וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עולם התורה מזועזע": הרב הליטאי שטיינמן הותקף

23.10.2013 / 12:48

על רקע פיצול רשימות בבחירות, התפרץ לבית מנהיג הציבור החרדי-ליטאי בבני ברק אברך התומך ככל הנראה ביריבו. הוא נעצר לאחר שטלטל את הקשיש בן ה-99 בחוזקה

צילום: דוברות שומרים ב"ב, עריכה: טל רזניק

יממה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, סערה במגזר החרדי: אברך התפרץ לפנות בוקר (רביעי) לביתו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי בבני ברק, איים עליו וטלטל אותו בחזקה. ככל הנראה, התקיפה אירעה על רקע הפילוג ברשימות של הציבור הליטאי בבחירות הנוכחיות. הפורץ יהודה פילץ, התומך ביריבו של שטיינמן, הרב שמואל אוירבך מירושלים, צעק לעבר הרב שטיינמן כי הוא בא לנקום בו על התבטאויותיו לקראת הבחירות. שני אנשים שהיו בבית באותה עת השתלטו עליו והזעיקו את השוטרים, שעצרו אותו. הרב שטיינמן נפצע באורח קל והוא סובל ממכות יבשות.

בני ביתו של הרב סיפרו כי המקרה אירע סמוך לשעה 5:30 לפנות בוקר, בעת שהרב ישב בחדר הלימוד יחד עם ארבעה בני אדם נוספים. "הוא התפרץ לתוך הבית דרך הדלת שנשארה פתוחה", שיחזר קובי רוזנשטיין, אחד ממקורביו של הרב, "תפס בחולצתו וטלטל אותו בחזקה מצד לצד. תלמידיו של הרב שישבו לצדו, ניסו להרחיקו, אך הוא המשיך בשלו תוך שהוא צועק קריאות נגד הרב".

ביתו של הרב שטיינמן שנפרץ היום בבני ברק, אוקטובר 2013. דרור עינב
התוקף צעק קריאות בגנות הרב. ביתו של הרב שטיינמן, הבוקר/דרור עינב

בתום מאבק של מספר דקות, אמר רוזנשטיין, הצליחו תלמידי הרב להוציא את התוקף מהחדר, השכיבו אותו על הרצפה והזעיקו את כוחות המשטרה. לדבריו, "הוא המשיך להשתולל בתוך הבית והתנגד למעצרו". המשטרה הגיעה לאחר זמן לא רב אל הבית ועצרה את התוקף. בית משפט השלום בתל אביב שלח את פילץ להסתכלות פסיכיאטרית בתנאי מעצר, לבקשת המשטרה. מאחר והמשטרה לא הציגה חוות דעת ראשונית, קבע השופט שמואל מלמד שהחשוד יישלח לבדיקה ויתייצב בפני שופט מחר.

במקביל להתערבות המשטרה באירוע, הגיע לבית הרב גם רופאו האישי, פרופ' אברהם וינברגר, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. "הוא בדק את הרב והסיק כי הוא סובל רק ממכות יבשות", מעיד אחד מבני הבית. "הרב עצמו סובל מכאבים חזקים באזור הבטן ויש חשש לפגיעה בצלעות. ייתכן ונפנה אותו לבית החולים במטרה לערוך צילום שישלול כל פגיעה פנימית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הסמכות הרוחנית העליונה בציבור החרדי-ליטאי

הרב שטיינמן, בן 99, הוא ראש ישיבת פוניבז' לצעירים לשעבר, ראש כולל פוניבז' וראש ישיבת ארחות תורה בבני ברק. מאז פטירת הרב יוסף שלום אלישיב הוא נחשב למנהיג הבולט של הציבור החרדי-ליטאי. לאחר מותו של הרב אלישיב חל פיצול במחנה הליטאי. בראש מחנה הרוב ניצב הרב שטיינמן, והוא משמש הסמכות הרוחנית העליונה של מפלגת "דגל התורה". בראש הזרם השמרני יותר עומד הרב שמואל אוירבך מירושלים. רובם הגדול של חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" תומך ברב שטיינמן.

על פי גורם חרדי המעורה בפרטים, התקיפה הבוקר אירעה על רקע הפילוג האמור בציבור הליטאי שהחל עם פטירתו של הרב אלישיב. בבחירות שהתקיימו אתמול ברשויות המקומיות, הריצו אנשי הרב אוירבך רשימה חרדית חדשה בשם "בני תורה" בשלוש ערים - בני ברק, מודיעין עילית וירושלים. על פי התוצאות, הם רשמו הישג כשבבני ברק ומודיעין עילית הכניסו שני נציגים ובירושלים הצליחו להכניס נציג אחד למועצה, דבר שיהווה מכה קשה ל"דגל התורה" - מפלגת האם לשעבר של הציבור הליטאי. "זה עצוב מאד", הודה רוזנשטיין, "עולם התורה בזעזוע גדול. אנחנו מקבלים פניות מהארץ ומהעולם מאנשים שלא מצליחים להבין איך אדם חרדי יכול לעשות מעשה כזה אבל כנראה שההסתה נגד הרבנים עשתה את שלה".

ביתו של הרב שטיינמן שנפרץ היום בבני ברק, אוקטובר 2013. דרור עינב
ניידת משטרה מחוץ לבית הרב שטיינמן בבני ברק, הבוקר/דרור עינב

ב"בני תורה", הסיעה המזוהה עם מחנה הרב אוירבך, אמרו בתגובה לניסיון לקשור את שמם לתקיפה: "בזעזוע נודע לנו הבוקר על הפגיעה החמורה בכבוד התורה. חובה להדגיש בצורה ברורה וחדה כי התוקף אינו פעיל בני תורה, מדובר בעלילה חמורה וניסיון להטיל אשמה בציבור גדול וחשוב ללא שום בסיס. לפי הבירורים שלנו התוקף שימש כפעיל של מפלגה אחרת במערכת הבחירות וביתו היה מקושט בשלטי מפלגה אחרת. כמובן שהפרסום לקשר של התוקף לסיעת 'בני תורה' הוא מגמתי ואינטרסנטי באופן ברור”.

עוד בנושא:
איומים על חיי הרב אוירבך: אם לא תפרוש דמך בראשך
אלות, אבנים ואיומים: הבחירות בציבור הליטאי
מת "פוסק הדור": הרב אלישיב הלך לעולמו בגיל 102

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully