וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"

טל שלו

17.2.2012 / 12:01

בתדרוך שקיים גורם במטה נמסר כי לאחר חקירת העצורים בפיגועים בחו"ל, "אירן וחיזבאללה ממשיכים בניסיון לפגע נגד מטרות ישראליות בעולם". ישראלים בחו"ל נקראו לגלות ערנות

"אירן וחיזבאללה ממשיכים בניסיונות לפיגועים נוספים נגד מטרות ישראליות בחו"ל" - כך אמר היום (שישי) גורם במטה ללוחמה בטרור בתדרוך מיוחד שקיים המטה לתקשורת, וזאת לאור ממצאים שהצטברו ומידע שעולה מחקירות של עצורים בפיגועים השונים שכוונו נגד יעדים ישראלים בימים האחרונים.

"אנו קוראים לישראלים שנמצאים בחו"ל במדינות השונות לגלות עירנות ולנקוט בכללי התנהגות בסיסיים שיצמצמו פגיעה אפשרית בהם. אנו קוראים גם לגלות ערנות לחפצים חשודים ולהימנע מקבלת חפצים מזרים, ובעיקר להיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים", אמר הגורם והדגיש כי לא מדובר באזהרת מסע, אלא ברצון להעביר לציבור "אינפורמציה שימושית ומעודכנת מתוך רצון שלא ליצור בהלה מיותרת". לדבריו, המטה אינו יכול כרגע למקד את המידע למדינות מסוימות, אך מתריע על "מידע כללי שמשקף כוונות פיגועים נוספות".

אירן מכחישה מעורבות בפיגוע בניו דלהי. רויטרס
הפיגוע בהודו/רויטרס

הבוקר דווח כי כוחות הביטחון בתאילנד תגברו את האבטחה בששת נמלי התעופה הבינלאומיים במדינה בעקבות התרעה מודיעינית שהעבירה ישראל. הגורם סירב להתייחס לפרטים או לאשר כי המידע הגיע מחקירות החשודים המעורבים באירועים בתאילנד, אך הדגיש כי "מכלל הממצאים והתובנות שלנו, חשוב שהציבור יבין שאנחנו עדיין לפני פעולות נוספות, לצד אלה שכבר סוכלו או מומשו". לדבריו, מכלל הממצאים בישראל ברור לחלוטין כי אירן היא שעומדת מאחורי ניסיונות הפגיעה בישראלים.

זירת הפיצוץ בתאילנד. רויטרס
דירת המסתור בתאילנד ששימשה את "החולייה האירנית"/רויטרס

בהתייחס לנאומו של חסן נסראללה אמש, אמר הגורם כי ישראל בוחנת "בקשב רב את האיומים שהוא משמיע וגם נערכת בהתאם. מתוך הבנת נאומו של נסראללה בכירים מהווים יעד מועדף לפיגועים ואנחנו בהחלט עוקבים בדריכות אחרי הנושא". עם זאת, אמר הגורם כי נכון לעכשיו אין כל אינדיקציה לגבי איומים קונקרטיים על שר הביטחון אהוד ברק או בכירים ישראלים נוספים.

הגורם הדגיש כי גם באזורים נוספים בתאילנד, דוגמת האיים, הנחשבים ליעדי תיירות מובילים בקרב ישראלים, ישנו תיאום מוגבר מול כוחות הביטחון, אך נכון לעכשיו לא מזוהה איום ספציפי למטיילים. הגורם הדגיש כי ישנה אזהרת מסע מתמשכת לגבי אזורים מסוימים בדרום תאילנד, אך אין שינוי לגבי אזורים התיירותם האחרים במדינה.

עוד בנושא
תאילנד: "תוגברה האבטחה בנמלי תעופה בשל מידע מישראל"
הפיגוע בבנגקוק: חשוד נעצר במלזיה, אשה מבוקשת
נסראללה מאיים: "נקמה על מורנייה - חיסול בכירים"
דיווח: המוסד סיכל ניסיון להתנקש בברק בסינגפור
אחרי הפיגוע: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully