וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: על אונסק"ו לשקול שוב צירוף הרשות הפלסטינית

לאחר שהמליצה אונסק"ו להפוך את הרשות הפלסטינית לחברה מלאה בסוכנות, תקפה מזכירת המדינה האמריקאית: "לא ניתן להסביר איך בוצע צעד כזה כשהשאלה עדיין מונחת על שולחן מועצת הביטחון"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה הלילה (חמישי) כי מועצת סוכנות החינוך, התרבות והמדע של האו"ם - אונסק"ו, צריכה ל"שקול מחדש" את המלצתה להפוך את הרשות הפלסטינית לחברה מלאה בסוכנות וציינה כי מהלך כזה עשוי להביא לכך שארצות הברית תקצץ מתקציבי הסיוע לסוכנות.

החלטה שכזו צריכה להיעשות באו"ם ולא בארגונים הכפופים לו", אמרה כשנשאה דברים בפני עיתונאים במהלך ביקורה ברפובליקה הדומיניקנית. היא הוסיפה כי "לא ניתן להסביר את זה שמועצת אונסק"ו מבצעת מהלך כזה כאשר נושא קבלתה של הרשות הפלסטינית לאו"ם עדיין נמצא בדיון מועצת הביטחון של הארגון".

אתמול המליצה המועצה של סוכנות אונסק"ו - ברוב של 40 מתוך 58 קולות, להפוך את הרשות הפלסטינית לחברה מלאה בסוכנות. ארבע מתוך 18 המדינות שלא תמכו בבקשה הפלסטינית התנגדו, ביניהן ארצות הברית, ו-14 הנותרות נמנעו, ביניהן צרפת וספרד. בסוף החודש תתקיים הצבעה בוועידה הכללית של אונסק"ו בפריז.

צרפת הסבירה את הימנעותה בטענה שמדובר בצעד "מוקדם מדי". דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי טרם הגיע הזמן לצעד זה וקרא לפלסטינים לחדש את המשא ומתן עם ישראל, שכן חידוש המשא ומתן "עומד בראש סדר העדיפויות".

עוד על המאמצים הפלסטיניים להכרה באו"ם
מועצת אונסק"ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה
"נעכב ההחלטה בעניין פלסטין כדי לסייע לקוורטט"
הרשות: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully