וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באור יום, בכוחות גדולים: כך תפונה גבעת האולפנה

6.6.2012 / 18:35

עם דחיית "חוק ההסדרה", נמשכת ההיערכות לפינוי תושבי גבעת האולפנה מבתיהם. בצה"ל הבהירו: "אין כוונה לפעול כמו גנבים בלילה". 4 פעילי ימין נעצרו כשמחו על הפינוי המתוכנן

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת, רויטרס. עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

הכנסת דחתה היום (רביעי) ברוב קולות את "חוק ההסדרה" של חבר הכנסת זבולון אורלב, שנועד למנוע את החלטת בג"ץ לפנות את תושבי גבעת האולפנה בבית אל מבתיהם. עם פסילתו של החוק, נמשכות ההכנות לפינוי השכונה, שהחלו כבר לפני מספר חודשים, כאשר בשבועות האחרונים הסתיים החלק המשמעותי של התכנון ומתן האישורים על ידי אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, וראש אגף המבצעים במטה הכללי, אלוף יעקב אייש.

הפגנה וחסימת כבישים של מתנחלים בעקבות חוק ההסדרה , ירושלים , יוני 2012. עומר מירון
עימותים בין פעילי ימין לכוחות המשטרה בירושלים, היום/עומר מירון

במערכת הביטחון נערכים לקראת פינוי תושבי השכונה, שצפויים להשיב מלחמה לכוחות המפנים. אזור בית אל יכותר על ידי כוחות גדולים של משמר הגבול, זאת כדי למנוע הגעה של פעילי ימין קיצוני למקום. כמו כן, אזור שכונת האולפנה יוכרז כשטח צבאי סגור. הפינוי צפוי להתבצע לאור יום, ובו ייקחו חלק משטרת ישראל, משמר הגבול וצה"ל. "אין לנו כוונה לפעול כמו גנבים בלילה", הסביר קצין בכיר בצה"ל. בפיקוד מרכז מתכוונים להודיע מראש על מועד הפינוי, כדי לאפשר לאזרחים להתפנות מרצונם ולא בכוח.

להערכת גורמים צבאיים, מרבית התושבים המתגוררים בבתי שכונת האולפנה לא יתבצרו במבנים, ויתפנו לפני שהמבצע יחל, למעט מקרים מסוימים בהם יבקשו האזרחים להתפנות מהבתים על ידי המשטרה - באופן סמלי כדי להביע את מחאתם הלא-אלימה. חלק מהאזרחים המתגוררים בבתים הודיעו לקצינים בכירים בפיקוד מרכז כי הם מתכוונים להתפנות לפני תחילת המבצע, כדי למנוע מילדיהם את המחזה הקשה של הפינוי. לכן, נערכים במערכת הביטחון לניסיונות חדירה של פעילי ימין קיצוני אל הבתים, צעד שייאלץ את כוחות המשטרה להשתמש בכוח.

איתמר בן גבי נעצר בהפגנה וחסימת כבישים של מתנחלים בעקבות חוק ההסדרה , ירושלים , יוני 2012. עומר מירון
להערכת גורמים צבאיים, מרבית התושבים המתגוררים בבתי שכונת האולפנה לא יתבצרו במבנים. ירושלים, היום/עומר מירון

במעגל השני יפעלו כוחות משמר הגבול לבודד את אזור הפינוי, למנוע כניסה של מפגינים וניסיונות לבצע פרובוקציות במעגל הקרוב. במעגל השלישי יפעלו חיילי צה?ל, שיאבטחו את הצירים המרכזיים ברחבי יהודה ושומרון, כדי למנוע מחאות אלימות ופעולות "תג מחיר" נגד כוחות הביטחון והפלסטינים. כמו כן, יתגברו החיילים את מוקדי החיכוך בין הפלסטינים למתנחלים, זאת גם כדי למנוע פיגועים מצד ארגוני הטרור. יצוין, כי חיילי צה?ל לא ישתתפו במבצע הפינוי במעגל הראשון והשני.

לדברי קצין בכיר בפיקוד מרכז, ההערכות לפינוי יחלו ימים ספורים לפני המבצע, ובהתאם לכך הגברת הערנות והנוכחות של כוחות גדולים בשטח תימשך גם ימים אחדים לאחר הפינוי.

ביטוי להתממשות ההערכות על התנגדות מצד המתנחלים ניתן למצוא בגל של התפרעויות במחאה על דחייתו של חוק ההסדרה היום, שהוביל בין השאר למעצרם של ארבעה פעילי ימין, בהם איתמר בן גביר. בין השאר, ניסו המתנחלים לחסום כבישים בירושלים ואף הבעירו צמיגים.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully