וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "שמח בשביל גלעד ומשפחתו שהוא בבית"

פנחס וולף

24.10.2011 / 20:24

מי שכיהן כראש ממשלה בעת חטיפתו של החייל לשבי החמאס אמר כי "אני מאושר שהוא בריא. כשהייתי ראש ממשלה הייתה לי גישה מסוימת לנושא, ופעם נוכל לדבר על מה שהיה שם"

"אני שמח שגלעד בבית, שמח בשבילו ובשביל משפחתו" – כך אמר היום (שני) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בהתייחסות ראשונה לחזרתו של החייל גלעד שליט משבי החמאס. כזכור, שליט נחטף בעת שאולמרט כיהן כראש הממשלה, ובמהלך כהונתו הוא לא הצליח להשיבו ובמקביל אף התנגד לעסקה שעמדה אז על הפרק. לוואלה! חדשות נודע כי בכינוס סגור של תנועת "קול אחד" אמר אולמרט כי "אני מאושר שהוא במצב טוב מבחינה בריאותית. כשהייתי ראש ממשלה הייתה לי גישה מסוימת לנושא, ויום אחד אוכל לדבר על מה שהיה שם".

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
צפו: גלעד שליט מודה לנשיא פרס על הסיוע למשפחתו
בנו של בכיר חמאס לאילון: ”אני מקנא בבני עמך”
שיעור בשחרור: בבתי הספר למדו על עסקת שליט

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, מאי 2011. עומר מירון
"שמח שגלעד בריא ובחיק משפחתו". ראש הממשלה לשעבר אולמרט/עומר מירון

בדבריו התייחס אולמרט גם למשא ומתן המדיני. "אני לא רואה אף אחד עם היכולת והבגרות להציע את מה שאני הצעתי לאבו מאזן", אמר ראש הממשלה לשעבר, "יום אחד, כשיהיה שלום, הוא יבוסס על עקרונות היסוד שהצעתי לפלסטינים, שכללו חזרה לגבולות 67' וחלוקת ירושלים, למרות שאיני אוהב להשתמש בביטוי זה, לרבות הפיכת מזרח ירושלים לבירה פלסטינית. לא יהיה ראש ממשלה שיציע משהו כמוני, לביבי אין את האומץ להציע משהו ישים".

"אולמרט הבטיח לשחרר יותר אסירים"

על רקע הציפייה לשלב השני בעסקת שליט, שבמסגרתו תשחרר ישראל 550 אסירים נוספים על 450 האסירים שכבר שחררה, אמר בשבוע שעבר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי אולמרט התחייב לשחרר מספר גדול יותר של אסירים. אבו מאזן ציין כי נושא האסירים עלה לאחר שאולמרט ביצע שחרור של כמה מאות, במה שהוגדר אז כ"מחווה של רצון טוב". לדברי אבו מאזן, "אחר כך ביקשתי ממנו לשחרר מספר גדול יותר של אסירים, אבל הוא אמר 'עכשיו אני לא יכול כי יש לנו את המשא ומתן במסגרת עסקת שליט, אבל אני מבטיח שכשהכל יהיה בסדר, אני אתן לך. לא את אותו המספר, לא אותה איכות, יותר'. אני חושב שהוא חזר על זה פעמיים בישיבות שונות".

אבו מאזן הוסיף בראיון למגזין האמריקאי כי "אולמרט ביקש ממני לשמור את הדברים בסוד בינינו כדי לא להשפיע על עסקה אפשרית לשחרורו של שליט. אמרתי לו 'בסדר, בסדר, אני אשמור את זה בסוד'. עכשיו העסקה יצאה אל הפועל ולכן אנחנו מבקשים מהישראלים לממש את ההבטחות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully