וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים: "גורמים בעזה עלולים לשבש העסקה"

15.10.2011 / 0:30

במערכת הביטחון נערכים לתרחישי קיצון לפיהם מימוש עסקת שליט יסוכל ע"י גורמים בעזה, או ע"י פעילי ימין שינסו לשבש שחרור האסירים. "יש לא מעט גורמים קיצוניים שלא מרוצים מהעסקה"

לקראת ביצוע העסקה להחזרת החייל החטוף, גלעד שליט, הצפויה להתממש בשבוע הבא, במערכת הביטחון נערכים גם לתרחיש לפיו יהיו ניסיונות לטרפוד המהלך. עם פרסום פרטי העסקה ושחרור מספר האסירים, החלו באגף התכנון, פיקוד מרכז, פיקוד דרום ואגף המבצעים במטה הכללי לתכנן כיצד תתבצע העסקה בשטח. במסגרת כלל התרחישים, נערכים בצה"ל ובשב"כ להידרדרות של הרגע האחרון ברצועת עזה, במסגרתה ינסו גורמים קיצוניים ליצור כאוס סביב העברת גלעד שליט למעבר רפיח בצד המצרי, ומשם לבסיס תל נוף של חיל האוויר.

בחמאס ישנה מחלוקת קשה סביב העסקה, היות והאסירים ה"כבדים", כגון חסן סלאמה, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד, לא נכללו בה. בנוסף, בצה"ל ובשב"כ נערכים גם לאפשרות שפעילי ימין קיצוני אשר מתנגדים לעסקה ינסו לשבש את העברת האסירים הפלסטינים ליהודה ושומרון ולמזרח ירושלים.

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
דיווח נוסף: "שליט כבר הגיע למצרים" - חמאס מכחיש
שבת ראשונה שוב במצפה הילה: הכל מוכן לחזרת גלעד
הביון הגרמני: ”חלקנו בעסקת שליט מעורר גאווה”
עתירה נגד העסקה: "לא לאפשר שחרור רוצחים סיטונאי"
משחית אנדרטת רבין: "רציתי לפגוע בפופיק של השמאל"
מחלוקת בחמאס: "מזועזעים שהבכירים לא חלק מהעסקה"
הרמטכ"ל נפגש עם משפחת שליט ועדכן אותם בהליך העסקה
חשש בצה"ל: "חמאס עלול לנצל השחרור לאלימות"

אמהות של אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי, בית לחם, דצמבר 2010. אורי לנץ
חשש מהידרדרות של הרגע האחרון בעזה. אמהות פלסטיניות עם תמונות אסירים/אורי לנץ

גורם ביטחוני בכיר הסביר שבשל הרגישות והחשדנות של החמאס ובצד הישראלי כלל האפשרויות נלקחות בחשבון. "ישנם לא מעט גורמים קיצוניים ברצועת עזה שלא מרוצים מהעסקה ועלולים לשבש אותה גם בלחץ האירנים", הוסיף. לשם כך תתוגבר הכוננות בכוחות צה"ל, בין היתר ביחידות העילית ובצוותי רפואה. הגורם אישר כי לאחר הצגת התוכניות לאישור הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, תתקיים ישיבה מיוחדת בה יאשר שר הביטחון את ביצוע העסקה ואת המעטפת הבטחונית להעברת האסירים הביטחוניים.

יש לציין כי ביום שלישי, לאחר שכבר ידע כי העסקה נחתמה על ידי ראש השב"כ, יורם כהן, ביקר שר הביטחון, אהוד ברק, באוגדת יהודה ושומרון. ברק שוחח עם מפקדים בשטח, צפה בהיערכות צה"ל לאירועי "תג מחיר" אפשריים, ובחן את רמת המוכנות בגזרה.

אתמול הגיש ארגון נפגעי הטרור – אלמגור, עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה לשחרור גלעד שליט, זאת בכדי לאפשר לארגון לבחון לעומק את זהות 1,027 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה. כמו כן, העתירה הוגשה נגד "עצם ההחלטה של שחרור סיטונאי של רוצחים". יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, הסביר לוואלה! חדשות לאחר הגשת העתירה כי עד השלמת העסקה המתוכננת ליום שלישי הקרוב לא יספיק הארגון לערוך בחינה מדוקדקת של שמות האסירים שישוחררו, המעשים שעשו, והדבר יקשה על גיוס המשפחות ששכלו את יקיריהן בכדי לעתור נגד העסקה.

אמש נעצר שבואל סחיווסחורדר, בן 27 מגבעת שמואל, לאחר שהשחית את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין במקום הירצחו בתל אביב,עליה שפך צבע וריסס כתובת גרפיטי שקראה לשחרר את רוצחו של רבין, יגאל עמיר. במסגרת העסקה צפויים להיות משוחררים גם המעורבים במות הוריו ושלושה מאחיו בפיגוע הקשה במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2001. סחיווסחורדר לא הביע חרטה על מעשיו ואף ציין- "משתינים על הקבר של ההורים שלי, מה אני אמור לעשות?"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 22:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully