וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים ייפגשו עם אבו מאזן: "הבעת אמון בשלום"

1.12.2013 / 21:37

1,200 סטודנטים ממוסדות הלימוד ברחבי הארץ כבר הביעו רצון להשתתף במשלחת שתצא החודש לרמאללה - ובה 200 מקומות בלבד. יו"ר התאחדות הסטודנטים: "חובתנו לעודד פעולות כאלה"

משלחת של התאחדות הסטודנטים הארצית תצא באמצע החודש לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. למעלה מ-1,200 סטודנטים וסטודנטיות מכל מוסדות הלימוד ברחבי הארץ כבר נרשמו להגרלת מקום במשלחת - שבה ישתתפו 200 בלבד. ההרשמה לביקור נפתחה ביום חמישי האחרון והיא תהיה פתוחה עד הערב בחצות. לאור הביקוש הרב, בהתאחדות בוחנים כעת אפשרות להגדיל את הקצאת המקומות כדי לאפשר לעוד כמה עשרות סטודנטים להצטרף לאירוע.

מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי האירוע, שייערך בשיתוף השדולה לסיום הסכסוך, יישא אופי א-מפלגתי, אשר אליו יגיעו סטודנטים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ההזמנות יחולקו בין כלל מוסדות הלימוד במטרה לתת ביטוי למגוון הדעות של הסטודנטים בנושא הסכסוך. השדולה לסיום הסכסוך היא שדולה א-מפלגתית של הכנסת ובה 40 חברים מהקואליציה ומהאופוזיציה, ובראשה חבר הכנסת חיליק בר (עבודה).

עוד בנושא תהליך השלום:
קרי מגיע השבוע לביקור תשיעי בישראל
הנשיא פרס במקסיקו: ”מקדמים את פתרון שתי המדינות”
דעה: ללא הסדר מדיני, אין עתיד לכלכלה ולחברה

"הסטודנטים בישראל הם שדרת המנהיגות העתידית של ישראל", אמר בר. "בחודשי השיחות הקרובים קיים צורך מיידי ודחוף בקשר ישיר ובלתי אמצעי בין רבדים שונים בחברה הישראלית והחברה הפלסטינית, ובפרט בקרב הדור הצעיר. מפגש של אבו מאזן ובכירים נוספים ברשות הפלסטינית עם הדור הצעיר ומנהיגות הסטודנטים בישראל הוא צעד חשוב לשבירת הקרח והדמוניזציה הקיימת בין שתי החברות".

גם שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה ליוזמה ובירכה עליה. "אני חושבת שזה נהדר שסטודנטים לוקחים אחריות על החיים שלהם", אמרה. "לכו לפגישה, תשמעו, תתווכחו אתו, תשאלו שאלות קשות, תהיו מעורבים - ואז תחליטו בעצמכם אם יש או אין פרטנר. תתרשמו בעצמכם בלי תיווך של הפוליטיקאים. העניין הזה שפתאום אסור להתערב פוליטית הוא כמו לשים מחסום על הפה, מטפחת על העיניים ואטמים באוזניים - כי הכול פוליטי. בוודאי שהעתיד שלנו, ואתם העתיד שלנו. אז אל תוותרו על זכותכם - המעורבות הזאת יכולה לייצר עולם אחר עבורכם".

ההחלטה לקיים את המפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית התקבלה לאחר דיון מעמיק בישיבה פתוחה של הוועד המנהל של ההתאחדות. בדיון הסוער שהתקיים הוחלט כי נכון לקיים את המפגש, אשר יאפשר לסטודנטים לשאול את אבו מאזן שאלות נוקבות בעלות אופי נרחב, כל עוד השאלות יישאלו בכבוד הראוי ובצורה נאותה. זאת ועוד, הוחלט כי בסמיכות למפגש עם מנהיג הצד הפלסטיני ייערך מפגש עם מנהיגות בכירה מהצד הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים מכל רחבי הארץ ישתתפו במשלחת. אוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יושב ראש התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, אמר הערב כי "מספר הנרשמים לביקור ברמאללה משמח ומעודד. מבחינתנו, זוהי הבעת אמון הן בהתאחדות הסטודנטים והן בתהליך השלום. זאת, על אף הקולות שקראו בשבוע האחרון לביטול היוזמה. זוהי חובתנו לעודד פעולות אשר מקדמות דיון משמעותי ועמוק בסוגיה חשובה זו, ככל שדיון זה מאפשר ריבוי דעות והשמעתן בצורה מובנית ומכילה". "איננו נוקטים עמדה פוליטית לגבי תהליך השלום", הוסיף רשטיק, "מטרת המשלחת היא הדברות ושיח, יהיו בה סטודנטים שתומכים בתהליך השלום וכאלו שלא, וכאלו שאין להם עמדה ורוצים לשמוע, לכולם יש מקום ולכל השאלות יש מקום. אנו עושים את כל המאמצים על מנת שהמשלחת תהיה מאוזנת ותכלול סטודנטים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן, מתן בר נוי, תמך ביוזמה ואמר: "אני, כמנהיג סטודנטים ציוני ולאומי, רואה חשיבות עליונה במפגש בלתי אמצעי עם ההנהגה הפלסטינית כדי לדון בסוגיות הליבה ובעתיד שלנו באזור. אני קורא ליושבי ראש נוספים להצטרף לביקור ולהשמיע את אשר על לבם".

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully