וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בימים האלה עיראק, איראן ועזה הן אותו הדבר"

11.9.2014 / 16:05

ראש הממשלה אמר את הדברים בנאומו בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור, והוסיף: "על כל המדינות לעמוד יחד כדי להילחם בטרור". "נגדיל את תקציב הביטחון, אין ברירה"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בנאומו לפני זמן קצר (חמישי) בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, שנפתח השבוע בסימן "טרור בקונטקסט משתנה – אתגרי ההווה והעתיד. נתניהו פתח את נאומו בהתייחסות ליום הזיכרון לפיגוע מגדלי התאומים, שחל היום. "בעזה עמדו על הגגות וחילקו סוכריות, ואצלינו כאבו את האירוע. בעזה חמאס קראו לבן לאדן 'קדוש האיסלאם' וחגגו את הפיגוע". הוא המשיך והשווה את חמאס לשאר ארגוני הטרור הפועלים בעולם, ואמר כי "חמאס הוא כמו אל-קאעדה, כמו ארגון הטרור א-שבאב, ג'בהת א-נוסרה או דאעש. כולם פוגעים בביטחון העולמי ומסכנים אותנו. הם נכשלים בכל מקום".

ראש הממשלה המשיך וקרא למלחמה עולמית בטרור. "על כל המדינות לעמוד יחד כדי להילחם בטרור ולהשמיד את הארגונים". לגבי ישראל, אמר: "אנחנו עושים את המאמצים שלנו, חלקם ידועים לציבור וחלקם לא. מדינות סוניות כבר מבינות כי ישראל אינה האויב – אלא נלחמת יחד איתן נגדו".

לקריאה נוספת:
"ארה"ב איימה על הרשות: פנייה לאו"ם תגרור סנקציות"
נתניהו כינס דיון ביטחוני בנוגע לדאעש
קרי מחה בפני נתניהו על הפקעת הקרקעות בגוש עציון

בנימין נתניהו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מדינות סוניות כבר מבינות שישראל אינה האויב". נתניהו עם הגעתו לכנס/ראובן קסטרו

לדבריו, לכל הארגונים האיסלאמיסטים מטרה משותפת אחת, "להקים משטר איסלאמי שלא מוגבל באזור מסוים. מטרתם היא להתרחב לעולם כולו". הוא הוסיף כי "המטרה הראשונה של הטרור הוא הציבור, כפי שהיה באיראן לפני כמה שנים – יוצאים והורגים אנשים ברחוב". נתניהו גרס כי השיטה האיראנית לפיה תולים בני אנשים ממנופים בכיכרות מרכזיות, זהה לטקטיקה של דאעש.

"אנחנו רואים את אותו הדבר בעזה", אמר נתניהו. "במהלך הלחימה היו מי שמחו על שלטון חמאס, וחמאס עשה בתגובה דבר פשוט וירה בהם. אותם הדברים קורים בימים האלה גם בעיראק, גם באיראן וגם בעזה". לדברי נתניהו, הטכניקה של חמאס היא שונה – מכיוון שהם פונים קודם לאזרחים שלהם ולאחר מכן פוגעים באוכלוסיה של האויב. "הם משתלטים על אוכלוסיות שלמות ומתבצרים באזורים שלהם ויורים מתוך השטח הזה". הטקטיקה הזאת, לדברי נתניהו, יוצרת שני אתגרים לישראל: "האתגר הראשון הוא הצורך לפגוע ככל שניתן בנשק מדויק בטרוריסטים עצמם כדי לא לפגוע באזרחים, והאתגר השני הוא להגן על הירי חסר ההבחנה לעבר יישובינו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנימין נתניהו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"נגדיל את תקציב הביטחון כי אין ברירה". נתניהו בכנס/ראובן קסטרו

"אנחנו נגדיל את תקציב הביטחון, כי אין ברירה", אמר נתניהו. "פיתחנו בעזרתה של ארצות הברית את מערכת כיפת ברזל. זה כמו רובה, אם יש לך אחד זה לא מספיק, צריכים אלפים. החלטתי שנשקיע באלפי מיירטים בשביל כיפת ברזל, זו ההגנה שלנו".

בעניין איראן, הזכיר נתניהו את איום הגרעין והזהיר כי "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, יקרו בעולם שלא דמיינתם שיוכלו לקרות אי פעם, אסור שזה יקרה".

נתניהו: "חמאס - חלק מהטרור העולמי שיחזיר אותנו לימי הביניים". צילום מסך
נתניהו: "חמאס - חלק מהטרור העולמי שיחזיר אותנו לימי הביניים"/צילום מסך

אמש כינס נתניהו בלשכתו דיון ביטחוני בנוגע לארגון "המדינה האיסלמית". בדיון לקחו חלק השרים ציפי לבני ויצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, ונציג השב"כ. במרכז הדיון עמד החשש מפני הצטרפותם של ערבים ישראלים לשורות הארגון. השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' אף הזהיר בימים האחרונים כי קיימת הזדהות מסוימת בישראל עם דאעש. גורמים שעודכנו בפרטי הדיון אמרו לוואלה! חדשות שחדירה אפשרית של תאים של דאעש לישראל תתפוס מקום מרכזי בסדר היום של הממשלה, כעת כשהמבצע בעזה תם.

את היום הראשון של הכנס של המכון למדיניות נגד טרור, שנערך במלון "דניאל" בהרצליה, פתח נשיא המדינה היוצא שמעון פרס. "אסור להשוות טרור למלחמה, הם שני נושאים שונים לחלוטין", אמר פרס בפתח הכנס. "במלחמה יש שני צבאות, אחד נלחם בשני, אחד מנצח אחד מפסיד. מלחמה נראית בצורה שונה על ידי כל אחד. כל ניצחון הוא זמני, אלא אם כן הרגו את כל חיילי הצד השני".

שרת המשפטים ציפי לבני בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה, ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"לא השתמשו במבצע בעוד כוח כי זה היה מביא לאותה תוצאה". לבני בכנס/כפיר בולוטין

שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה השבוע כי "הכוח הצבאי שלנו החליש את חמאס, אבל אנחנו צריכים להחליש אותו עוד יותר, והמעשה המדיני המשלים הוא זה שאמור להחליף אותם כשלטון". לדבריה, "הטעם של עוד שנשאר מהמבצע, הוא לא צריך להיות - למה לא השתמשנו בעוד כוח? כי זה היה מביא לאותה תוצאה. מה שנדרש זו הרגל המדינית, לא כדי לתת לחמאס עוד משהו, אלא כדי לעשות סדר חדש בעזה. בדרך הזו, לא רק שאנחנו נותנים פתרון לעזה, זה יכול היה וזה עדיין יכול לשנות את מעמדה של ישראל ואת היותה חלק מקואליציה חדשה שמתמודדת עם האיומים האיסלאמיסטיים באזור".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

בנימין נתניהו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
נתניהו במהלך שירת התקווה, בטרם עלה לנאום/ראובן קסטרו
בנימין נתניהו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
נתניהו עם הגעתו לכנס/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully