאמר מדי יום ביומו על ידי נתניהו, שמעון פרס ואהוד ברק. אין שום חדש בנאום, ואפילו בישראל טוענים שמדובר בנאום ישראלי ולא אמריקאי".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully