וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואים הפגינו: "התכנית ליישוב מחדש - מלחמה"

מאות בני אדם צעדו מכיכר הבימה בתל אביב לעבר קריית הממשלה בעיר, במחאה על מתווה פראוור, המבקש לפנות כפרים בדואים וליישב 30 אלף בדואים בערים. "תכנית פראוור היא הכרזת מלחמה"

קובי אליהו

(צלם: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

מאות בני אדם צעדו הערב (שני) מכיוון כיכר הבימה בתל אביב לעבר קריית הממשלה בעיר, במחאה על מתווה פראוור, המבקש לפנות כפרים בדואים קטנים וליישבם בערים. ההפגנה התנהלה בתגובה להחלטת הממשלה השבוע לפנות 30 אלף תושבים בדואים מבתיהם וכפריהם, החלטה הכוללת הריסת בתים וכפרים, וריכוזה של רוב האוכלוסייה בעיירות חדשות וקיימות, שחלקן מוזנחות ומוכות אבטלה.

עוד על מתווה פראוור
אושרה התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב
בדואים נגד עמידרור: גזען יבדוק התיישבותנו בנגב?

הפגנת בדואים נגד פינוי כפרים קטנים. דרור עינב
"הממשלה הכריזה מלחמה נגד הכפרים בנגב". הצעדה הערב/דרור עינב

ח"כ טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר באירוע כי "אנחנו נמצאים כאן כדי להשמיע את המחאה שלנו נגד התוכנית של פראוור, שהכריזה מלחמה נגד הכפרים בנגב, והחליטה לבצע מדיניות עקירה והריסה במקום בנייה. התוכנית הזו מאיימת על הדו-קיום, וההחלטה לאשר אותה היא פגיעה קשה בזכויות האזרח ובצדק החברתי, שהזכות לקורת גג היא נשמת אפו. לכן אנחנו כאן, יהודים וערבים, כדי למחות נגד הממשלה הזו, שלא מקדמת שלום בחוץ, ומקדמת מלחמה בפנים על אזרחיה. המבחן לדמוקרטיה הישראלית הוא בהתייחסותה למיעוט שבתוכה".

"הבדואים לא פלשו לנגב, זו הממשלה שפלשה לנגב, שלא מכירה בכפרים, ולא נותנת להם תשתיות", אמרה רבקה ויטנברג, שהשתתפה אף היא בהפגנה. "הממשלה שמתיימרת להיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, לא יכולה מצד אחד לבקש שלא יכירו במדינה פלסטינית, ומצד שני לגרש אנשים מאדמתם. ליהודים לא היו עושים דבר כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • בדואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully