וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות על קול בכפר יונה; בכפר הערבי מחכים לחיילים

מספירת הקלפיות בעיר שבשרון התברר שלראש העיר הנצחי חסר רק קול אחד כדי לעבור את הסף הנדרש. בעיילבון שבגליל קיבלו שני מועמדים מספר זהה של קולות. הערב המערכות יוכרעו?

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הבחירות לרשויות המקומיות הסתיימו אמש (שלישי) ובאופן טבעי מוקד תשומת הלב התקשורתית הופנה לעבר הנעשה בערים הגדולות. בירושלים, סבב הדיון סביב סיומה של המערכה המתוחה ומרובת היצרים בין המנצח, ראש העיר ניר ברקת, לבין יריבו, רואה החשבון מגבעתיים משה ליאון. בתל אביב עסקו העיתונים, אתרי האינטרנט וערוצי הטלוויזיה בסיומו הידוע מראש של המאבק בין ראש העיר החזק רון חולדאי לבין איש מרצ ניצן הורוביץ.

אולם, היום התברר כי בכמה רשויות קטנות יותר, קצת רחוק יותר ממקום מושבם של כלי התקשורת המרכזיים, התרחשה דרמה אדירה, ועד לשעות כתיבת שורות אלה עדיין לא ברור מי המנצח בהן ומי המפסיד.

הבחירות המקומיות - כותרות נוספות
ברקת חגג את ניצחונו בכותל: "לא היה שום דיל"
הציבור גבר על בג"ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו
"עולם התורה מזועזע": הרב הליטאי שטיינמן הותקף

הבחירות המקומיות – מפת התוצאות המתעדכנת בזמן אמת

מספירת קולות הבוחרים בכפר השקט עיילבון, השוכן בגליל העליון לא הרחק מצפת, עולה כי שני המועמדים, אכרם סרור וג'יריס מטר, קיבלו מספר זהה של קולות – 1,687 כל אחד. לפי נתוני משרד הפנים, אם תוצאה זו תישאר על כנה, יתקיים סיבוב שני בין סרור למטר. אולם, חשוב לציין כי קולות החיילים, שחמישה מהם מתגוררים ביישוב, טרם נספרו. כמו כן, לא נספרו גם קולותיהם של כמה בעלי מוגבלויות תושבי היישוב. לכן, ישנו סיכוי שבסופו של דבר לא יתקיים בכפר הקטן, המונה 5,000 תושבים בלבד, סיבוב נוסף, והקרב הצמוד יגיע לכדי הכרעה.

רשות נוספת, אשר בה הגיעה המערכה המקומית למתח שיא בתום ספירת הקלפיות, היא העיר כפר יונה שבשרון. בסביבתו של ראש העירייה אפי דרעי, מורגש מתח רב. זאת, משום שחסר לו רק קול אחד בלבד כדי לזכות לכהונה נוספת בתפקידו. על פי נתוני משרד הפנים, דרעי, שמכהן כראש עיר כבר שמונה קדנציות רצופות, זכה ל-40 אחוזי תמיכה בדיוק, כאשר הסף המפריד בין ניצחון בסיבוב ראשון לבין הליכה לסיבוב בחירות נוסף נקבע על יותר מ-40 אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"נשיג את הקול החסר"

כלומר, למרות שדרעי קיבל אחוזי תמיכה גבוהים בצורה משמעותית מיריביו (מאחוריו נמצאים שושי כחלון עם 28 אחוזים, מיטל טולדנו עם 16.3 אחוזים, ושלושה מתמודדים נוספים עם פחות מעשרה אחוזים), הוא זקוק כעת לעוד קול אחד בלבד כדי לעבור את הסף שנקבע בחוק ולזכות כבר היום בבחירות.

דרעי עצמו נשמע ניחוח יחסית למצב שנכפה עליו, אך גם הוא ממתין בדריכות לספירת קולות החיילים שאמורה להסתיים עד הערב כדי לדעת האם הוא חוזר לשגרת יומו מזה 39 שנים, או שהוא עומד לפני התמודדות נוספת. "חסר לי קול אחד", הוא מודה בייאוש. "המתמודדים נגדי זכו לאחוזים נמוכים יותר ולכן אין צורך, להערכתי, להמתין לקול הנוסף". עם זאת, הפגין דרעי אופטימיות זהירה והסתכן בהימור לפיו, "בתום ספירת הקולות נשיג את הקול הנוסף אבל אני ממתין לסיום הספירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully